Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
Tomeko

Ogólne Silniki 1.9 dci - opinie

Recommended Posts

Tomeko    1

Witam,

 

na wstępie zaznacze że "szukaj" używałem, ale nic konkretnego nie znalazłem. Co sądzicie o silnikach 1.9 dci 130 KM? Czy są to te same awaryjne 1.9 co w Lagunach II? Czy warto wchodzić w ten silnik? Czy może lepiej/bezpieczniej (niezależnie od mniejszej mocy i momentu) pójśc w silnik 1.5 dci 105? Mam niezly dylemat. Z jednej strony 130 KM z drugiej sporo złych opinii w necie o 1.9 dci.

 

pozdrawiam,

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawelp2008    1
Z jednej strony 130 KM z drugiej sporo złych opinii w necie o 1.9 dci.
skoro tyle złych opini znalazłeś to nad czym się zastanawiasz :shock: ?
na wstępie zaznacze że "szukaj" używałem, ale nic konkretnego nie znalazłem.
skąd zatem pomysł by pytać skoro nic tu konkretnego nie ma na temat tych silników?
Czy warto wchodzić w ten silnik?
przecież już masz sugestie w innym twoim temacie ;-) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomeko    1

Ano dlatego że z reguły jest tylko opis 1.9 dci, a czytałem że było sporo różnych wersji tego silnika. O wersji 130 konnej nic nie znalazłem, stąd pytanie. Po za tym pytanie było chyba dość jasne - czy to ten sam silnikim co w Lagunach II...

 

To chyba dość proste - skoro bym coś znalazł, to bym nie pytał 8-) Nie znalazłem, pytam (może źle szukałem, nie przecze, oświeć mnie prosze :mrgreen: )

 

W innym poście mam m.in Twoją sugestie że ten silnik więcej pali. Innych sugestii brak.

 

pozdrawiam,

Tomek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sei08   
Guest sei08

To ten sam silnik. Ma większą moc i FAP. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomeko    1

Teoretycznie handlowiec twierdzi że jest bez FAP. Są dwie wersje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Megane III 1.9 dci FAP-a nie ma - w Polsce. W MII silnik ten występował w kilku wariantach mocy: 90, 110, 115, 120 i 130KM w zależności od kraju w którym samochód był sprzedawany. W MIIphII montowane były warianty 110, 115 i 130KM i tych silników nie należy się obawiać. Wersje 90 i 120KM nie są tak udane ( ale to od nich Renault zaczęło z 1.9 dci w MII ).

W Lagunach II wersja 1.9 dci również miała 5 wariantów mocy w zależności od rynku: 100, 107, 110, 120 i 130 KM. I tu podobnie: wersja 110 i 130 jest do polecenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawelp2008    1
W MII silnik ten występował w kilku wariantach mocy: 90, 110, 115, 120 i 130KM w zależności od kraju w którym samochód był sprzedawany. W MIIphII montowane były warianty 110, 115 i 130KM i tych silników nie należy się obawiać. Wersje 90 i 120KM nie są tak udane ( ale to od nich Renault zaczęło z 1.9 dci w MII ).
przecież to ten sam silnik. Różni się tylko mocą i FAP. Cos pokręciłem? :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik ten sam, na pewno oznaczenie i pojemność, poza tym zmieniono: turbinę, układ wtryskowy, kształt komory spalania, oprogramowanie, spełnia nowszą normę emisji spalin. Nie wiem jak ze sprzegłem, wzmocnieniem tłoków, korbowodów. Zmian generalnie dużo bo i numery wielu części inne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pawelp2008    1

koszałek opałek, masz na myśli ten 130km ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
arek15    0

Tomeko, 19, dci 130 konne tylko z czipep byly orginalnie zamontowane ja mam i nienarzekam

Share this post


Link to post
Share on other sites
waldek708    8

arek15, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedż :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites
armog    0

Ja mam jak w opisie i nie narzekam. Co do spalania: 130 kucy musi wypić

6.9 - 7.2 miasto na klimie - można zejść poniżej stosując PSJ ale odzywa się FAP.

Z tego wniosek oczywisty FAP nie lubi PSJ :mrgreen: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rxe.Megane    9

Ja od grudnia zrobiłem jakieś 15 tyś może i nie dużo, ale żadnych problemów nie było..

Spalanie w okolicach 6,5-7l.. ale jest czym jechać.. I jeżeli miałbym jeszcze raz wybierać wybrałbym 1.9 dci.. A tymi opiniami to bym się nie przejmował...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×