FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Silniki 1.9 dci - opinie - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Zasady nazewnictwa tematów

[Model faza] Tytuł tematu, przykład: [Megane I phI] Gdzie znajdę numer VIN?
  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ogólne
Silniki 1.9 dci - opinie

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Tomeko 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-wrzesień 09
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,9 dci 130
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 26 wrzesień 2009 - 13:35

Witam,

na wstępie zaznacze że "szukaj" używałem, ale nic konkretnego nie znalazłem. Co sądzicie o silnikach 1.9 dci 130 KM? Czy są to te same awaryjne 1.9 co w Lagunach II? Czy warto wchodzić w ten silnik? Czy może lepiej/bezpieczniej (niezależnie od mniejszej mocy i momentu) pójśc w silnik 1.5 dci 105? Mam niezly dylemat. Z jednej strony 130 KM z drugiej sporo złych opinii w necie o 1.9 dci.

pozdrawiam,
Tomek
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www z dyskami SSD


Szukasz samochodu?
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   pawelp2008 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-listopad 08
  • Skąd:Łódź/Wieliczka
  • Auto:była MII PHI GT, Ford Focus, był Suzuki Intruder, Suzuki Boulevard C 50
  • Silnik:był 1,9 dizlowiec
  • Przebieg (tys.km):171ooo

Napisano 26 wrzesień 2009 - 13:51

Tomeko napisał:

Z jednej strony 130 KM z drugiej sporo złych opinii w necie o 1.9 dci.
skoro tyle złych opini znalazłeś to nad czym się zastanawiasz :shock: ?

Tomeko napisał:

na wstępie zaznacze że "szukaj" używałem, ale nic konkretnego nie znalazłem.
skąd zatem pomysł by pytać skoro nic tu konkretnego nie ma na temat tych silników?

Tomeko napisał:

Czy warto wchodzić w ten silnik?
przecież już masz sugestie w innym twoim temacie ;-) .
"...zwolnij harnaś bo pofruniesz..." Megi
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Tomeko 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-wrzesień 09
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,9 dci 130
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 26 wrzesień 2009 - 14:00

Ano dlatego że z reguły jest tylko opis 1.9 dci, a czytałem że było sporo różnych wersji tego silnika. O wersji 130 konnej nic nie znalazłem, stąd pytanie. Po za tym pytanie było chyba dość jasne - czy to ten sam silnikim co w Lagunach II...

To chyba dość proste - skoro bym coś znalazł, to bym nie pytał 8-) Nie znalazłem, pytam (może źle szukałem, nie przecze, oświeć mnie prosze :mrgreen: )

W innym poście mam m.in Twoją sugestie że ten silnik więcej pali. Innych sugestii brak.

pozdrawiam,
Tomek
0

#4 Gość_sei08_*

  • Grupa: Gość

Napisano 26 wrzesień 2009 - 14:04

To ten sam silnik. Ma większą moc i FAP. ;-)
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Tomeko 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-wrzesień 09
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,9 dci 130
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 26 wrzesień 2009 - 14:10

Teoretycznie handlowiec twierdzi że jest bez FAP. Są dwie wersje?
0

#6 Gość_sei08_*

  • Grupa: Gość

Napisano 26 wrzesień 2009 - 14:15

Raczej nie.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   koszałek opałek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-lipiec 07
  • Skąd:Pszczyna
  • Auto:brak
  • Silnik:był
  • Przebieg (tys.km):140

Napisano 26 wrzesień 2009 - 14:48

W Megane III 1.9 dci FAP-a nie ma - w Polsce. W MII silnik ten występował w kilku wariantach mocy: 90, 110, 115, 120 i 130KM w zależności od kraju w którym samochód był sprzedawany. W MIIphII montowane były warianty 110, 115 i 130KM i tych silników nie należy się obawiać. Wersje 90 i 120KM nie są tak udane ( ale to od nich Renault zaczęło z 1.9 dci w MII ).
W Lagunach II wersja 1.9 dci również miała 5 wariantów mocy w zależności od rynku: 100, 107, 110, 120 i 130 KM. I tu podobnie: wersja 110 i 130 jest do polecenia.
sprzedany: confort expression & 5d hatchback & czarny metalic
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   pawelp2008 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-listopad 08
  • Skąd:Łódź/Wieliczka
  • Auto:była MII PHI GT, Ford Focus, był Suzuki Intruder, Suzuki Boulevard C 50
  • Silnik:był 1,9 dizlowiec
  • Przebieg (tys.km):171ooo

Napisano 26 wrzesień 2009 - 15:27

koszałek opałek napisał:

W MII silnik ten występował w kilku wariantach mocy: 90, 110, 115, 120 i 130KM w zależności od kraju w którym samochód był sprzedawany. W MIIphII montowane były warianty 110, 115 i 130KM i tych silników nie należy się obawiać. Wersje 90 i 120KM nie są tak udane ( ale to od nich Renault zaczęło z 1.9 dci w MII ).
przecież to ten sam silnik. Różni się tylko mocą i FAP. Cos pokręciłem? :roll:
"...zwolnij harnaś bo pofruniesz..." Megi
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   koszałek opałek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-lipiec 07
  • Skąd:Pszczyna
  • Auto:brak
  • Silnik:był
  • Przebieg (tys.km):140

Napisano 26 wrzesień 2009 - 15:49

Silnik ten sam, na pewno oznaczenie i pojemność, poza tym zmieniono: turbinę, układ wtryskowy, kształt komory spalania, oprogramowanie, spełnia nowszą normę emisji spalin. Nie wiem jak ze sprzegłem, wzmocnieniem tłoków, korbowodów. Zmian generalnie dużo bo i numery wielu części inne.
sprzedany: confort expression & 5d hatchback & czarny metalic
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   pawelp2008 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-listopad 08
  • Skąd:Łódź/Wieliczka
  • Auto:była MII PHI GT, Ford Focus, był Suzuki Intruder, Suzuki Boulevard C 50
  • Silnik:był 1,9 dizlowiec
  • Przebieg (tys.km):171ooo

Napisano 26 wrzesień 2009 - 16:58

koszałek opałek, masz na myśli ten 130km ?
"...zwolnij harnaś bo pofruniesz..." Megi
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   koszałek opałek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-lipiec 07
  • Skąd:Pszczyna
  • Auto:brak
  • Silnik:był
  • Przebieg (tys.km):140

Napisano 26 wrzesień 2009 - 22:37

tak, o takim mowa od pierwszego postu
sprzedany: confort expression & 5d hatchback & czarny metalic
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   arek15 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 26-wrzesień 09
  • Skąd:zielona góra
  • Silnik:1,9 dci 130 koni z czipem orginal renault
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 27 wrzesień 2009 - 08:21

Tomeko, 19, dci 130 konne tylko z czipep byly orginalnie zamontowane ja mam i nienarzekam
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   waldek708 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-sierpień 07
  • Skąd:Głogów / Wiedeń
  • Auto:330xd 320d ford focus 1.8i
  • Silnik:1,9dci 148km/3300 357nm/2500
  • Przebieg (tys.km):280

Napisano 27 wrzesień 2009 - 09:36

arek15, mógłbyś rozwinąć swoją wypowiedż :roll:
Ginekologiem nie jestem ale z chęcią zajrzę :P
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   armog 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-sierpień 07
  • Skąd:Czę100chowa
  • Auto:BLACK MEGI II ph 2 - Sedan
  • Silnik:1.9 dCi -130 kucy
  • Przebieg (tys.km):110 tys.

Napisano 28 wrzesień 2009 - 13:13

Ja mam jak w opisie i nie narzekam. Co do spalania: 130 kucy musi wypić
6.9 - 7.2 miasto na klimie - można zejść poniżej stosując PSJ ale odzywa się FAP.
Z tego wniosek oczywisty FAP nie lubi PSJ :mrgreen: .
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Rxe.Megane 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-listopad 08
  • Skąd:Tychy
  • Auto:VECTRA C 2008 cosmo
  • Silnik:1.9 CDTi 150KM @ 186KM/385nm
  • Przebieg (tys.km):114

Napisano 28 wrzesień 2009 - 19:35

Ja od grudnia zrobiłem jakieś 15 tyś może i nie dużo, ale żadnych problemów nie było..
Spalanie w okolicach 6,5-7l.. ale jest czym jechać.. I jeżeli miałbym jeszcze raz wybierać wybrałbym 1.9 dci.. A tymi opiniami to bym się nie przejmował...
Była Megane II 05' 1.9 130 2008-2013
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Pomylka z olejem do silnika , prosze o opinie 1.6 benz. rtomicze 
  • 13 Odpowiedzi
  • 4408 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Prośba, opinie o 1.6e carbrio Forum Ogólne Tomasz Gosport 
  • 1 odpowiedź
  • 2108 wyświetleń
Nowe odpowiedzi problemy z silnikiem 1,5 dci 1.5 diesel Seweryn 
  • 1 odpowiedź
  • 2687 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer