FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Nierówne obroty na ciepłym silniku - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Nierówne obroty na ciepłym silniku

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   damnek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-marzec 07
  • Skąd:Lubin
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 14 maj 2007 - 16:28

Witam forumowiczów.
Ostatnio mam problem ze swoją Megi. Mianowicie po odpaleniu autko ładnie chodzi i wogole. Pojeżdze 5 minut i gdy zlapie temperature zaczynają się cyrki.
1. Na wolnych obrotach silnik pracuje strasznie nierowno, do momentu aż zgaśnie
2. po wciśnięciu gazu "do dechy" przyspiesza, później traci na chwile moc, znowu łapie i tak w kółko - ogólnie nie moze sie rozkręcic na obroty.

Wymieniono: silnik krokowy, kable WN, cewki, świece.......
Zaczyna mnie to wkur...... bo wywalam siano a dalej jest tak samo.

Dzisiaj byłem na komputerku. Pokazalo błąd czynika podciśnienia w kolektorze ssącym, ale tylko dla tego, że go własnoręcznnie mechanik odłączył. Poza tym brak błędów, ale.....
No właśnie ale - strasznie skaczemu jeden parametr - kąt wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach skacze od 8st do nawet 35st. i jeszcze iskra jest nie równa (mechanik powiedział, że powinna równo "pykać" atu czasami jest czasami nie)
czy ktoś spotkał się z takim objawem, może to ma tak być??
Dla mnie to ewidentnie usterka ukł zapłonowego, ale co to może byc??
Pomóżcie bo już kurwica mnie bierze
0

Sprawdź:

Giełda:


Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Danielossss 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-wrzesień 06
  • Skąd:OLKUR
  • Silnik:K4M700
  • Przebieg (tys.km):200

Napisano 14 maj 2007 - 21:28

Sprawdzałeś czujnik położenia wału?
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Robak 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 23-grudzień 06
  • Skąd:Śrem
  • Auto:Megane Scenic 1,6 16V '99 LPG STAG300
  • Silnik:K4M 700
  • Przebieg (tys.km):227

Napisano 14 maj 2007 - 21:34

dokładnie czujnik położenia wału i czujnik temperatury silnika ten do kompa
Dołączona grafika
SCENIC, TO PIĘKNE AUTKO !!!
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   jark73 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Koło
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 28 lipiec 2007 - 14:45

witam dokładnie mam ten sam problem ,po zejsciu ssania silnik pracuje równo gdy sie rozgrzeje i ma temp około 70-80'C to zaczynają sie dokładnie cyrki ,nie utrzymuje wolnych obrotów ma około 400 no może do 500 obrotów falują tez wymieniłem świece przewody silniczek krokowy potencjometr przepustnicy cewki ,przepustnica przemyta czujnik temp sprawdzony i na urządzeniu diagnostycznym nie pokazuje żadnych błędów i sam tez nie wiem co dalej zostaje jedynie chyba sprawdzenie luzu zaworów ,ustawienie rozrzadu
jesli ktoś spotkał sie z takim problemem to prosze o pomoc ,tyle siana w auto włożone i nic wielki znak zapytania sprawdze jeszcze ten czujnik położenia wału

[ Dodano: 2007-07-31, 20:09 ]
widze nikt nie ma takich problemów jak my u mnie już wszystko jest posprawdzane łącznie z czujnikiem obrotu wału , czujnikami temp czujnkiem masy powietrza i tak nici jak było tak jest ciągle słychać pykanie w rurę niech ktoś nam pomoże
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   top1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-wrzesień 07
  • Skąd:Ruda Slaska
  • Silnik:2.0 8V
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 20 wrzesień 2007 - 15:15

I jak - naprawione ?
Mam podobne objawy - narazie jestem po wymianie silnika krokowego, objawy (gasniecie na luzie) ustaly na 2 tygodnie, teraz jednak znowu zaczal gasnac...
Czasami obroty na luzie skacza na 1200 a nawet 1500, czasami spadaja do okolo 500 ( z tego co zauwazylem, norma to byla 600)...
Megane Coupe 2.0 8V 1998

Czy wadliwy potencjometr pokaze na komputerze ?
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   artek38_2004 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-wrzesień 07
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.6 16V 110 KM
  • Przebieg (tys.km):59

Napisano 24 wrzesień 2007 - 10:52

Witam, mam Renię 1.4 8-zaw 1998 od 4 lat i mam dokładnie ten sam problem , jak zimny pracuje dobrze, jak sie rozgrzeje zaczyna "kasłać" na wysokich obrotach im dłużej popracuje i rozgrzeje się "kaszle" już powyżej tysiąca i w końcu gaśnie. Dla pewności zmieniłem świece i przewody ( i tak musiałem bo mam inst. gazową). Gdy czujnik wału jest zimny ma 238 ohm a gdy się nagrzeje ma 251 ohm. Jak zimny to działa jak sie nagrzeje zaczyna się "kasłanie" Wymienię czujnik , jutro kupię i założę nowy będę wiedział czy pomogło i dam znać. Pozdrowionka
Artur
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   m7a7r7c7i7n 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-październik 07
  • Skąd:Nowy Dwór Gdański
  • Silnik:1.6 8v
  • Przebieg (tys.km):143000

Napisano 11 październik 2007 - 22:06

niestety mam to samo, musze chyba sprobowac z tym czujnikem...

[ Dodano: 2007-10-13, 15:44 ]
Wyczyscilem czujnik polozenia walu i juz jest ok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dzieki bardzo za pomoc.

I znow nie chce odpalac. Nie wiem o co chodzi. Wyczyscilem ten czujnik. Moze ma za mala opornosc?
m7a7r7c7i7n
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   artek38_2004 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-wrzesień 07
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.6 16V 110 KM
  • Przebieg (tys.km):59

Napisano 16 październik 2007 - 19:26

W uszkodzonym czujniku zmienia sie impedancja, pod wpływem ciepła - rozgrzewania się silnika impedancja rośnie gdy silnik ostygnie czujnik także będzie zimny i impedancja spada. Gdy silnik się rozgrzeje nawet nie mozna go uruchomić, po ostygnięciu działa bez zarzutu.

[ Dodano: 2007-10-16, 20:30 ]
Zapomniałem dodać że uszkodzenia czujnika położenia wału nie da się zdiagnozować komputerem - to nigdy nie jest wykazywane. Ja wymieniłem czujnik - 120zł ;) i wszystko śmiga. Wcześniej wymieniłem świece i przwody wysokiego napięcia (tez im się należało bo miały prawie dwa lata ;) )
Artur
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   m7a7r7c7i7n 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-październik 07
  • Skąd:Nowy Dwór Gdański
  • Silnik:1.6 8v
  • Przebieg (tys.km):143000

Napisano 23 październik 2007 - 20:51

Przez ostatnie dni mialem problem z odpalaniem. Ale przez te wszystkie dni slychac bylo pompke paliwa przy przekrecaniu zaplonu. Ale dzis cisza...no i juz w ogole nie chcial odpalic. Odpalilem go na gazie i bylo ok, ale jak przelaczylem na paliwo to od razu padl. Na moje oko poszla pompka paliwa. Nie iwem tylko czy pompka mogla byc tez przyczyna problemow z odpalaniem. Co o tym myslisz?
Pompka padla na bank i musze ja raczej wymienic. Tylko sie zastanawiam czy po tym bedzie mi ladnie odpalala moja Megi. Jak sprawdzic pompke po jej wyjeciu? Te cisnienia i w ogole?

[ Dodano: 2007-10-27, 15:51 ]
Pompka paliwa jednak dziala, tylko cos nie laczylo. Niestety problem z odpalaniem pozostal. Na zimnym przewaznie odpala ale na cieplym nie chce...

[ Dodano: 2007-11-07, 16:24 ]
okazalo sie ze mam do zrobienia glowice :-) Nie pali na 3 i 4 cylinder i cisnienie jest za male...

[ Dodano: 2007-12-03, 15:58 ]
witam po dlugim czasie. mimo regeneracji glowicy nie poprawilo sie. Ostatnia deka ratunku byly wtryski...znalazlem cala listwe za 100 zl na allegro (uzywana). dzis je wymienilem i juz jest w porzadku!!! odpala jak pszczolka :-) Ale dlugo sie z tym meczylem,masakra :P
m7a7r7c7i7n
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Daniello 87 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-kwiecień 10
  • Skąd:Marynowo/Sopot
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1.6 benzyna
  • Przebieg (tys.km):92000

Napisano 06 maj 2010 - 08:28

Witam! Jestem tu nowy na forum tez mam taki problem ze jak odpale samochod to obroty ma za wysokie albo skacza czasem tak ze az zgasnie gdy sie przelaczy na gaz wszystko dziala dobrze tylko na benzynie sa problemy. moje auto to renault megane 1997 1.6 16V hachtback. Niewiem czy to moze byc wina czujnika ale wiem ze ten czujnik tez mam do wymiany bo powyzej 3000obr szarpie i odcina zaplon. Mam pytanie gdzie tanio moge kupic taki czujnik? raz kupowalem w komisie to jak wstawilem to wogle odpalic auta nie moglem dobrze by bylo miec jakies zaufane zrodlo...

Daniello 87, w 97roku nie było 16-zaworowego 1.6. Masz 1,6 8V 75 lub 90KM. Proszę też używać polskiej czcionki.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   llat 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-sierpień 10
  • Skąd:Piaseczno
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1.6 8V K7M BA0L
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 21 listopad 2011 - 14:57

Witam Panów serdecznie !

Widzę, że wiele osób ma podobny problem jak ja. U mnie jest następująca przypadłość. Silnik po odpaleniu chodzi na ssaniu. Jak należy obroty spadają do ok. 750 obr. po pewnym czasie. Ruszam w teren i wtedy po dohamowaniu przed np. skrzyżowaniem obroty potrafią spadać poniżej 750 obr., a nawet do 500 obr.
Sporo czytałem o problemach tej natury z Megane I. Dużo osób sugerowało silniczek krokowy, map sensor (czujnik ciśnienia atmosferycznego) i dochodzący do niego kabelek.
Silniczek krokowy wyczyściłem, kabel i od Map Sensora został jakiś czas temu wymieniony, ponieważ pękł.
Zastanawiam się co może być przyczyną tej dolegliwości. Niektórzy sugerują również czujnik położenia wału, a inni zanieczyszczoną przepustnicę.
Tak jak wcześniej wspomniałem obroty silnika w mojej Megane I PhI spadają, gdy dojeżdżam to zakrętu, dohamowuje i wysprzęglam na bieg jałowy.

Czy ktoś z kolegów forumowiczów jest w stanie mi coś doradzić?

Dzięki z góry! Pozdrawiam!
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   sirmichu 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-luty 12
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane I phl
  • Silnik:1.6e
  • Przebieg (tys.km):255855

Napisano 17 luty 2013 - 12:38

Hey,
U mnie podobny problem, gdy Megi jest zimna po nocy wówczas zdarz się że zapali, gdy tylko nabierze temperaturę wówczas gaśnie j niemalże nie ma możliwości ją odpalić, aby silnik mocno się nagrzał wówczas trzeba trzymac ja na wysokich obrotach, po nagrzaniu n ajałowym biegu gaśnie.
Dodam że zostało wymienione:
- czujnik położenia wału (3 razy),
-przekaźnik pompy paliwa,
- kable WN i świece (jakieś 20 tyś. km temu)
- przepustnica z krokowcem była czyszczona,
- w baku jest paliwo PB98 z uzdataniczem STP,
- wszystkie bezpieczniki w skrz. koło aku, bezpieczniki w kabinie sprawdzone,?

llat jak u siebie rozwiazałeś ten problem?

POMOCY??!!
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   llat 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-sierpień 10
  • Skąd:Piaseczno
  • Auto:Renault Megane
  • Silnik:1.6 8V K7M BA0L
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 17 luty 2013 - 12:50

Wymieniłem czujnik ciśnienia, sondę lambda i czujnik położenia wału. Może tak na chybił trafił, ale coś z tych 3 części pomogło.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Traktorek w silniku 1.6 benz. Pil 
  • 2 Odpowiedzi
  • 6995 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Radio - Trzaski na działajacym silniku. Car Audio (nagłośnienie, nawigacja) Rafaltp 
  • 4 Odpowiedzi
  • 3650 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Wolne obroty Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II Lovecraft 
  • 4 Odpowiedzi
  • 5205 wyświetleń

Zobacz również:


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer