Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wtryski wymiana - na jakie wymienić


krzysztof_lew

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu (6 mieś.) moje autko (MIIph1 1.9 dci 2004) zaczyna "niedomagać" tzn. na zimnym chodzi strasznie głośno (jak VW klekot TDI) i jakoś nie do końca równo. Do tego przy przyśpieszaniu luibi zakopcić, a jakieś 30 tyś.km temu tego nie było.

 

Do tego spalanie jakby pomału rosło w trasie przy takiej samej jeździe raczej już powyżej 6 litrów niż mniej niż 6 litrów. W mieśćie ok 11L/100, choć to wrocław i często krótkie trasy, ze średnią prędkością 15km/h z 1000km.

 

Latem byłem na przelewach i jeden wyraźnie więcej lał, ale nic nie robiłem. Teraz jednak widzę pogorszenie zachowania samochodu (i nie chodzi mi tylko o ostatnie mrozy) i przymierzam się do diagnozy i naprawy.

 

W związku z tym, że podejrzewam wtryskiwacze (tak wiem diagnoza może pokazać zupełnie co innego: czujnik ciśnienia na rampie/pompie, czujnik położenia wału, itd) to jednak chciałbym zasięgnąć waszej opinii. Jeśli wymieniać wtryski to jak?

Od razu wszystkie? Na nowe (drogo!!), z "małym" przebiegiem, czy regenerowane (np. na allegro bosh-dingar oferuje po regeneracji, ponoć w Boshu w Niemczech po 360zł/szt z 6 mies. gwarancją).

 

Te z "małym" przebiegiem są z 30dniową gw. rozruchową. Ale jak je sprawdzić? Zamontować i zobaczyć jak silnik chodzi, czy dać do serwisu diesla do sprawdzenia przed montażem? Ile to może kosztować?

 

I jeszcze jedno w moich samochodzie 1.9dci 2004 120KM są wtryski BOSHC 0 445 110 110, których jest w obiegu zdecydowanie mniej niż innych. 0 445 110 XXX.

 

Czekam na komentarze i informacje jak sprawdzić, może od kogo kupić.

 

pozdrawiam,

Krzysiek

 

[ Dodano: 2009-12-23, 21:19 ]

Witam,

 

Jestem po diagnostyce - komputer + przelewy.

Komputer pokazał bardzo duże różnice w korekcie dawki paliwa na poszczególnych wtryskiwaczach. Potwierdziło się to na przelewach.

Pierwszy wtrysk po 5 min miał ponad 80ml przelanego paliwa, jeden był wg. diagnosty w górnej granicy normy czyli prawie 40ml, pozostałe dwa pomiędzy 40 a 80.

 

Wg diagnosty, Raczej wszystkie nadają się do wymiany/regeneracji.

 

Proponują:

1. Wymiana na nowe - 1400zl/szt

2. Wymiana na regenerowne w Niemczech przez Boscha - 800zl/szt

3. Regeneracja u nich - od 350 do 800 zł/szt w zależności w jakim stanie każdy z nich będzie.

 

Do tego inna robocizna w stylu (80zł/roboczo godzinę):

1. wymiana filtra paliwa

2. płukanie baku z opiłków

3. ultradzwiękowe czyszczenie rampy/szyny wtrysków

 

Czy ktoś może mi doradzić w którą stronę iść?

 

pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!