FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: zawór egr - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
zawór egr

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Paweł Gajewski 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 06
  • Skąd:Zielona Góra

Napisano 22 grudzień 2006 - 16:48

W mojej megance 1,9 dci zapala się w czasie jazdy kontrolka żółta od układu elektrycznego (gdy w tym momencie wyrzucę na luz to gaśnie). Po podłaczeniu komputer pokazał że to zawór EGR. Mechanik stwierdził że może pomóc moczenie zaworu w nafcie w celu oczyszczenia ale to nie pomogło. Może ktoś mi coś doradzi na ten temat
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   wiesiek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 30-grudzień 06
  • Skąd:krakow
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 30 grudzień 2006 - 19:12

niestety mam ten sam problem , komputer wykazuje bład na zaworze egr, mam prośbe o opdpowiedź jak problem został rozwiązany, gdyż niestety narażony jestem na nierzetelność mechaników
wb
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Paweł Gajewski 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 06
  • Skąd:Zielona Góra

Napisano 31 grudzień 2006 - 15:13

Niestety nie wiem nadal co z tym robić. Na razie jeżdżę i nic się nie dzieje. Może ktoś jeszcze się odezwie na ten temat
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   wiesiek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 30-grudzień 06
  • Skąd:krakow
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 06 styczeń 2007 - 11:30

ja, pewnie dalej bym jeździł , ale w momencie świecenia sie syganizacji świec, silnik traci moc ( a raczej odwrotnie lekka utrata mocy i wtedy świecenie sygnalizacji ) , jest to przykre i niebezpieczne przy wyprzedzaniu, dlatego trzeba coś z tym zrobić. mechanik przeczyścił zawór egr który okazał sie podobno bardzo zanieczyszczony , pomogło to na jeden dzień, i problem wrócił. Inny mechanik stwierdził że trzeba wymienić zawór egr, za uzywany 300 zł ( ? ) ale czy to rzeczywiście jest przyczyna ?

[ Dodano: 2007-01-11, 18:31 ]
no to po dzisiejszej sesji u mechanika już podobno wiadomo że to jednak zawór egr, okazało się że używanego na razie nie ma , wsklepie z częściami do francuzów 840 zł ( nie ma podobno zamiennika ) ale to cena stara, a nowa ma być o 10 % większa. Niestety używany to spore ryzyko że "niepełosprawny" jak mój. Na razie jeżdzę wobec tego na starym.

[ Dodano: 2007-01-16, 18:58 ]
ciąg dalszy serialu .... okazało sie że to jednak nie zawór egr , po założeniu używanego problem się pojawił znowu ( chyba dobrze że nie kupiłem nowego stary wyjęty był z kompletnego sprawnego silnika) jestem w kropce , mechanicy twierdzą że nie wiadomo co jest przyczyną i trzeba wszystko spawdzić włącznie z turbiną, podobno niepokojący jest ślad oleju pojawiający sie na zaworze egr ( ma być suchy? ). Inny mechanik stwierdził że to nie problem ( ten olej) i co tu robić ?
Niektórzy twierdzą - zmienić auto. Może ktoś jednak ma podobne doświadczenie i wie co jest przyczyną tego problemu
wb
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Paweł Gajewski 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 06
  • Skąd:Zielona Góra

Napisano 22 styczeń 2007 - 21:57

Ja moczyłem zawór przez 3 dni w benzynie ekstrakcyjnej i pomogło. Jeżdżę już tydzień i kontrolka mi się nie zapala
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   wiesiek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 30-grudzień 06
  • Skąd:krakow
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 31 styczeń 2007 - 20:34

Dzięki za odpowiedż, ale mam pytanie, czy świecenie kontrolki wiązało sie z utratą mocy ( ciagle usiłuję zdiagnozować problem i jak dotychczas to sie nie udaje )
wb
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Paweł Gajewski 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 06
  • Skąd:Zielona Góra

Napisano 02 luty 2007 - 11:35

Ja nie odczuwałem spadku mocy przy świeceniu kontrolki, ale gdy zdejmowałem w tym momencie nogę z gazu to kontrolka gasła.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   krzywy 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 12-luty 07
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 12 luty 2007 - 12:32

Przyczyną może być niewielka nieszczelność w małych wężach gumowych dochodzących do czujników powietrza dolotowego to jest taki płaski czujnik o ile się nie mylę mocowany po środku objawy to po zapaleniu kontrolki świec żarowych utrata mocy z reguły przy prędkościach 110-130 km/h dochodziło do tej usterki, węże z reguły uszkadzają się w miejscu mocowania, pomaga obcięcie uszkodzonego końca i założenie go z powrotem.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   wiesiek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 30-grudzień 06
  • Skąd:krakow
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 20 luty 2007 - 19:59

dzieki za poradę, może to to, ale odpukać od 2 tygodni problem zniknął sam (niektórzy twierdzą że samo się nic nie naprawi ) ani nie świeci kontrolka ani też nie ma spadku mocy , ciekawe ? ( trzy miesiace kłopotu i parę stówek na mechaników którzy do niczego nie doszli ) może to wyższa temperatura otoczenia bo jak były mrozy to problem sie nasilił .
wb
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Vivaldi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-luty 07
  • Skąd:Myślenice
  • Auto:obecnie TDI automat
  • Silnik:był Scenic 1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):1

Napisano 21 luty 2007 - 00:24

wiesiek, ja myśle że kupiłeś EGRa z dobrego silnika ale jednak stał on troche i sie zastał. Działa on na zasadzie membramki. Dobre efekty daje czyszczenie w nafcie. W Twoim przypadku dostał pare razy "po głowie" i zaczął pracować. Nie mniej myśle że nie ominie Cie czyszczenia obecnego wcześniej czy później. W grupie VW te zawory sie po prostu zaślepia mając gdzieś krzyki ekologów, tu niestety sie nie da.
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Haro 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-czerwiec 07
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1,9 dCi
  • Przebieg (tys.km):131000

Napisano 23 czerwiec 2007 - 20:25

Spotkał mnie podobny problem (megane, 2002, 1,9 dCi, 131000km) jechałem na piątym biegu około 120 km/h i miałem około 2500 obr/min, kiedy spadła moc silnika tak bardzo, że nawiększą prędkością było 60 km/h na trzecim biegu. równocześnie zapaliła sie żółta lampka świec/układu elektrycznego. Po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika, odczekałem chwilę i uruchomiłem silnik. Chciałem sprawdzić auto i na każdym biegu robiłem dociskałem gazu.

Wszystko było w porządku do czasu, aż na piątym biegu osiągnąłem 120 km/h i problem sie powtórzył i znowu wyłaczenie silnika i ponowne uruchomienie sprawiło, że lampka zgasła, a auto odzyskało moc.

Dodam tylko, że zawór EGR był czyszczony jakiś miesiąc temu.

Co dalej robić jescze nie wiem, może warto sprawdzic te przewody, o których pisał Krzywy.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   brankiniol 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.9dci
  • Przebieg (tys.km):103

Napisano 10 lipiec 2007 - 17:40

Ja miałem tą samą historie ale w fiacie Doblo,u mnie był poprostu syf,po jeździe w mieście nazbierało się sadzy.Czyściłem i na jakiś czas pomogło.Ale potem miałem przygode na Słowacji,okazało sie ze spadl przewód do turbiny i stracił cisnienie.Na warsztacie po założeniu go spowrotem pogazowali a to co wyleciało z tłumiko to było niemożliwe.Auto stojące obok (jasny kolor) było całe w sadzy!
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   wojtek_r95 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 20-maj 07
  • Skąd:wielkopolska
  • Silnik:1,9dCi 120PS
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 06 sierpień 2007 - 16:47

Panowie pozwolcie, ze sie podłacze z moim watkiem, tzn. wczoraj ostrzej ruszyłem na krzyzowce i nagle pojawił sie komunikat "injection defallante - uszkodzenie układu wtrysku" + kontrolka STOP, ogromny spadek mocy. Zjechałem na pobocze, zgasiłem auto, chwile odczekałem, odpaliłem i jak do tej pory wszystko ok - zero komunikatów i moc w porzadku. Co mogło byc przyczyna takiej sytuacji, dodam tylko ze gdy motor ma juz optymalna temperature to odrobine gorzej (dłuzej zakreci) odpala.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   kolek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 12-marzec 07
  • Skąd:krk
  • Auto:CUPRA4
  • Silnik:ARL
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 06 sierpień 2007 - 22:55

Jak silnik dłużej kręci na gorącym silniku to jest to najczęściej pompa....
www.pimpteam.pl
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   wojtek_r95 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 20-maj 07
  • Skąd:wielkopolska
  • Silnik:1,9dCi 120PS
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 07 sierpień 2007 - 18:39

Czyli objawy zużytej pompy? Wogole da to sie jakos regenerowac, czy tulko wymiana?
0

Udostępnij ten temat:


  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Załączniki Zawór recylkulacji oparów paliwa. 1.4 benz. pawaroti 
  • 11 Odpowiedzi
  • 6618 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Załączniki Ustawienie zaworow w silniku1.48v 1.4 benz. kris 
  • 1 odpowiedź
  • 2806 wyświetleń
Nowe odpowiedzi spalone zawory 1.4 benz. spiderman 
  • 9 Odpowiedzi
  • 3230 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka