Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana filtra kabinowego Scenic III 1,5 dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Mam wielką prośbę. Czy ktoś z użytkowników forum może mi powiedzieć (najlepiej dołączyć jakieś fotki) gdzie jest usytuowany filtr kabinowy w Scenicu III i jak można go wymienić? Zaczynają mi parować szyby, a w ASO za wymianę z filtrem wołają 250 zł. To stanowczo dla mnie za drogo. Liczę na waszą pomoc. Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było na forum - plik w załączniu ... ostatnio była promocja w ASO - za wymiane filtra i pełny serwis klimatyzacji łącznie z ozonowaniem płaciłem 199pln i jeszcze dostałem płyn do czysczenia felg <piwko>

Scenic_III.pdf

Edytowane przez athlon64x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Może trochę po czasie ale dodam tylko, że byłem też na akcji czyszczenia klimy w Renault i jedno co mnie zdziwiło to zero śladów po demontażu deski , schowka i listew tak jak pokazuje instrukcja. Pomyślałem sobie , że chyba to nie możliwe żeby nawet odcisku palna albo śladu po śrubokręcie nie zostawili no i posądziłem ich o to ,że chyba filtra mi nie wymienili bo zapomnieli albo tną koszty.

Więc uzbroiłem się w sprzęt no i wziołem sprawy w swoje ręce.

jednak okazało się to trochę trudne. Po odczepieniu tej ozdobnej listewki drewnopodobnej dalej już nic nie chciało odejść. Bałem się ,że połamię oryginalne zatrzaski i mocowania i zacząłem się zastanawiać jak ONI to robią w serwisie. Dodam tylko , że uważnie się przyglądnąłem śrubką i nie zauważyłem , że nie ma na nich najmniejszego śladu po odkręcaniu. Doszedłem do wniosku , że jest jakaś droga na skróty.

No i jest. Aby wymienić filtr kabinowy wystarcz odczepić maskownicę na tunelu środkowym ( przy stopach pasażera) ( pociądamy ją lekko i wysuwamy w kierunku przodu auta- łatwizna) potem trzeba odczepić kilka kabelków od elektryki z zaczepów i następnie odkręcić dwie śrubki od dekla za którym kryje się już filtr. W sumie trzeba się położyć i poświecić latarką a następnie trochę na pamięć wzrokowo zapamiętać położenie filtra bo wyciągając go lub wkładając to nie sposób jednocześnie się przyglądać tej czynności. Dobrze jest włożyć filtr kawałek a potem zerknąć czy dobrze wchodzi. Przeszkadza trochę taka plastykowa rurka którą można trochę odgiąć ale delikatnie. Filtr trzeba też przed włożeniem trochę w harmonijkę zgiąć a po włożeniu wykonać parę razy taki ruch lekko jakby się chciało go znowu wyciągnąć i wsunąć ( aby się wyprostował trochę i dopasował do kształtu wnęki). Potem już tylko poskręcać wszystko i po sprawie. Ja jeszcze dodatkowo zdezynfekowałem wnętrze takim preparatem co wytwarza taką mgiełkę i nie pozostawia żadnych śladów , zato przyjemnie świerzo pachnie. Na koniec pojechałem do znajomego co ma serwis i posiada ozonator i zrobiłem dodatkową kurację Scenicowi przez 30 min. Potem już tylko mogłem delektować się nieskazitelnym zapachem sterylnej atmosfery panującej w aucie :applause:

Reasumujac jestem pewien , że serwis wybiera tą właśnie drogę wymiany filtra i nie bawi się w rozkręcanie kokpitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!