Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
kapsel7up

Megane I phI Ciepły silnik, zimna chłodnica

Recommended Posts

kapsel7up    0

Witam. Po przejechaniu paru kilometrów, wskazówka temperatury zaczyna się podnosić ponad norme. Przewody od układu chłodzenia są ciepłe jedynie na dole przewód jest zimny. Silnik jest rozgrzany a chłodnica jest zimna. Nowy jest termostat, wymieniane były wszystkie uszczelki w silniku w tym pod głowicą. Mechanik odłączył termostat i już troche chłodnica się nagrzewa. Problem pojawił się jak przyszły do nas duże mrozy. Wcześniej nie było takiego problemu. Pytanie, czy to może mieć coś wspolnego z pompą wody która nie daje obiegu do chłodnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
sanfran    9

Ogrzewanie w aucie działa? Jeśli tak to pompa sprawna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Merkaba    44

Jest możliwe, że pompa się kończy i nie wytwarza odpowiedniego obiegu wody. Jest też opcja zatkania chłodnicy, którą dość szybko idzie zweryfikować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Mechanik odłączył termostat

Jak to zrobił :) Chłodnica na dole powinna być zimna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kapsel7up    0

Ogrzewanie działa. Problem zaczyna się jak jest założony termostat i cała chłodnica jest zimna. Na dole wąż jest zimny. Przy zdjętym termostacie jest większe ciśnienie i chłodnica się nagrzewa. Wskazówka temperatury płynu czasami skacze do normalnego poziomu a czasami zejdzie poniżej. Myślałem o pompie wody albo gdzieś zapchana jest chłodnica. Bez termostatu nie ma sensu jeździć w te mrozy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gimak    25

Problem pojawił się jak przyszły do nas duże mrozy

Kolego a jaka jest temperatura zamarzania płynu który masz w obiegu? Możesz mieć przymarznięta chłodnicę i dlatego nie ma obiegu. Jeżeli przy wyjętym termostacie chłodnica się nagrzewa i ciepłe (mniej więcej jednakowo) są obydwa węże doprowadzające to trzeba sprawdzić termostat czy się otwiera ukąpany we wrzącej wodzie. Po grzebaniu przy termostacie trzeba też odpowietrzyć układ, bo to może być powodem, że dobry termostat nie ma ochoty się otworzyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jasiu105    3

a moze termostat jest zalozony odwrotnie albo jest felerny ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kapsel7up    0

Temperatura płynu jest do minus 20. Na wschodzie było najmniej -15. Termostat jest nowy , otwiera się przy wrzątku. Układ jest cały odpowietrzony. Dziś mechanik ma zdjąć chłodnice i przeczyścić ją, może tam coś siedzi i zapchało ją. Tylko dlaczego chłodnica się nagrzewa jak jest wyłożony termostat? Czy to zależy że jest większe ciśnienie na chłodnice i może to odblokować układ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gimak    25

Tylko dlaczego chłodnica się nagrzewa jak jest wyłożony termostat? Czy to zależy że jest większe ciśnienie na chłodnice i może to odblokować układ?

Ciśnienie pompa daje takie samo. O tym gdzie i ile płynie medium (płynu) decydują opory przepływu. Generalnie opory dużego obiegu (przez chłodnicę) powinny być mniejsze niż małego obiegu (blok silnika, nagrzewnica). W tym wypadku raczej coś blokuje otwarcie termostatu w miejscu jego montażu. Według mnie chłodnica jest drożna, bo przy niedrożnej nie ma przez nią przepływu i wyjęcie termostatu nic tu nie pomoże. Po wyjęciu termostatu spada tylko nieznacznie opór przepływu (gdy termostat ma możliwość otwarcia się) i przepływ troszeczkę się zwiększa. Tutaj termostat blokuje przepływ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×