FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana oleju w skrzyni biegów - 1,9 dCi - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
Wymiana oleju w skrzyni biegów - 1,9 dCi

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   SlawkoW 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-grudzień 07
  • Skąd:Kraków/Pińczów
  • Auto:Megane Grandtour II ph I
  • Silnik:1,9 dCi F9Q 800
  • Przebieg (tys.km):225403

Napisano 13 luty 2008 - 21:47

Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic co by było w interesującym mnie temacie. Co jaki czas zmienia się olej w skrzyni biegów w 1,9 dCi. Samochód jest z 2004 roku, październik i ma przejechane 135 tyś. km. Auto jest sprowadzone z Francji i nie mam pojęcia czy olej w skrzyni był wymieniany.
Moje pytanie dot. wymiany oleju wynika z problemów ze skrzynią biegów jakie się dzisiaj pojawiły. Moja żona wracała do domu i nagle nie mogła wybrać żadnego biegu, mimo że sprzęgło było wciśnięte do końca. Nawet przez chwilę musiała stanąć i włączyć światła awaryjne bo nie mogła wybrać żadnego biegu. Zatrzymała się wyłączyła silnik i po ponownym uruchomieni było trochę lepiej. Na tablicy wskaźników nie pojawił się żadny niepokojący komunikat ani napis SERVICE. Wczoraj jeździłem i nie miałem podobnych objawów. Co może być przyczyną? Czy kończy się sprzęgło, skrzynia czy trzeba wymienić olej w skrzyni biegów? Z góry dziekuję za pomoc.

[ Dodano: 2008-02-14, 14:37 ]
Dzisiaj sprawa się częściowo wyjaśniła. Jak sie okazało pedał sprzęgła został w pozycji "wciśnięty" i nie wrócił do pozycji "górnej". Małożonka ręcami mu pomogła i samochód wrócił do normy. Moje pytanie jest takie, czy to jest normalna sytuacja że pedał sprzegła został w pozycji wciśnięty, czy to jest jakaś usterka czy tylko przypadek? Na co zwrócić teraz uwagę. Z góry dziękuję za pomoc.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   yaro_megane_II 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-wrzesień 07
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 16 kwiecień 2008 - 23:52

Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
Płyn hamulcowy jest jednocześnie czynnikiem roboczym układu wspomagania sprzęgła.
Tak się składa, że m.in. ze względów bezpieczeństwa rurka idąca od zbiorniczka do siłownika sprzęgła jest wyżej niż rurki doprowadzające płyn do hamulców. Dzięki temu zanim zabraknie płynu w hamulcach (brak hamulców) najpierw nie będzie można wbić żadnego biegu i dzięki temu użytkownik nigdzie nie pojedzie i się nie zabije :P
Jeśli byłozbyt mało płynu to siłownik pedału sprzęgła się zapowietrzył. Na jego obudowie jest na mały kluczyk bodajże 6 lub 7 odpowietrznik. Trzeba go nieco popuścić, nadepnąć w tym czasie sprzęgło, przy naciśniętym sprzęgle zakręcić, potem dopiero puścić pedał. Muszą być do tego dwie osoby.
Drugą przyczyną może być uszkodzony swiłownik sprzęgła. Koszt siłownika ok. 70PLN tyle kosztował mnie w Alfa Romeo 155.
Pzdr
YARO
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   JacekP 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-czerwiec 07
  • Skąd:Radom
  • Auto:Clio
  • Silnik:1.2 TCE 100KM
  • Przebieg (tys.km):40

Napisano 17 kwiecień 2008 - 12:22

Super, dzięki za tego posta, bo nie raz się zastanawiałem jakie są objawy braku płynu hamulcowego, które można dostrzec i przeżyć :P
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Misza 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-sierpień 07
  • Skąd:Ruda Bugaj
  • Auto:Megane II phI i inne
  • Silnik:1.9 dCi + VIRUS
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 25 czerwiec 2008 - 00:13

Renault do skrzyni manualnej nie wymaga wymiany oleju tylko uzupełniania. Po odkręceniu osłony pod silnikiem na skrzyni biegów ( tak w połowie ) jest śruba motylkowa czarna lub biała , plastikowa. Uzupełnia lub sprawdza się na zasadzie uzupełniania z przelewem. Trzeba mieć olej, strzykawkę z wężykiem i tą strzykawką dolewać. Jak pocieknie z otworu to jest stan. Taka metoda zapobiega przelewaniu stanu.
Cenne uwagi :
Śrubę od oleju odkręć ręką i ręką dokręć tak by nie pękła
Auto zawsze powinno stać w poziomie wzdłużnym i poprzecznym!!!
Kup litr oleju ale tylko syntetyk, jest drogi ( 40-50zł) ale odpowiedni, jeśli kupisz półsyntetyk to pogorszy smarowanie I biegu i wstecznego
Wymiana często kończy się tym że biegi wchodzą z większym oporem zwłaszcza zimą.
Mogą wystąpić problemy z włączeniem I biegu gdy auto się toczy.
Wymieniałem olej skrzyni i w wielu autach efekty były różne raczej na -
Dolewka to około 0.1-0.6 L. Jeśli brakowało więcej to żle i może świadczyć o wyciekach gdzieś w okolicach wybieraka ( najczęściej ) lub z wałka przeniesienia napędu a objawy są takie że olej wycieka z łączenia skrzyni biegów z silnikiem (jest tam taki otwór przeznaczony w tym celu bo jeśli by go nie było to po uszkodzeniu uszczelnienia na wale korbowym lub na wałku skrzyni zalało by tarcze sprzęgłową )
Jeśli bym coś zapomniał to pewnie ktoś dopisze.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Mil3k6 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-listopad 07
  • Skąd:poznan
  • Auto:megane
  • Silnik:1,9 dci 2003
  • Przebieg (tys.km):123

Napisano 26 czerwiec 2008 - 08:38

Ja tez mam jedno pytanie. Zgadzam sie z tym ze w 1,9 dci nie wymienia sie oleju w skrzynie w serwisie tez tak mi powiedzieli. Ale u mnie jest tak dopuki silnik nie osiagnie optymalnej temperatury około 90 stopni to pierwszy bieg wchodzi z lekkim oparem a gdy silnik nagzeje sie to wchodzi lekko czy to normalne i czu Was tez tak jest ma 6 skrzynie jak by co
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Misza 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-sierpień 07
  • Skąd:Ruda Bugaj
  • Auto:Megane II phI i inne
  • Silnik:1.9 dCi + VIRUS
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 26 czerwiec 2008 - 09:44

Z mojego doświadczenia mogę ci powiedzieć że skrzynie renault nie są najmocniejszą stroną . Były montowane też np w Mitsubishi i ce[ciach]e je mała precyzyjność i wycieki. Z czasem 1 ma opór . Wykluczając wymianę oleju przez wcześniejszego właściciela ( jeśli był ) to robi przebieg takie objawy.
Wiele osób sprowadza auta i wychodzą dziwne takie objawy a na liczniku np 100 tyś a prawda jest inna. Nie sugeruje tu akurat że u ciebie ale realja są takie że za granicą w dieslu nie robi się 10 tyś miesięcznie a właścicielem jest starsza babcia a powód - rejestruje sie na dziadków bo ubezpieczenie o połowę tańsze. Jak chcesz to poradzę ci co zrobić by przebieg sprawdzić ( około ). Jeśli oczywiście auto sprowadzone i masz jakieś wątpliwości.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Mil3k6 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-listopad 07
  • Skąd:poznan
  • Auto:megane
  • Silnik:1,9 dci 2003
  • Przebieg (tys.km):123

Napisano 26 czerwiec 2008 - 14:40

na liczniku ma 150 000 auto było kupione od znajomego a znaojomy od znajomego handlarza. Mysle ze ten przebiek jest ok bo zuzycie materjałów wewnątrz nie wskazuje na to aby miał wiecej :)
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Misza 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-sierpień 07
  • Skąd:Ruda Bugaj
  • Auto:Megane II phI i inne
  • Silnik:1.9 dCi + VIRUS
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 26 czerwiec 2008 - 15:55

To faktycznie przebieg jest realny. Czasami ktoś pyta dlaczego to i tamto a przebieg 15 tyś średni. W mojej jest obecnie 135 tyś i niestety to samo. Jak olej się nie rozgrzeje to tak jest jak u ciebie. Pierwszy bieg ma najwięcej do roboty, auto się toczy powoli a silnik stosunkowo szybko to synchronizatory pracują na maksa. Poprostu staraj się 1kę pchać delikatnie i tylko w tedy gdy auto jest zupełnie w miejscu.

[ Dodano: 2008-06-26, 15:56 ]
Jeszcze nie dopisałem że przebieg możesz sprawdzić w swojej meg.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Mil3k6 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 14-listopad 07
  • Skąd:poznan
  • Auto:megane
  • Silnik:1,9 dci 2003
  • Przebieg (tys.km):123

Napisano 27 czerwiec 2008 - 08:30

I tak dokładnie robie Pozdrawiam i dzieki za odp.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   andrzej27r 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-maj 08
  • Skąd:Świdwin
  • Auto:Scenic II Grand
  • Silnik:1,6 16 v K4M + LPG
  • Przebieg (tys.km):160000

Napisano 14 lipiec 2013 - 18:09

Odkopię temacik celem uzupełnienia informacji ,opis jest dla Scenica ,ale w innych modelach będzie praktycznie tak samo .U mnie w Scenicu 1.6 16 V musiałem dolać oleju ,po wypadnięcia półosi podczas wymiany sworznia ,niby dużo nie wyciekło ,ale te 0,5 litra trzeba było dolać .
Do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów potrzebny będzie olej zalecany przez producenta Tranself TRJ 75W80 lub jego zamiennik ,ja akurat dostałem inny niemiecki olej ,klucz 10 mm do odkręcenia płyty pod silnikiem .
1.Kluczem 10 mm odkręcamy płytę pod silnikiem, u mnie była przykręcona 7 śrubami .
2 Odkręcamy korek wlewowy oleju, podobno da się go odkręcić ręką ,ja jednak zastosowałem swój patent i odkręciłem go motylkiem od zaworu kulowego :D
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika
3.Wlewamy olej do otworu wlewowego skrzyni biegów .
Dołączona grafika
Uwaga -producent zabrania wlewania oleju przez wężyk z korkiem odpowietrzającym który jest widoczny od góry skrzyni po otwarciu maski 5-na rysunku
Dołączona grafika Dołączona grafika
Jeśli nasza butelka z olejem niema wężyka w zestawie
Dołączona grafika
to robimy sobie lejek ze starej butelki po napojach i łączymy go z kawałkiem wężyka i tak wlewamy olej do skrzyni biegów dotąd aż się przeleje przez otwór
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
4.Po przelaniu oleju, wycieramy wszystko i zakręcamy korek
Dołączona grafika Dołączona grafika
5.Montujemy płytę-osłonę pod silnikiem
Dołączona grafika

Użytkownik andrzej27r edytował ten post 14 lipiec 2013 - 18:46

Legalowy zobacz update galerii, :>>Mój Grandzik<<
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   amtrax 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 06-listopad 11
  • Skąd:jelenia góra
  • Auto:scenic
  • Silnik:1.9dci
  • Przebieg (tys.km):166000

Napisano 15 lipiec 2013 - 09:37

Witam.Odnośnie oleju,to nie wiem czy ten zalecany jest najlepszy.J
a taki wlałem(wymiana skrzyni)i po 20tys skończyła się łapa przesuwająca 5bieg(starła się jakby była z papieru).
Teraz zalałem mineralnego elfa cena ok 20pln za litr.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress