Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
artkol

Scenic II phI Wibrujący (hałasujący) pasek wieloklinowy 1.

Recommended Posts

artkol    0

Witam

 

Podczas wymiany paska wieloklinowego silnik 1.9 dci (f9q 812) w warsztacie stwierdzili rozwarstwianie sie koła pasowego wału korbowego (7-mio rowkowego) napędzającego ten pasek.

Po wymianie tego koła (założono zamiennik) pasek wpada w wibracje (strasznie hałasuje) miedzy kołem klimatyzacji a wymienionym kołem pasowym na wolnych obrotach i przy ruszaniu. Napinacz (miedzy kołem pasowym a kołem alternatora) pracuje prawidłowo i nie hałasuje. Koło alternatora (alternator) orginalnie nie posiada sprzęgiełka.

 

W warsztacie stwierdzili, że koło pasowe (guma w nim zawarta) w związku z tym, że jest nowe usztywniło cały układ i nie amortyzuje wibracji paska.

 

Czy może ktoś się spotkał z takim przypadkiem i wie jak rozwiązać go? Pewnie koło alternatora za sprzęgiełkiem załatwiłoby sprawę ale ten model scenica nie posiadał alternatora z takim sprzęgiełkiem.

 

 

Pozdrawiam

Artur

 

[Dodano 2008.07.25]

 

Problem rozwiązany - orginalne koło renault-renault jest elastyczniejsze niż zamiennik. Wymieniłem zamiennik na koło orginalne i po uruchomieniu silnika żadnego hałasowania paska, silnik pracuje cichutko. Jak nie ma sprzęgiełka na alternatorze to koło pasowe musi amortyzować wibracje paska. W tym przypadku zamiennik nie odpowiada orginałowi.

 

Zamiennik (7-rowkowy) użytkowany 500 km mogę odstąpić za pół jego ceny. Sądzę, że będzie działał prawidłowo gdy samochód posiada koło alternatora ze sprzęgiełkiem.

 

Złamałeś 5 pkt regulaminu. Post poprawiłem. lepper_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
multi    0

Witaj miałem ten sam problem zakupiłem koło podróbkę i po 4 miesiącach się rozwarstwiło założyli mi drugie i po 20 km!!!to samo więc kupiłem nowe a w zasadzie 2 szt bo kupiłmi brat nie wiedział że kupiłem więc mam 2 szt jakbyś chciał to mam orginał renault retko nie kupuj podrobionego bo trzaśnie jak u mnie i to 2 szt dobrze że kasę zwrócili za orginał w serwisie chcieli 700 pln ja kupiłem po 200 i po 230 pln orginał polecam pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
artkol    0

U mnie orginalne koło pasowe rozwarstwiło się po 115 000. Na zamienniku nie widzę żadnego zużycia. Problemem jest, że pasek wpada w wibracje przy wolnych obrotach i hałasuje.

 

Multi, możesz załączyć zdjęcie tego orginalnego koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
multi    0

oki ale jutro bo dziś już za późno jutro masz jak w banku a co do wibracji we czawrtek właśnie pezyjeżdża do mnie do hurtowni naprężacz SKF bo orginał się już zużył i muszę wymienić mam straszny hałas na jałowym i dowiedziałem się że to naprężacz we czawrtek wstawiam a co do koła to nie zakładaj podróby słowo daję dwa mi się rozwaliły sprawa jest właśnie w INTER CARSIE złożona do rozpatrzenia nie chcę juz kolejnego maiłem dwa firmy CORTEGO i dwa jak pisałem wcześniej się rozwaliły kupiłem orginał i szawgier przejezdżając mi kupił więc mam dwa jakbyś potrzebował różnią się podróba od orginału tym ę podróba jest wprasowywana a orginał zalewany jutro foto !! narka

 

[ Dodano: 2008-07-23, 20:50 ]

Oto foto ale sorty za jakość córka w górach z aparatem a to z komórki

koło ma kod :7700115309 Renault -Dayco

post-4326-1216754019_thumb.jpg

post-1-1216754019_thumb.jpg

post-1-1216754020_thumb.jpg

post-1-1216754021_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
artkol    0

Dziękuje za zdjęcia. Ale to koło ma 6 rowków a u mnie występuje koło 7-mio rowkowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toldi_83    0

Witam

Też mam podobny problem. Pasek alternatora mi drży i coś strasznie żęźi na wolnych obrotach jest trochę ciszej ale jak tylko dodam trochę gazy do jest strasznie głośno.

Byłem u mechanika i stwierdził że to łożysko w kole pasowym klimatyzacji.

Nie może dla mnie tego nigdzie znaleść, chciałbym sam poszukać ale niebardzo wiem jakiego mam szukać i nie jestem pewien czy to napewno jest to.

Pasek mi tak drży że aż siłownik od naciągu paska czasem dotyka o pasek i trze po nim.

A jeszcze jakie mam autko:

Renault Megane Scenic I (chyba phII)

1.9 dTi F9Q A7

1999 rok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jacenty    0

Koledzy!!!

Czy mógłby mi ktoś mniej więcej opisać jak wygląda "rozwarstwione" koło pasowe??? Mam bardzo podobny problem ze stukotem w mojej Megance II 1.9 dCi 2003 rok

 

Wie ktoś może jak odkręcić to koło??? gdzie go można zablokować, żeby się nie obracał???

Edited by Jacenty

Share this post


Link to post
Share on other sites
miecz1307    0

Też miałem problem z paskiem. Rozwarstwiał się i urywał, tak że przez jeden czas jeżdziłem na pół pasku. Wymieniłem na nowy firmowy i dalej telepało go, sądziłem że to wina napinacza ale nie zdążyłem sprawdzić jak pasek pękł i podciągneło go do paska rozrządu i ten pękł. Dostały dwa zawory.Części i robociza 2 lata temu to 1200 zł u znajomego mechanika. Znowu nowy pasek i znowu go telepie. Przeczytałem gdzieś że to wina rolki na alternatorze tej ze sprzęgiełkiem. Nowa 30 zł i koniec z wibracjami paska aż do dziś. Ta rolka powinna zabierać alternator tylko w jedną strone a w drugą terkotać jak w rowerze. To fachowo się nazywa tłumik drgań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ghost2255    0

U mnie po zdjęciu koła przy zmianie rozrządu to koło dało się rozdzielić na 2 części. Przy składaniu założyliśmy je z powrotem i działa normalnie.

Czy były koła pasowe 2-częściowe?

 

U mnie nie ma żadnych niepokojących objawów, pasek nie drży, wszystko pracuje cicho i równo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×