Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

olmas

Nowy użytkownik
  • Postów

    32
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic III Ph I
  • Silnik
    1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km)
    225
  1. Mistrzu Złoty, całuje nóżki i cy....ki! Po odłączeniu akumulatora jak ręką odjął! Dziękuję bardzo!
  2. Witajcie, potrzebuję pilnej pomocy! Dzisiaj bawiłem się trochę Ecu Tweakerem w Scenicu, łączyłem się z rożnymi kalkulatorami i szukałem wskazówek pokazujących zmianę biegów. Nic nie zapisywałem, nie zmieniałem ustawień. Po wyjściu z auta, przy zamknięciu drzwi nie złożyły się, jak to miały w zwyczaju, lusterka. Wróciłem do auta, odpaliłem i zauważyłem że przy wyłączeniu silnika, jest problem. Silnik nie daje się łatwo zgasić, gaśnie i w ostatnim momencie znów odpala i tak 2-3 razy pod rząd po wciśnięciu guzika, aż w końcu gaśnie. Po zgaśnięciu nie wyłączają się zegary, nie uruchamia się blokada kierownicy, a wspomaganie nadal pracuje i umożliwia łatwe kręcenie kierownicą. Oczywiście nie składają się lusterka. Po odejściu od auta, wszystko się normalnie zamyka, ale wszystkie w/w rzeczy nadal działają. Co spieprzyłem?! Pomóżcie!!!
  3. Ma ktoś jeszcze niepotrzebny moduł? Może być używany, ale sprawny oczywiście.
  4. Megane III (dowolna faza). Poszukuję oryginału lub zamiennika uszczelki zewnętrznej prowadnic szyberdachu (jak na zdjęciu) lub pomysłu czym ją zastąpić. Dotychczasowa, po wymianie ślizgów, jakimś cudem została wciągnięta do prowadnicy i poprzecinana w kilku miejscach. Oryginał występuje w postaci dwóch listew szyberdachu, w tym jedna z uszczelką. Za wszelką pomoc i sugestie będę wdzięczny. Uszczelka ze Scenic III też powinna pasować.
  5. Sorki, ale niestety na robienie porządnego manuala nie mam czasu, tym bardziej że jest na forum Laguny. Mogę służyć konkretnymi radami i pomocą. Dodano: 17 cze 2016 - 14:49 No i namówił jednak :D Oto efekt kilkugodzinnej pracy. Dziękuję - Prezes Manual naprawy wymiany zamka drzwi Renault Scenic III.pdf
  6. Właśnie zakończyłem operację naprawy zamka, a właściwie silniczka wewnątrz mechanizmu zamka. U mnie w Scenicu 2009, nie zamykało drzwi od kierowcy. Naprawa jest analogiczna jak w Lagunie III ph I. Manual znalazłem na forum Laguny gdzie jest wszystko ładnie opisane. Wszystko razem czasowo zajmuje około 2-3 godzin. Jak ktoś ma pytania to zapraszam, puki pamiętam i jestem świeżo po wymianie.
  7. Dzięki za pomoc. Uwaga odnośnie kierownicy z wersji Bose bardzo cenna
  8. Witam, jak w temacie, proszę o weryfikację czy kolorystyka kierownicy i gałki biegów jest na pewno właściwa. Zgodnie z tym co mi się wydaje, to kierownica w tym egzemplarzu powinna być taka sama jak kolor poduszki powietrznej, a kolor gałki do zmiany biegów taki jak mieszka. Można by pomyśleć, że coś było kombinowane, jednak gdy się przyjrzymy to na kierownicy i gałce widać beżowe szwy, co rodzi wątpliwości. Czyżby miało tak być oryginalnie?! Tym bardziej, że w przypadku ciemnej (czarnej) kierownicy i gałki, powinny być one jednakowego koloru. Czy ktoś spotkał się już z takim miksem, czy to jest oryginał który wyszedł z fabryki? Proszę o pomoc.
  9. Na 1000% Maxiecu. Ostatnio sam z tego samego powodu kupowałem oprogramowanie i ich Elm-a 327 (kablowy) w komplecie za 215 zł i kasowałem ten sam błąd.
  10. EnzoZG, czy mógłbyś zrobić jakiś mały opis tej naprawy? Mam taką samą usterkę i przydałby się jakiś tutorial.
  11. Oto dowód 1 i dowód 2. No i jeszcze dowód 3. (post 14 od góry). Abyśmy się dobrze zrozumieli, ja jeszcze tego nie robiłem w Scenicu III, tylko w Scenicu II. Na razie przygotowuję się technicznie, sprzętowo i "wiedzowo". Tarcze już czekają. Wymiana nastąpi w tym lub przyszłym tygodniu. Dodano: 03 wrz 2015 - 14:22 A dlaczego? Przecież to żadna filozofia. Nie ma co się bać. Przy tej wymianie jedynie co potrzebne, a czego na codzień nie używasz to klucz dynamometryczny. Reszta roboty to tylko "zgrabność" manualna. Dodano: 05 wrz 2015 - 18:39 Jestem po wymianie klocków i tarcz tylnych w Renault Scenic III Ph I 2009, 1,9 Dci. Dla szukających szczegółowych informacji napiszę, że na 100% nie potrzeba żadnej ingerencji Clipa. Wystarczy zwolnić ręczny przed wyłączeniem silnika. Nie trzeba podawać żadnych 12V na silniczek - serwo motor tylnego hamulca ręcznego, wystarczy zastosować procedurę opisaną przeze mnie kilka postów wcześniej. Dodatkowo, na wszelki wypadek odłączyłem akumulator przed robotą. Po złożeniu w trakcie jazdy nic się nie grzeje, dobrze hamuje, nie ma żadnych problemów. Piasta - tarcza hamulcowa, przykręcana jest momentem 220 Nm (nie 280 Nm!) lub 22 daNm, zgodnie z instrukcją serwisową i kluczem 36 mm. Jarzmo zacisku przykręcane jest na klucz torx T60 (moment 80 Nm lub 8 daNm). Zestaw tarcz zakupiony poprzez http://www.renault-czesci.pl/ nr Renault 432007556R nie zawiera dekielków, zaślepek piasty oraz nakrętki piasty. U mnie oryginalna nakrętka piasty jest wielorazowego użytku (nie zawiera teflonowego pierścienia blokującego gwint, uniemożliwiającego odkręcanie nakrętki) nie jest kontrowana, zaginana na końcu, zabezpieczana zawleczką ani lakierem. Nie miała żadnej dodatkowej blokady, widocznie takiej nie potrzebuje. Jeżeli chodzi o cofanie tłoczka hamulcowego to metoda ścisku stolarskiego i klucza do szlifierki tutaj nie zdaje egzaminu. Po pierwsze ścisku nie można ścisnąć z uwagi na plastikową obudowę silniczka. Po drugie, wgłębienia, frezy na tłoczku są na tyle niewielkie że nie można ich chwycić kluczem. Klucz wyślizguje się. W celu zaoszczędzenia czasu i nerwów proponuje zakupić zestaw do tłoczków. Ja poradziłem sobie dzięki drugiej parze rąk Wtedy należy jednocześnie kręcić tłoczkiem (np kombinerkami nastawnymi) i go wciskać. Uważać na gumową osłonę tłoczka aby nie przyszczypać. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to śmiało, puki jeszcze pamiętam
  12. Po to, abyś do nich przyjechał na naprawę, a nie robił sam albo w auto naprawie u Janusza
  13. Wymiana wygląda tak że najpierw stosujesz procedurę wcześniej przeze mnie opisaną, później zdejmujesz koło, zacisk i wkręcasz oraz wciskasz tłoczek. Niektorzy pomagają sobie ściskiem stolarskim i kluczem do tarcz ze szlifierki kątowej. Ja w Scenicu II robiłem to przy pomocy zwykłych kombinerek. Dociskałem i kręciłem równocześnie. W Scenicu III jest tak samo.
  14. Silnik pracujący na biegu jałowym, wciskam i trzymam "pedał" hamulca nożnego, jednocześnie wciskam (nie ciągnę!) i trzymam przycisk hamulca ręcznego oraz wyłączam silnik przyciskiem start/stop. Po tej operacji ręczny się nie zaciągnie.
  15. Tak, ale chodzi o oryginalny komplet. Kupiłem taki i w zestawie nie mam. Nie wiem czy nie dali, czy nie było w zestawie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!