Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

kawapromyk

Użytkownik
  • Postów

    154
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II FL
  • Silnik
    2,0 16V
  • Przebieg (tys.km)
    1
  1. Może mało obiektywnie - obecnie sprzedaje megane 2.0 :D Jeździłem Megane I 1.4 LPG - zrobiłem nią ok. 150 kkm i średnie spalania to około 9 L lpg/100km. Obecnie jeżdżę Megane II 2.0 lpg i średnie spalanie na dystansie 65 kkm to 10,1 L LPG/100km (+0,5 L Pb95). Dużo większy samochód, mocniejszy silnik a dużej różnicy w spalaniu nie ma. Znajomy ma Megane II 1.6 lpg: ja przyspieszając zmieniam biegi przy 3000 mam porównywalną dynamikę jak on zmieniając przy 3500-4000. Skrzynia 6 biegowa bardzo przydaje się na trasie. Silnik ma tylko 134KM - ale jest bardzo elastyczny i nie trzeba często zmieniać biegów. Dango28 polecam zakup Megane z silnikiem 2.0, czy masz świadomość, że w 2.0 jest sprzęgło dwumasowe.
  2. witam. Ja zamówiłem pełną wersję, do mnie doszło i mam zastrzeżenia. Niestety pełna wersja nie jest pełną wersją - nie obsługuje samochodów (volkswagen, skoda, audi) macabra80 można coś z tym zrobić? Dodatkowo kupiłem polecany interfejs z bluetooth i mam z nim problem - brak komunikacji - ale to jeszcze będę wyjaśniał ze sprzedającym.
  3. witman, czy wiesz dlaczego nie skrapla się etynu? Etyn jest ciekawym związkiem. Posiada naprężone wiązania w cząsteczce, dlatego podczas jego rozpadu do atomów wydziela się energia, która zwiększa sumaryczną wydzieloną energię podczas palenia tego związku. Dla większości związków stosowanych jako paliwa nie obserwujemy wydzielania energii podczas rozpadu do pierwiastków. Dla zainteresowanych entalpie tworzenia związków organicznych (kJ/mol) (im więcej tym lepiej): etyn, (acetylen) 226.73, etan -84.68, propan -103.85, butan -126.15. Zwróćcie uwagę, że mamy zmianę znaku. Marek_07, użyłem określenia bilans tlenowy, czyli nadmiarowa (lub brakująca) ilość tlenu (wyrażona w procentach) jaka jest potrzebna do całkowitego spalenia paliwa, a Ty opierasz się na AFR czyli stosunek masy powietrza do masy paliwa. Mieszanina o zerowym bilansie tlenowym to około AFR (~14,7:1)
  4. tomanooo1, jeżeli poświęcisz trochę czasu i poczytasz, kupisz interfejs do Twojego sterownika to powinieneś dać radę.Powodzenia
  5. Jako chemik nie zgadzam się z opinią, że na ubogiej mieszance osiągamy wyższą temperaturę spalania. Najwyższą temperaturę osiągamy przy zerowym bilansie tlenowym. Co innego oddziaływanie gorących spalin na zawory. Bardziej agresywnie oddziałują spaliny, gdy jest w nich tlen. Maher powodzenie w zagazowywaniu.
  6. Ja, za sugestią sylwekdm, rezygnuje z kabelka i wezmę pełną wersję programu. Jest kilka wersji interfejsów z Bluetooth na ELM 327 np: taki elm 327 lub taki. Czy Ktoś z Was, korzystał z jakiegoś i może go polecić. Aktualizuje listę: 1. macabra 80 - MaxiEcu program (nad kabelkiem się zastanawiam:) ) 2. sylwekdm - Maxiecu program 3. stock884 - MaxiEcu program 4. piotrkamin - MaxiEcu program 5. biniubak - MaxiEcu program 6. luke T82 - MaxiEcu program 7. marekmarecki MaxiEcu plus kabelek 8. grzesik1 - MaxiEcu program 9. kawapromyk - MaxiEcu pełna wersja 10. adamkaw - MaxiEcu program 11. Sebulerbin- MaxiEcu + kabelek
  7. Sprawdź bezpieczniki, łącznie z tymi na klemie.
  8. elsadek, u mnie pojawia się to sporadycznie, więc myślę o tym ale nie wymieniam poszczególnych podzespołów w ciemno. U mnie poci się silnik (miska olejowa), czy u Ciebie też tak jest?
  9. 1. macabra 80 - MaxiEcu program (nad kabelkiem się zastanawiam:) ) 2. sylwekdm - Maxiecu program 3. stock884 - MaxiEcu program 4. piotrkamin - MaxiEcu program 5. biniubak - MaxiEcu program 6. luke T82 - MaxiEcu program 7. marekmarecki MaxiEcu plus kabelek 8. grzesik1 - MaxiEcu program 7. kawapromyk - MaxiEcu plus kabelek Co z opcją oprogramowania dla wszystkich aut?
  10. Też mam problemy z dziwnym dźwiękiem, tutaj opisałem swój problem: Megane II phII dziwny dzwięk, buczenie, terkotanie podczas ruszania U mnie tez dźwięk dochodzi gdzieś z przodu pojazdu, od strony pasażera.
  11. tagerek nie rozumiem Twojego zwrotu: Co masz wydawać zimą?Sens takiej instalacji będzie tylko wtedy, gdy zależy Ci bardzo na oszczędności i planujesz jeździć samochodem przynajmniej 50kkm. Zobacz jaką instalacje ma Marek_07, ma ustawione przełączanie na lpg w niskiej temperaturze i wtedy nawet na krótkich trasach oszczędzasz.
  12. Jaru, niestety nie. Podczas załączania ASR zaczyna migać kontrolka na desce. U mnie, w opisanych wcześniej sytuacjach, kontrolka ASR nie włącza się, a sam dźwięk jest inny niż podczas załączenia ASR/ESP. Nikt z Was nie miał podobnej usterki?
  13. Witam Was. Czy ktoś z Was miał taką usterkę: Podczas szybkiego ruszania, przy skręconych mocno kołach, pojawia się dziwny dźwięk: buczenie, terkotanie. Tak, jakby coś wpadało w drgania, jakby był gdzieś, jakiś luz. Wystarczy odpuścić gaz i znowu dodać tylko mniej i dźwięk nie pojawia się. Przeguby zostały wyeliminowane. Podobny dźwięk pojawia się podczas gwałtownego przyśpieszania, gdy samochód jedną stroną jedzie po np. lodzie, a drugą stroną po asfalcie. Ilość oleju w skrzyni biegów prawidłowa. Czy te objawy wskazują na uszkodzenie mechanizmu różnicowego?
  14. Ja założyłem instalacje w Megane I 1.4 16V przy przebiegu 170 kkm i później zrobiłem jeszcze 150 kkm. Jeździłem na mobilu 5W50 i nic złego się nie działo. Zmieniałem olej co 15kkm i nie musiałem robić dolewek. Samochód sprzedałem po znajomości i kolejnemu właścicielowi nic z silnikiem się nie dzieje. Ważne jest, aby zamontować dobrą instalację w sprawdzonym warsztacie, serwisować ją i na pewno nie będzie gorzej niż na benzynie. Powodzenia i życzę ekonomicznej jazdy.
  15. Filtry fazy ciekłej i gazowej należy wymieniać co 10 - 15 kkm i można robić to samemu. Przy takiej wymianie można podpiąć się pod komputer lpg i sprawdzić, czy wszystkie parametry są w porządku. Ja nic poza tym nie robię. Pamiętaj, aby zakręcić zawór na butli, a po wymianie filtrów, aby sprawdzić szczelność instalacji.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!