Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

jezior85

Użytkownik
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Renault Megane 2 ph1
  • Silnik
    1.5 DCI / k9k722 / 82KM-60KW
  • Przebieg (tys.km)
    255
  1. Wtrysk zamontowany, komputer zakodowany. Wszystko ładnie hula do momentu rozgrzania silnika. Potem na wyższych obrotach >2500 zaczyna być słychać stukot. Niestety ciężko jest powiedzieć czy stuka nowy wtrysk czy sparowany z nim stary. Pytanie do Was - co to może oznaczać? Dodam, że test przelewów teraz jest raczej prawidłowy tj. ~18-20ml/4min na każdym wtrysku przy wolnych obrotach i około +10ml/wtrysk po teście z obrotami ~1500/2min+~850/2min... Dodam, że silnik jest po remoncie - tj. dół silnika - wymiana panewek, korbowodu, pierścieni; głowica - uszczelniacze, popychacze...; nowa pompa wtryskowa z przewodami, czyszczenie zbiornika itp... teraz po wymianie tego wtrysku zaczął stukać - pytałem już tu na forum czy ten wtrysk się nadaje, ale bez odpowiedzi więc udałem się do ASO gdzie potwierdzili, że tak - pasuje... nie wiem co robić.
  2. Witam, Jestem w posiadaniu nowego wtrysku o nr 8200049873 28232248. Czy mogę go zamontować w mojej megance wymieniając jeden wtrysk, który leje (cylinder 4 - pierwszy od rozrządu)? Niestety nie wiem jakie nr posiadam (nie demontowałem go jeszcze) - czy ten wyżej ma szansę działać niezależnie czy będę posiadał wtryski np. o nr EJBR...? Silnik K9K 722 / 82KM-60KW / 2004. /////////////////// Uszczegóławiając po weryfikacji istniejącego wtryskiwacza... 8200365186 8200049873 EJBR01801A 0723LW08F61 ... w miejsce którego chcę zamontować... 166009384R 8200049873 28232248 2202EL30F44 ...będzie to pasowało do pozostałych czy nie ma szans (nawet po wgraniu kodu nowego wtrysku do kompa)? \\\\\\\\\\\\\\\\ Słuchajcie - nie chcę męczyć, ale poniekąd jestem zmuszony - jest okazja otrzymać nowy wtrysk za półdarmo, ale nie wiem czy jest sens i czy przypadkiem nie zrobię sobie kuku montując taki wtrysk - stąd prośba o Waszą pomoc.
  3. Odłącz wtyczki od komputera (3 szt. wielopinowe) i przeczyść CONTACTem (areozol + twardy pędzel). To samo zrób na wtyczkach od strony wtrysków i nie zaszkodzi na czujnikach (położenia rozrządu i wału).
  4. Czy moglibyście wskazać gdzie bezpiecznie kupić oryginalne zaworki do wtrysków (sklep/użytkownicy znanego portalu aukcyjnego) oraz gdzie zregenerować pompę - póki co pytałem w dwóch miejscach - w jednym zawołali 1000 (wstępnie), a w drugim 1200... a mogę kupić nową pompę za 1350... Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!: Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!: Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) Trochę szacunku dla czytających. -Prezes Dodano: 29 gru 2016 - 16:33 Ponawiam pytanie - gdzie?
  5. Przebieg? 240 tkm... Najprawdopodobniej pójdę w kierunku jednak nowej pompy (8200057225 za 1400PLN może być?) i wymianę zaworków we wtryskach... Chciałbym tylko doprecyzować naprawę wtrysków - te składają się m.in. z kołka regulacyjnego (różne długości) + sprężynka długa + zaworek + przekładka wtrysku + sprężyna krótka + iglica + końcówka. W kontekście przelewu wymiana samych zaworków jest elementem wystarczającym - tzn. wymagane minimum aby ruszyć temat zbyt dużych przelewów? No i jeszcze pozostaje sam model zaworka - które konkretnie pasują do mojego motorka?
  6. Witam, nie będę zakładał nowego tematu bo wydaje mi się, że mój przypadek do niego pasuje... mianowicie - auto nie odpalało ani na ciepłym, ani na zimnym silniku z błędem dotyczącym modułu świec żarowych oraz regulatora ciśnienia ON. Wymiana świec żarowych, czyszczenie połączeń elektrycznych, modyfikacja węży paliwa (dodano zaworki zwrotne, wymiana na wężyki i opaski + pozostawienie tylko zasilania i bezpośredniego powrotu z pompy), wymiana filtra paliwa (i tak musiałem), czyszczenie czujników nic nie dały. Wykonałem próbę przelewową i wyszło, że 1, 3 i 4 wtrysk leją w okolicach 3 do nawet 4 razy za dużo. Tym samym pompa nie jest w stanie wygenerować odpowiedniego ciśnienia i auto nie odpala. Próbowałem sam poradzić sobie z tematem - ponumerowanie i demontaż wtrysków, zaznaczenie skręcenia, wyczyściłem wszystko mocząc w mieszance WD40/LM2666/T2... niestety bez większych rezultatów - przelew spadł może o kilka ml, ale bez rewelacji. Postanowiłem jeszcze przeczyścić regulator ciśnienia ON w pompie... tu fakt, tłoczek działał z oporem, wyczyściłem - posypał się brokat :(... no cóż dokończyłem czyszczenie, skręciłem... dalej to samo... Przekazałem wtryski do dokładniejszej weryfikacji i usłyszałem, że to "złom", a dodatkowo we wtryskach odnaleziono opiłki pochodzące z pompy (tak więc potwierdza się co wcześniej napisałem). Niestety nie znam tego zakładu dlatego piszę na forum aby się poradzić. 1. Czy mam przekazywać wtryski do regeneracji, czy jednak mam szukać nowych, a może samemu wymienić zaworki (a może coś jeszcze) i tanim kosztem wskrzesić ów "złomy"? 2. Czy pompa wtryskowa może być w takim przypadku regenerowana, czy tylko nowe bądź używane wchodzą w grę (mam 8200057225 / 8200057346 - takie nr mam na naklejce na pompie)? PS: o co ewentualnie mam pytać zakład weryfikujący wtryski bo będę je odbierał i miał okazję do przedyskutowania dalszych działań? Mój post ma na celu otrzymanie wskazówek jak niskim kosztem (w porównaniu do nowych gratów) poradzić sobie z tym problemem... Mój silnik to 1.5 dCi (BM0F, CM0F) 60 kW / K9K 722 / 82KM
  7. Wiadomo już co jest przyczyną latających świateł na różnych ustawieniach przełącznika? Czy to przełącznik?
  8. Mój silnik nie jest wyposażony w przepływomierz. Myślę, że jego funkcję może pełnić czujnik ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym - mam go sprawdzić? Teraz przypomniało mi się, że jak kiedyś bawiłem się ELM327 to pokazywało mi, że temperatura powietrza dolotowego była stała i wynosiła (minus)-40 stC?! Czujnik tej temperatury jest wbudowany we wspomiany czujnik ciśnienia doładowania. Gdzieś miałem fotę jak to działa - wrzucę zaraz. Wolne obroty silnika na postoju: Silnik wyłączony:
  9. EGR zaślepiony, komputer zresetowany, brak błędów i ... nic to nie pomogło :) Teraz rozważam: 1. Sprawdzić czujniki pedałów (hamulca, sprzędła, gazu). 2. Sprawdzić zakodowanie i dawki wtryskiwaczy (może mechanicy coś zachachmęcili). Ma ktoś pomysł jak "zresetować" ustawienia dawek wtryskiwaczy (aby się same ustawiły)? Wiem, że jeden z mechaników upierał się, że wtryski mi walą i coś w kompie grzebał (potem u innego okazało się że to nie wtryski, a panewki -> remont wykonany!). 3. Sprawdzić jeszcze raz cały dolot. Jeszcze raz objawy: 1. Auto jest zamulone - brak dynamiki w całym zakresie obrotów (od 2k czuć i słychać turbo, przyspieszenie jest lepsze, ale to nie jest to co było). 2. Bardzo duże spalanie podczas nawet niewielkiego wciśnięcia pedału gazu (po 800 km jazdy (w mieście i poza) średnie spalanie to 8,2 L/100km!!!). Podczas utrzymywania prędkości spalanie jest wzorowe (3-4.5 L/100KM). 3. Silnik jakby głośniej pracuje. 4. Brak jakiegokolwiek dymu i innych anomalii.
  10. Witam, Jednak jest to zawór EGR (nie domyka się). Jaka jest możliwość jego zaślepienia? Mam kilka pomysłów - proszę o weryfikację: 1. Zaklejenie całej średnicy rurki wychodzącej z kolektora wydechowego do zaworu. Klej zaaplikowany w zagięciu rurki - nie ma w tym miejscu gładkich ścianek. Klej o którym piszę to klej termiczny wytrzymujący 1200 st.C: >przykładowe kleje< 2. Wywalenie rurki i zatkanie czymś dziury w kolektorze wylotowym. Wywalenie gniazda zaworu z silnika (zawór zostaje podpięty i leży gdzieś w komorze silnika). Metoda ta została pokazana tu: >przykładowy sposób< 3. Kupno nowego mi się nie uśmiecha, ale w ostateczności będę musiał tak zrobić. Najpierw jednak spróbuję coś wykombinować. Co myślicie o takich metodach zaślepienia tego egr?
  11. Czy zawieszony/nie do końca zamknięty EGR może być przyczyną? Podobno z tym właśnie zaworem jest problem, ale mechanik nie wyklucza również turbiny :/
  12. Witam, Objawy jak w temacie: 1. Bardzo słabe przyspieszanie w całym zakresie obrotów silnika. 2. Bardzo duże chwilowe spalanie podczas "próby" przyspieszenia - wciśnięty gaz. 3. Utrudnione ruszanie - sporo gazu trzeba trzymać + delikatnie puszczane sprzęgło. 4. Zdecydowanie brak mocy - jadąc obwodnicą pod górkę (130km/h) prędkość zaczęła spadać, redukcja na 4 bieg + obroty 3000 dały radę. Proszę o diagnozę. Pozdrawiam!
  13. Kurza łapa - podobno jeszcze łożysko do sprzęgła trzeba wymienić :) Patrzę w intercarsie, że są valeo i nie rozumiem różnicy w kosztach: VAL804527 -- 212 zł VAL804510 -- 490 zł I czym się to w ogóle różni!?
  14. Witam, a czy znacie może numery kompletnych zestawów uszczelek silnika (ELRING, REINZ, RENAULT) dla mojego typu - 1.5dCI / K9K-722 / 82KM? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!