Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wenel

Użytkownik
  • Postów

    121
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Fluence Privilege
  • Silnik
    1.6 16V 110 KM
  • Przebieg (tys.km)
    55

Profil

  • Zainteresowania
    IT

Ostatnie wizyty

1162 wyświetleń profilu
  1. U mnie sie podobne objawy pojawiły po 4 latach, wcześniej było to praktycznie nie zauważalne. Niestety nie zdążyłem tego wyjaśnić, bo samochód uległ wypadkowi.
  2. Mnie wkurzył Pan, który skręcając w lewo z naprzeciwka i nic nie widząc, wyjechał mi z pomiędzy kolumny aut skręcających w lewo prosto przed maskę! Na dodatek zamiast zahamować, gdy trąbiłem, to jeszcze przyśpieszył licząc, że przeleci. Finał jest taki, że mam szkodę całkowitą i muszę kupić nowe auto. Poza tym sąsiadka mi zalała sufit w toalecie. Masakryczny tydzień
  3. Słyszałem, że KZFR źle znosiło moce 115+ KM i dlatego Renault zdławiło silnik do 110 KM (w moim przypadku).
  4. Drobna uwaga odnośnie profilu opon - Fluence ma inny niż MIII (większy o 5), reszta jest taka sama. Ja u siebie na 16 mam opony 205/60, a MIII z taką samą średnicą już ma profil 55. Opony standardowe 15’’ 205 / 65 R15 Opony 16’’ 205 / 60 R16 Opony 17’’ 205 / 55 R17 Obręcze kół standardowe 6,5 J 15
  5. Co za dyskryminacja Fluence'a, toż to MIII sedan Długie to badanie, ale może coś z niego wyniknie. Np oczywista oczywistość, że niektórzy na drodze są nieprzewidywalni i nie myślą...
  6. Po zapoznaniu się z wadami prawnymi tego rozwiązania (brak oficjalnej homologacji lamp), odpuszczam temat. Dziękuję wszystkim za wyjaśnienia.
  7. Montaż nie wygląda skomplikowanie. Czy ta ogólna instrukcja umieszczona przez kogiel ma zastosowanie w Fluence, czy też bazować na tej do MII? Czego użyć do połączenia przewodów ze sobą, lutować czy użyć czegoś innego (co?)? Pytam się, bo nie wiem czy spróbować samemu podłączyć SD-2.
  8. Odświeżę trochę temat zdjęciami ph2. Zmiany wnętrza oceniam in minus jeśli chodzi o zegary i kontrastowe obramowanie tapicerki foteli w Privilege. Podoba mi się lekko brązowa deska i ciemniejsze dół boczków drzwi niż w ph1.
  9. Chciałem zamontować u siebie moduł do świateł dziennych na bazie drogowych (mijania), czyli sławetne SD-2. Więcej o samym module i instalacji w MII jest tutaj. Proszę o poradę, czy da się to urządzenie zamontować tak, by działało z wbudowanych czujnikiem zmierzchu? Czyli chodzi o sytuację, by przy ustawieniu manetki na czujnik światła mieć działające reflektory przez SD-2, a po zmierzchu normalne światła drogowe/mijania. Mile widziany kontakt do zaufanego elektryka na terenie Warszawy, co nie polegnie przy temacie i zrobi to jak trzeba.
  10. Przyłączam się do prośby o info skąd wziąć nowszy firmware do BT? U mnie nie wyświetlają się nazwy utworów przy streamingu po BT. Udało mi się ustalić, że najnowszy soft (2013) ma wersję 91.12. Ja mam 84.15 :( Radio Carminat RadioSat. Oto pełna lista kompatybilności telefonów (stan na 2013, Renault UK) - nowsza o 2 lata niż na PL stronie ;)
  11. Najpierw musiałbyś sprawdzić, czy masz pociągnięte kanały od nawiewu pod konsolą środkową, czyli zdemontować zaślepkę i sprawdzić czy coś dmucha. Z tego co pamiętam, to kanały te są połączone z nawiewem centralnym na desce.
  12. Bardzo fajne zestawienia "za i przeciw" pokazujące cechy Fluence. Brak 6 biegu to faktycznie zmora na "S" i "A" - mogli by dać skrzynię 6b z MIII. Jeździłem MIII GT z tą skrzynią i tym silnikiem. Przełożenia są wtedy krótkie i auto bardzo fajnie się zbiera przy niższych prędkościach. Również precyzja działania jest o niebo lepsza. Mnie w fluence czasami niestety uda się przyhaczyć podczas szybkiej redukcji na III bieg. Myślałem że poprawili wyciszenie komory silnika w ph2 - szkoda, bo tak to byłby naprawdę bardzo komfortowy samochód. Być może Renault uznało, że może za bardzo... Tu akurat się nie zgodzę, bo masa samochodu jest dość niska (u mnie w dowodzie ~1220 kg). Chyba że mówimy o sytuacji 4 osoby w samochodzie i pełny bagażnik, wtedy faktycznie mocy mogłoby być więcej, ale jak na tą moc to nie ma dramatu (na krajówkach spokojnie można siedzieć 1.9 TDI na ogonie ;). Ten silnik, jak każdy 16V, lubi wyższe obroty (>3500 rpm), więc trzeba trochę dostosować swój styl jazdy. Generalnie w tym silniku nic się nie dzieje poniżej 2000 rpm, więc lepiej nie schodzić poniżej. Kolega musi mieć ciężką nogę, bo mnie średnia przy takich prędkościach na drogach krajowych wychodzi poniżej 7l - ok 6,7 l/100 km. Na "S" przy 100 km/h chwilowe spalanie oscyluje w okolicach 6l/100 km. Później im szybciej, tym gorzej. Jazda powyżej 130 km/h na dłuższych trasach nie ma specjalnie sensu - średnia powyżej 8l na 100km.
  13. Ja u siebie klocki wymieniałem po 45 tys. km (wszystkie) - dużo po mieście jeżdżę, choć staram się hamować silnikiem jak się da. Poza tym oleje, filtry, itd. zgodnie z planem (co 2 lata/20 tys.km). Jedyna awaria to przepalony bezpiecznik. Jeśli chodzi o żarówki H7, to niestety już mam 2 drugi komplet założony <_< Też rozważam DRL, bo jest trochę zabawy z wymianą.
  14. Daj znać jak Ci poszło i czy wszystko działa (USB, tagi z MP3, BT). Też noszę się z wymianą radia na model z USB, ale Twoje problemy z podłączeniem ostudziły mój entuzjazm :unsure:
  15. Pytanie odnośnie USB za klapką: jak to działa i czy wyświetla nazwy utworów? Ja mam u siebie gniazda cinch i myślałem o wymianie na USB. ASO mi zaproponowało audio connection box'a - z racji kosztów (ponad 600 zł) podziękowałem. Nie byli mi w stanie powiedzieć, czy USB za klapką będzie pasować do mojego modelu radia (radio z BT, gałki). Prośba o pomoc w temacie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!