Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

100000 km minęło


grzegorz_s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od czasu do czasu pozwalałem sobie na zakładanie wątków z prośbami o pomoc przy rozwiązaniu problemów z moją renią. Natomiast faktem jest, że dzisiaj osiągnąłem przebieg 100 000 km. Właściwie bez żadnych problemów. Auto mam od nowości, mogę więc już co nieco o nim napisać. I napiszę - nie jest źle! Udało się uniknąć nieprzewidzianych postojów. Auto nie zawiodło mnie nigdy - nigdy nie zdarzyło się, że nie odpaliło, odmówiło posłuszeństwa w trasie. W zasadzie poza skrzypiącą tylnią belką, raz wymieniłem chłodnicę od klimatyzacji, zaszwankował czunik temperatury zewnętrznej. Wymieniłem klocki i łączniki stabilizatorów z przodu. Plus dodatkową lampę stop. Poza tym nic. Wnętrze wygląda jak nowe, żadnego przetarcia skóry na kierownicy ani materiału na fotelach.

 

Teraz pytanie: chciałbym w okolicy 105k km zafundować autu spa - generalnie chciałbym wymienić to, co wymienia serwis przy 120k plus koło zmiennych faz rozrządu (zdarza się, że pobrzękuje po zimnej i wilgotnej nocy). Co jeszcze wymienić oprócz oczywiście oleju i filtra (zdecydowałem się ograniczyć dystans między przeglądami do 15k)? Za wszelkie sugestie dziękuję.

 

Auto to megane III grandtour 1,6 110KM

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze...a moja Megi3 już ponad 200 tys km.

Ja nie wymieniałem nic przed czasem (oszczędny jestem), tylko robiłem przeglądy co 20 tys km, czyli wymiana oleju (syntetyk taki, jaki jest akurat na promocji) i filtrów.

Ale poza tym to :

Co 20 -30 tys padają żarówki H7, P21 (do jazdy dziennej) i pozycje z przodu, co ciekawe, żadne inne żarówki się jeszcze nie spaliły.

przy 120 tys były wymieniane amortyzatory z przodu, jeden miał wyciek.

Przy 140 tys były wymieniane klocki i tarcze z przodu.

przy 150 tys był wymieniany ogranicznik w drzwiach (można było go nie wymieniać, ale mnie denerwował, jak trzeszczał)

przy 160 tys był wymieniany rozrząd i płyn chłodzący.

Przy 200 tys wymieniłem kierownicę, bo zaczęła się łuszczyć i sypać.

 

Teraz (210 tys) przymierzam się do wymiany sprzęgła, ogólnie pracuje OK, ale bardzo szybko zaczyna wysprzęglać, wydaje mi się , że się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,i mamy przykład w którym Kolega obala wszystkie krzywdzące mity na temat samochodów z naszego forum,a zwłaszcza diesli.Przy tym, potwierdziło się prawo Murphy`ego mówiące:Będziesz dbał o auto,chuchł i dmuchał,to nic nie da-jak coś ma pieprznąć to pieprznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, mnie też stuknęła setka kkm w moim Fluenskiu. Jak dotąd tylko co 15kkm oleje i filtry oraz co najmniej tuzin H7, mocno zastanawiam się w tym kontekście,

czy montaż dziennych nie wydłuży okresów między wymianami. Poza jedną rozwaloną na czymś ostrym oponą, reszta bez zarzutu.

 

Pozdro.

Mikah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio tak Wam żarówki padają? Ja mam nastukane 52k km i żarówek nie wymieniałem. Kupowałe z przebiegiem 25k niecałe. Wiem, że na pewno od tego momentu nie były wymieniane, czy wcześniej - nie wiem :)

Ja się teraz szykuję na przegląd po 60k km. Ale to dopiero na marzec zapewnie.

Swoją drogą miło się czyta, że auto sprawia tak mało problemów i ładnie przełamujemy stereotypy o francuskich autkach.

Edytowane przez Cruel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówki chyba padają głównie w autach z silnikami dci, myślę że to od wibracji i drgań zrywają się żarniki w żarówkach.

Ale to tylko moja osobista teoria. :)

Sterotypy o francuzach przełamała Megana 3, bo megana 2 ( szczególnie dci ) to nie było dopracowane auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kacper69, ciekawe co piszesz w kontekscie MII, byłem posiadaczem dci'ka 82KM i nastukałem 310kkm. Poza nominalnymi

wymianami rozrządu, klocków, olejów i filtrów, jedyne awarie jakie doświadczyłem, to pęknięta rureczka układu hamulcowego w prawym przednim

kole (nie wiem co się stało, ale wyglądała jak przecięta) i pękniętą sprężyną w lewym przednim (na dziurach, na DK1 Tychy, przy wydatnym

współudziale Polimexu). Niestety, pewien tubylec wjechał mi w dupę koło Splitu, przez co musiałem rozejrzeć się za nowym wozidłem.

 

Zatem pozwolę się nie zgodzić z kwestią niedopracowania Reni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za życzenie, jeszcze raz podaję:

Przy 140 tys były wymieniane klocki przednie i tarcze z przodu.

To była jedyna wymiana klocków i tarcz w tym aucie, wiem, wiem, nikt nie uwierzy , w ASO też przecierali oczy :P

Nieprawdopodobne, a tarcze w jakim były stanie? Konieczna była wymiana czy profilaktycznie.

W Renault tarcze przeważnie wystarczają na dwa zestawy klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cześć

Podepnę się pod wątek

Jestem posiadaczem 3 renówki, wszystkie dci od 65 przez 82, aktualnie 110 KM, wszystkie auta serwisuję w ASO

W dwóch pierwszych wymieniałem klocki hamulcowe przy przebiegu ok 90 tys km - genralnie jak mogę to hamuję silnikiem, tarcz w żadnym z aut nie wymieniałem, choć dwa pierwsze sprzedałem po przebiegu 110 tys km

W megane 3 grandtour /aktualnie/ przebieg mam 70 tys, wymieniałem komplet żarówek z przodu /jedna się spaliła/, odnośnie hamulców, przy przeglądzie przy 60 tys, serwis kazał jeździć i długo jeszcze nie przyjeźdzać ..

Zato żarówki w megane2 padały średnio co 2 miesiące - a sami wiecie jak łatwo jest wymienić żarówkę w megane2 :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy 140 tys były wymieniane klocki przednie i tarcze z przodu.

To była jedyna wymiana klocków i tarcz w tym aucie, wiem, wiem, nikt nie uwierzy , w ASO też przecierali oczy

 

Ja mam jeszcze większy cud na pokładzie - Megane II z przebiegiem 168 tys. i tarcze od nowości :), klocki wymieniane 2 razy na całym dystansie. Podobnie zero grzebania w zawieszeniu (poza amortyzatorami), tłumik od nowości ten sam. Też serwisowany w ASO - również byli w lekkim szoku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja u siebie klocki wymieniałem po 45 tys. km (wszystkie) - dużo po mieście jeżdżę, choć staram się hamować silnikiem jak się da. Poza tym oleje, filtry, itd. zgodnie z planem (co 2 lata/20 tys.km). Jedyna awaria to przepalony bezpiecznik.

Jeśli chodzi o żarówki H7, to niestety już mam 2 drugi komplet założony <_< Też rozważam DRL, bo jest trochę zabawy z wymianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!