Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sebaczaj

Użytkownik
  • Postów

    59
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

4 Neutralny

Ostatnie wizyty

896 wyświetleń profilu
  1. Wada została usunięta przez zakup alufelg 17 calowych, teraz mam już przyjemność z jazdy, fabrycznie miałem auto na felgach 15 - stalowych co było pomyłką gdyż przy oponach 205/65/15 można było autem bujać na boki na parkingu jednym palcem, tak się te wysokie gumy uginały - byłem w szoku jak to zauważyłem (sprawdzałem na oponach zimowych). Obecnie na felgach 17 - opony 205/55/17 (myślę, że na oponach 205/50/17 od megane byłoby już za twardo) auto jest przyklejone do drogi i nie ma odczucia bujania budą na zakrętach i przy wyprzedzaniu.
  2. "przejechałem do dziś 13000 km na 98 ultimate z bp i żyje, ale różnie to bywa" - o co chodzi z tym różnie to bywa? Ja mam fluence od 5 miesięcy (też silnik 1,6), to że auto wychyla się na zakrętach to fakt obiektywny, a nie subiektywny, we wszystkich oficjalnych testach wskazują, że auto nadaje się głównie na autostradę, bo przechyły auta nie zachęcają do szybkiego pokonywania zakrętów. Ja mieszkam w terenie górzystym i często jeżdżę serpentynami (kolega jest z Wrocławia to może jeździł zakrętami koło Książa tam szczególnie przechyły są odczuwalne) oraz odczuwam bardzo mocne przechyły auta (w vectrze przed szybką jazdą powstrzymywał mnie rozsądek i przepisy, a we fluence strach przed dachowaniem przy prędkościach, gdzie niemieckie maluchy, które mnie wyprzedzają, szybko znikają za horyzontem). Wszyscy oczywiście wiemy, że renówki są miękkie tylko nie wiemy po co, we Francji/Turcji chyba też mają zakręty i powinno im to przeszkadzać, a z drugiej strony nie mają tam tyle dziur, aby poprawić komfort jazdy miękkością auta. Co do lusterek to dla mnie jest śmieszne, że nią są one podgrzewane w wersji podstawowej. Z uczciwości, bo przecież coś mnie skłoniło do zakupu fluence (a o czym nie pismem bo chyba plusy są widoczne przy zupełnie pobieżnej analizie folderów reklamowych i cenników) wskazuję, że auto ma niespotykane wyposażenie podstawowe w standardzie. Ja za dopłatą mam pakiet look, oraz dwa pakiety komfort (ten z klimatronikiem i ten z czujnikami parkowania i zasłonkami - z tym, że minusem jest brak możliwości zamontowania czujników na przód), ale bez tych dodatków auto i tak jest super wyposażone. Za to co we fluence jest w standardzie to np. w skodzie tour musiałbym sporo dopłacić, a i tak nie ma możliwości zamówienia np. klimatronika i wielu innych dodatków (skoda „nie tour” jest zaś absurdalnie droga). Reasumując auto jest bezkonkurencyjne w swojej klasie, ale ma minusy, które dostrzegam. Co do paliwa to ponoć Statoil jednak też nie przywozi paliwa z zachodu. Dowiedziałem się od znajomego, który był związany z orlenem, że tak naprawdę to problem nie jest w polskim paliwie, ale to, że jest ono często mieszane przez stacje (nie przez rafinerie) z tańszym paliwem ze wschodu.
  3. Ale gdzie powinno być wepchnięte, tam gdzie klucz do kół? Czy jest jakieś oddzielne wytłoczenie w styropianie?
  4. Mam tam lewarek, kluczyk do kołpaków, klucz do kół, auto jest z roku 2010, ucha do holowania nie znalazłem i nie mam wytłoczenia w tym czarnym styropianie gdzie mogłoby być wkładane.
  5. Będę wdzięczny za informację gdzie jest schowany ten torx i klucz 10/12 oraz ucho do holowania, bo nie mogę u siebie ich znaleść.
  6. Ja miałem ostatnio fluence przetransportowane lawetą do serwisu, bo rano nie odpalił -a nie było mrozów. W serwisie zrobili reset kompa i powiedzieli, że auto nie chciało odpalić bo komputer wykrył w benzynie jakieś alkohole. Ponoć w kwietniu ma być nowe oprogramowanie tylko na RP aby komputery nie rejestrowały wad naszych paliw. Radzono mi abym tankował tylko na Statoil, bo inne stacje mają paliwo rozlewane w RP i odpowiednio uzdatniane. Jeśli mi jeszcze kiedyś auto nie będzie chciało odpalić to komputer mogę odblokować odpalając auto przy wyciśniętym gazie i sprzęgle. Piszę to, bo kolega powyżej tankuje na BP. Wady fluence - miękkie fotele, auto mocno wychyla się na zakrętach (w starej vectrze C czułem się duuużo bezpieczniej jeśli chodzi odczuwalne zachowanie samochodu), brak otworu w oparciu tylnych siedzeń na długie przedmioty (we wnęce na podłokietnik), brak ogrzewania lusterek, dziwny rozmiar opon, inny niż w megane i fluencach produkowanych w Koreii (nie chodzi mi o samsungi sm3), brak ciągłości między okładziną dzwi przednich a deską rozdzielczą.
  7. Już jakiś czas temu naprawiłem, ale nie miałem czasu napisać. Uszkodzony był czujnik ciśnienia powietrza (taki czarny element przy podszybiu z gumowym wężykiem i przewodami). Podobno jest w nim jakaś membrama, cyrki się dzieją jak ona pęknie (nie wiem tylko dlaczego czasem jazda była bez problemu?). Od blisko 4 miesięcy mam nowy czujnik i wszytko jest OK. Usterka nie musi wyjść na komputerze - byłem 3 razy - na szczęście jak 3 razem już odbierałem auto i gościu powiedział, że przecież jest wszystko OK - jeździł autem - (faktycznie zawsze jak jechałen na warszta to problem mijał - i tylko wtedy) to auto nie mogło odpalić i ruszyć z miejsca i wtedy mechanior już się oświecił i podmienił czujnik na inny i tak jedźę do dziś.
  8. Byłem już w dwu warsztatch. Sprawdzono mi kompa, nie było błedów elektromechanik stwierdził, że winowajcą jest na 90% zapchany katalizator. Wywalimi go w innym warsztacie, nic nie pomogło, twierdzą, że to usterka elektryczna, czemu elektromechanik zaprzecza. Sprawdziłem piny i wtyczkę z kompa, nie są zaśniedziałe itp. Nie mam kłopotów z obrotami tzn na luzie są równe- 650, ssanie działa bo po odpalieniu auta bo obroty są wyższe o ile dobrze pamiętem 1200. Problem jest jak chcę dodać gazu, auto czesto gaśnie, nie ma siły ruszyć z miejsca. Wciśniecie pedału gazu nie powoduje zwiększenia obrotów.
  9. Z tego co pamiętam to lpg jest chyba IV albo V generacji. Jest coraz gorzej. Rano trudno odpalić mimo, że rozrusznik kręci. Jak silnik spadnie poniżej 2000 obrotów to traci moc. Bardzo trudno ruszyć z miejsca (często przy dodaniu gazu gaśnie), nie ma siły, muszę przygazować do 4000 obrotów to wtedy ruszy. Nie raz długo muszę próbować aby zareagował na pedał gazu aby obroty mu podrosły. Na wolnych obrotach silnik chodzi równo. W serwisie za podłączenie do kompa chcą 167 zł, trzeba umawiać się 7 dni wcześniej. Gdzie indziej mają oprogramowanie tylko do VW itp. Co i jak mogę sam sprawdzić?
  10. Pewnie na serwisie się skończy. Co do sondy to jeśli się nie mylę to na benzynie powinno się jechać lepiej niż na gazie przy padniętej sondzie. U mnie nie ma znaczenia na czy jadę.
  11. Z autem jest coś nie tak, czasem zachowuje się tak jakby nie dostawał benzyny, szarpie wtedy i nie można ruszyć z miejsca lub przyspieszyć, nawet na luzie nie da rady przygazować aby obroty sie podniosły. Czasem jest wszystko OK. Dzieje sie tak niezależnie do tego czy silnik jest zimny czy nagrzany. Nie ma znacznia czy jadę na gazie czy na benzynie (odpada więc pompa paliwa). Wymieniłem świece i kable, nie pomogło. [ Dodano: 2007-12-22, 13:50 ] Silnik jest k7m 720 - pełny wtrysk, gaz jest sekwencyjny.
  12. Martini26 napisał: czy jeszcze z jakimis oplatami mam sie liczyc np. wymiana swiec, przewodow, diagnostyka silnika? Wymiana świec, konieczna (splanie gazu moze być mniejsze nawet o kilka litrów na 100km), przewodów wskazana. PAMIĘTAJ, że przy IIgen musić zmienić kierunek, z którego silnik czerpie powietrze (gazownicy o tym zapominają).
  13. Z wszystkim się zgadzam co napisał Lewy, jednocześnie wyjaśniam odnośnie IIgen. Ja w oplu astrze nie mam Bingo (słyszałem o jego zaletach) tylko lamdę Lecho (ponoć najgorsze dziadostwo jakie do IIgen jest montowane). Nie ma w tym wypadku przełączania po osiągnieciu jakiejś temperatury tylko po przygazowaniu do 2000 obrotów. Ja nawet przy mrozach - 20C nie jachałem więcej niż 1,5 km na benzynie, a czasami przełączał mi się sam od razu jak z parkingu za szybko chciałem wjechać na drogę. Koszt reduktora to ok. 200 zł na allegro (szybko się zwróci koszt jego wymiany lub wymiany membramy). Myślę, że nie ma co go oszczędzać jeśli się robi dużo krótkich tras, jak ja codziennie 6 km do pracy i z powrotem. Nie czuję różnicy w jeździe jak przełączę na zimnym silniku na gaz. Instalację mam BRC. PS. Jutro sekwencję montuję do megane.
  14. Czy chcac wyminić uszczelkę będę musiał odkręcać wydech, czy da radę zdjąć miskę, albo na tyle ją obniżyć aby wymienić uszczelkę tak aby smok mi nie haczył.
  15. Sebaczaj

    Jaki olej 1,5 dci?

    Najlepiej marki GM (jest to olej Mobil1) półsyntetyk (jeśli wiesz, ze miałeś syntetyk to syntetyk), olej kupisz na allegro lub w sklepie motoryzacyjnym. Olej ten ma praktycznie najlepsze parametry, porównując do konkurencji. 5l ok 50 zł + wysyłka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!