Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gollup

Nowy użytkownik
  • Postów

    38
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic III 110KM
  • Silnik
    1.6 16 V
  • Przebieg (tys.km)
    66

Ostatnie wizyty

443 wyświetleń profilu
  1. Sprawdziłem wczoraj. Podświetlenie drzwi samoczynnie gaśnie po upływie 20 sekund.
  2. Trochę odświeżę temat. Też szukam możliwości założenia zaworka zwrotnego do spryskiwacza tylnej szyby w Scenic III. Znalazłem w necie filmik wprawdzie opisujący wymianę filtra kabinowego, ale w pewnym momencie można zaobserwować demontaż części progu pasażera i tam na 99% widać przewód spryskiwacza. Może ktoś z kolegów zweryfikował to już? Link do filmu
  3. Lelupi dzięki za odpowiedź. Ale w razie czym ją zabezpieczyć. Mam już ślady początku przetarcia i ubytków farby. Czy pozostaje mi tylko czekać końca i obłożyć prawdziwą skórą?
  4. Ba,....zakładam że tak. Auto (Scenic 3 Expresion) kupiłem w salonie z oryginalnie obszytą kierownicą. Renault w specyfikacji opisało, że to skóra.
  5. Niestety te tylne klamry są klejone na stałe. Rozbieralne są tylko te przy przednich fotelach.
  6. Witam Mam pytanie do Koleżanek i Kolegów, a raczej prośbę o sugestie dotyczące sprawdzonego środka oraz sposobu czyszczenia i pielęgnacji kierownicy skórzanej. Mój Scenic ma już 5 lat i niestety pominąłem ten temat "profesjonalnie" (czyszczenie polegało tylko na przetarciu wilgotną szmatką kierownicy) i zauważyłem że w dwóch miejscach (tam gdzie najczęściej trzymam dłonie) pojawiła się chropowatość i małe ubytki lakieru. No cóż trochę przespałem sprawę ale może coś doradzicie i jednak się da coś uratować (nie jest to jeszcze stan wymagający lakierowania). Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
  7. Z całym szacunkiem - informację taką otrzymałem od specjalistów z Serwisu Renault Łyko w Krakowie. Stosują urządzenie ozonujące dodając do wytworzonego ozonu dodatkowo środek chemiczny do czyszczenia klimatyzacji. Proponuje zadzwonić i zapytać się jaką technologię czyszczenia klimatyzacji stosują.
  8. Miałem ten sam dylemat. Po kilku telefonach do serwisów Renault procedura w nich jest dokładnie taka sama jak opisał ją megane98-1.6. Oczywiście "chwalą się", że mają najlepszy środek do czyszczenia klimy, ale nikt mi nie mówił o jakimś dozowaniu płynów(pianki) do środka instalacji klimatyzacyjnej. Ozonowanie jedynie polega na tym, iż płyn grzybobójczy jest rozpylany za pomocą urządzenia ozonujących (tworzącego z płynu mgiełkę). Ot i cała tajemnica ozonowania. Ja robię to sam - cena środka do odgrzybiania około 30 zeta (w zależności od firmy) dodatkowo jak ktoś chce sobie wymienić filtr to oryginalny do Scenica III około 80 zeta. Całość 100-120 a nie jak w Renault (na promocji) 250 złotych.
  9. W moim przypadku zapłaciłem 650 (diagnoza i ponowne ustawienie). Nie musiałem wymieniać paska rozrządu (poluzowane były mocowania dwóch kół na wałkach) tak to sprytnie zrobili mechanicy z Renault Service. Ale musisz pamiętać, że zdjęty pasek rozrządu (bez względu na to kiedy został założony) nie nadaje się do ponownego założenia.
  10. Ja miałem podobne doświadczenie. U mechanika (pana Mietka) wymieniłem rozrząd i po wyjeździe z warsztatu okazało się, że autko ma małą moc, pali więcej. Rewizyta w warsztacie i ponowna diagnoza - pan Mietek stwierdził że rozrząd jest OK ustawiony, doszukiwał się różnych innych problemów. Wizyta w "poważnym" warsztacie i diagnoza - jednak źle ustawiony rozrząd. Przesunięcie o jeden ząbek powodowało takie anomalie. Co się okazało - Miecio zastosował w moim przypadku złe blokady wału silnika, tanią "chińszczyznę" a nie oryginalną blokadę. Sugerowałbym jednak weryfikację ustawienia rozrządu u innego mechanika.
  11. Witam po dłuższej przerwie. Niestety przerwa nie wpłynęła na poprawę mojego samopoczucia i samochodu. 1. Sprawdziłem ciśnienie w cylindrach i jest prawidłowe - sprawdzone w serwisie Renault Wynik 12-13 barów. Niestety spalanie nie spada poniżej 10,5 l/100 km 2. Rozrząd poprawnie ustawiony - usunięte przesunięcie 3. Koło KZFR poprawnie ustawione. I teraz już nie mam pojęcia co może być przyczyną, gdzie szukać tego "czegoś", przecież ten "typ tak nie ma". Mechanik zalecił aby się do tego przyzwyczaić i jeździć, ale mnie to nie przekonuje. Zastanawiam się czy możliwe jest, że przy zmianie rozrządu założyli mi niepasujące do mojego silnika KZFR. Jak dzwoniłem do dowolnego sklepu motoryzacyjnego z zapytaniem o ceną KZFR zawsze sprzedawca pytał mnie o nr VIN, a "nechanik" wymieniający rozrząd nic takiego nie sprawdzał. Złapał KZFR z półki i założył. Może już doszukuje się "dziury w całym", a może coś innego padło?
  12. Ponowna weryfikacja tak dla pewności. KZFR i cały rozrząd ustawiony poprawnie - idelanie. Niestety spalanie dalej na niezadowalającym poziomie. Pojawiła się u mechanika inna teoria - "tłoki i zawory gdy rozrząd był źle ustawiony mogły się 'delikatnie' spotkać. Nie na tyle żeby silnik padł ale na tyle aby powstała mała nieszczelność" Następna zagwostka - sugestia, że sprawdzenie kompresji cylindrów może coś wykazać niczym zdejmie mechanik głowicę. Co Wy na to koledzy?
  13. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i twierdzą, że koło KZFR można zamocować na wałku niekoniecznie idealnie ze znakami (dopuszczalne jest małe przesunięcie). Jedyne założenie jest takie aby wał i wałki rozrządu podczas tej operacji były poprawnie zablokowane. I jeszcze jedno raz przykręcona śruba koła KZFR po jej poluzowaniu lub odkręceniu nie nadaje się do ponownego użycia (w grę wchodzi kwestia uszczelnienia gwintu tak aby olej nie wyciekał). Dodatkowo po błędnym ustawieniu rozrządu i ponownym powrocie do poprawności należy wykonać "przyuczenie komputera" aby wyeliminować błednie zaczytane parametry pracy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!