Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Misza

Użytkownik
  • Postów

    69
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II phI i inne
  • Silnik
    1.9 dCi + VIRUS
  • Przebieg (tys.km)
    0

Ostatnie wizyty

526 wyświetleń profilu
  1. Witam. Wiem że minęło wiele czasu ale czy rozwiązałeś problem i jaka była przyczyna bo dopadł mnie ten sam przypadek. Proszę o pilną odpowiedzi.
  2. Czy na pewno masz ogrzewaną przednią szybę? U mnie jest przycisk z ikoną przedniej szyby, ale to nie jest ogrzewanie tylko osuszanie, i jak wcisnę to podgrzewa tylną szybę, lusterka a na przednią załącza szybki nawiew i klimę. Jak jeszcze raz przycisnę to wraca do tego, co było ustawione ( mam klimę automatyczną). Nic poza to.
  3. Ja czyściłem, bo paliwo leje "wszelakie" Sprawa jest prosta, pod kanapą z prawej strony jest zaślepka. Wystarczy ją podnieś i odczepić wtyczkę. Zostają dwa węże od paliwa, nie pomylisz. Jeden ściskasz i schodzi w drugim jest zawleczka. Trzeba odkręcić nakrętkę i wyjdzie pływak z koszem. Warto uważać na uszczelkę, która powinna być pod nakrętką a dokładnie na zbiorniku paliwa jak zaczyna się gwint i na pływak by nie urwać. Kilka glutków miałem w koszu tam gdzie pływak, zbiornik był czysty. Wyjeździłem paliwo na maxa, czyli jak rezerwa pokazała to jeszcze 100km i zabrałem się do roboty. Okazało się, że jest jeszcze około 5L w zbiorniku to wypompowałem, bo spuścić się nie da i jak było już niewiele to wytarłem białą szmatą po dnie, ale naprawdę nic ciekawego nie znalazłem i już bym tego nie robił.
  4. Już po czyszczeniu zbiornika. Nie było tragedi, troche glutów.Myślę, że zbędna robota była w moim przypadku.
  5. Tył w meganie kombi jest lekki, troszkę blaszki reszta plastik. Wyłącz ABS to zobaczysz co to nadsterowność na śliskim.
  6. Cześć. Silnik 1,5 dCi nie ma klina na kole rozrządu wału korbowego , koło jest na stożku. Trzeba dokładnie ustawić głowicę(proste) i koło na wale korbowym(już nie takie proste), pompa wtryskowa nie ma znaczenia..Silnik powinien jeszcze być trochę słabszy. Może mechanik był tzw. ogólny nie wyspecjalizowany w renault. Znam ciekawe przypadki właśnie z takimi mechanikami i silnikami 1,5 dCi i 1,4 16V. Jeśli lekko grechocze to zapłon jest za wczesny jeśli nie to za póżny. Objawy powinny być zaraz po wymianie. Jeśli nie doszukasz się wszystkich objawów jakie napisałem to pasuje również do padniętego wtrysku.Można to sprawdzić metodą na przelew.Jeśli jeden przelewa inaczej od innych to do wymiany. System masz Delphi czy Siemens? Czy podczas przyspieszania do deski np na IIIbiegu coś się pali na desce, przerywa?
  7. Witam. Posiadam megane jw. z przebiegiem prawie 300tyś i zastanawiam się czy nie było by w dobrym tonie wyczyścić zbiornik paliwa. Gdzieś czytałem, że ktoś zajrzał tam po 150tyś i był szlam. Może ktoś ma jakieś doświadczenia, bo nie chciałbym odkręcać niepotrzebnie.
  8. Jeśli chodzi o tablice z Holandii to oni zabierają oryginalne a dają wyjazdowe takie białe z pleksi + taki papier kto wyjeżdża z kraju , w Holandii auto ma przypisane numery , nie zmieniają się przy zmianie właściciela. Dla policji na tablicach powinna być dwutygodniowa naklejka, koloru zielonego z datą wydania. Czas na dojechanie na takich tablicach to 14 dni, w tym jest ubezpieczenie. Po tym czasie tablice i ubezpieczenie traci ważność , możesz wykupić ubezpieczenie by dalej jeździć ( np. .miesięczne ) ale Policjant może ci to zakwestionować. Jeśli sprzedający twierdzi inaczej Np. buja się z autem z miesiąc to jak kupisz bez nalepki lub z nieważną to lepiej jedz od razu do domu i rejestruj.
  9. Ponoć tylko naprawy gwarancyjne są rejestrowane. W meganach tylne belki nie lubią ciężarów, więdz pamiętaj zakładając przyczepkę. Tylna belka jest nienaprawialna, czasami się ją ściąga, ale to nie to samo. Przy krzywej belce lecą łożyska, a to spory koszt.
  10. Typowy Handlarz; autoalarm, pod. Przednia szyba to trochę na wyrost. Zobaczył przycisk z szybą i już podgrzewana, centralny zamek to nie autoalarm. Jeśli miejsce sprzedaży to Utrecht koło Amsterdamu to, aby było bezwypadek to niestety ma przebieg, auta z rozsądnym przebiegiem nie są tam tanie a przebiegu się nie ukrywa, więc jak auto na siebie zarobi to do Polski. Widziałem ładne renaulty co miały 4lata i od 300 do 400 tyś i nikogo to nie dziwiło. Jak myślisz, ile ma po przyjeździe do Polski, za max 150zł. Na granicy już kręcą, to nawet czekanie na ‘podwórku ‘ nic nie da. Za 50-70zł można sprawdzić dokumentację w renault polska od ręki. Jestem tam co auto miało naprawiane na gwarancji i przy jakich przebiegach. Pewnie, że nie ma sensu sprawdzać wszystkich aut ale już na finiszu warto. Zastanów się jeszcze nad silnikiem 1,9 dCi, bo jeśli kombi i 85 to tylko na miasto i 5 biegowa skrzynia jest. Natomiast 105 konne już za wiele nie podkręcisz jak ci się okaże za słabe. Dokładnie czytaj opis wyposażenia auta i sprawdzaj bo często piszą ASR, EDC, ESC, ESP, doświetlanie zakrętów, soczewkowe halogeny , itd. Fajnie się czyta a wiele rzeczy albo nigdy nie było montowane albo ktoś tylko ładnie dopisał by zainteresować.
  11. Moja megana ma około 222 tyś. Kupiłem ją jak miała 105 tyś zrobiłem z 5 tyś i dałem wirusa. Przez ten czas wymieniłem kilka rzeczy: Klocki przednie kilka razy ( tarcze o dziwo nie ) Klocki tylne dwa razy, za drugim razem wraz z tarczami i łożyskami bo jedno koło strasznie już wyło Spierniczył mi się podnośnik El szyby przedniej kier, naprawiłem we własnym zakresie , okazało się że firma trochę zaoszczękiła na wykonaniu. Opony dwa razy przednie raz tylne Rozrząd dwa razy ( komplet : pasek , rolka, pompa wody i płyn ) Olej wymieniam co 15 lub 10 tyś ( zależy czy jeżdżę trochę po trasie czy tylko kręcę się po mieście ) Z olejem Elf LDX 5W40 wymieniam filtr purflux ( do 1,9 dCi – do 1,5 dCi jest inny, krótszy) Co druga wymiana oleju wymieniam filtr paliwa purflux też do 1,9 dCi nie inny choć pasuje i filtr powietrza. Ostatnio robiłem sprzęgło , bo mi wylał wysprzęglik i docisk już na 5i6 biegu ślizgał się ( mam spory moment obrotowy) Z zawieszenia nie robiłem nic choś wiem że mam mały luz na drążkach kier. Paliwo leję na CPN zimą a latem kupuję od zaprzyjaźnionych kier. Wnętrze , powycierana rączka w drzwiach, gałka wytarta i kierownica. Gałkę założyłem uniwersalną skracając drążek bo trochę jak w żuku, kierownice kupiłem skórzaną na allegro i jakiś mieszek uniwersalny który dostosowałem . Skrzypiąca klapa bagażnika która zamyka się lekko. Dodam, że często ciągam przyczepkę cos koło 800KG i nie mam czasu z nią zwiedzać. Wszystkie naprawy robiłem sam ( pierwszy raz rozrząd robił mechanik ) potem już sam. Moim zdaniem jeśli ktoś robi tak jak powinien wszystkie wymiany i zakłada to co powinien bez dziechcenia to 220 tyś to nic na silnik 1,9 dCi który niestety u mnie nie ma lekko. Wiem coś o dziechceniu, bo wcześniej miałem inne renault Dci i tam zamiast ELF lałem Lotos, zamiast purflux filtron i szybko zajeździłem auto. Teraz wiem, że trzeba być czujnym przy kupowaniu a potem dbać.
  12. U mnie jest jeszcze inaczej, jak jest sucho to ABS swieci i nie działa. Jak pada deszcz to gaśnie i działa. Jeśli sam zleje jedno koło wodą od środka ( to co wywala ABS ) to ABS działa. Kable i czujniki ok.
  13. Misza

    chiptuning dci - konkrety

    Turbiny szukaj blisko domu, jak cos będzie nie tak to wymienisz. Jeśli masz chipa to cicho sza. Napisz do ludzi, co zakupili od tego gościa. Z turbiniarzami jest loteria, podstawa to wywarzenie mas wirujących. Każda regenerowana turbina pochodzi , tylko jedna dłużej inna krócej. Jeśli będzie źle wyważona to dość szybko zacznie brać olej.
  14. Misza

    chiptuning dci - konkrety

    Mort, EGR lepiej zostaw, pomyślisz o nim gdy się zepsuje. Jeśli ma układ " śledzący " to go nie wywalisz bo będziesz miał " service ". Box-a ci nie polecam bo to robota na skróty. Chip to jest zmiana oprogramowania przez podniesienie wartości maksymalnych i takie tam a box to oszukiwanie kompa na czujnikach. Box to takie coś uniwersalne i z czasem rozreguluje ci zasilanie. Box jest po to jak często zmieniasz nowe auta i masz gwarancje. Nie odczujesz wad bo za dwa lata znów zmienisz auto a jego sprzedasz lub adoptujesz do nowego auta. Katalizator można wywalić, w niektórych samochodach po wywaleniu kata przepala się uszczelka pod głowicą ale to dotyczy samochodów raczej benzynowych bo tam część spalin się cofa. W dieslu wskazane jest " udrożnić " wydech. Jeśli podniesiesz moc to musisz liczyć się że bardzo obciążysz sprzęgło , czym wyższy bieg i bardziej noga w podłodze tym bardziej cierpi sprzęgło. Trzeba o tym pamiętać. Czyli to jak z alkoholem nie można przesadzać. Czasami podeptać ale ogólnie jeździć tak samo jak przed chipem by zachować bezawaryjność.
  15. Jeśli masz hak to masz odpowiedz, jeśli nie masz haka to była dziura lub krawężnik. Nic się nie da zrobić z regulacją ale można pokombinować. Odkręć na dole amortyzatory zaczepić haki i ściągać siłownikiem do blacharki lub Rzymską śrubą. Ciągle sprawdzając geometrię. Kiedyś przerabiałem ten temat. Jeśli masz pytania to na prywa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!