Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mr.Sek

Nowy użytkownik
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane II ph II
  • Silnik
    1.5 dCi K9K 732 @ 134KM
  • Przebieg (tys.km)
    100
  1. Witam, dzisiaj podczas wymiany wahacza z lewej strony wycieklo mi troszke oleju ze skrzyni- polos wysunela sie na chwile ze skrzyni. Ubylo okolo 100-150ml, stad pytanie- czy moge tak jezdzic kilka dni, czy powinienem natychmiast dolac oleju? A dokladniej czy taki ubytek oleju w skrzyni bardzo zagraza skrzyni biegow, czy moge spokojnie dolac go w przyszlym tygodniu? Bylbym bardzo wdzieczny za wskazanie korka wlewu oleju do skrzyni na schemacie/zdjeciu, z gory dziekuje. Drugie pytanie- czy silnik 1.5 dci 106KM (chyba K9K) w Megane II ph II 2007r ma dwumase? Pozdrawiam S
  2. Dzieki za pozytywna ocene :) Sam zastanawialem sie jak to bedzie z sygnalem, jednak tablet potrzebuje okolo 45 sekund, zeby zlapac sygnal (brak zewnetrznej anteny gps) i nie zrywa polaczenia, a za tydzien przetestuje go na trasie Plymouth- Londyn :) ). Tablet jest lekko pochylony "gorna czescia do srodka", gdybym go jeszcze bardziej polozyl, wygladaloby to dziwnie :P Katy widzenia sa takie, ze patrzac na wprost w poziomie (90 stopni wzgledem pionu) az do prawie samej gory (jakies 170 stopni) widac wszystko idealnie :) Natomiast gorzej jest patrzac od dolu, bo obraz przestaje byc widoczny przy okolo 45 stopniach, ale trzeba by miec glowe przy hamulcu recznym :) Link do programu diagnostycznego na Androida link Wydaje mi sie, ze tablet ma mozliwosc dzialania w trybie host usb wiec moze nawet adapter OBDII na usb bedzie wspolpracowac... W niedlugim czasie sprawdze :P
  3. Witam, w pierwszej kolejnosci prosze o wyrozumialosc- posiadam laptopa z jezykiem angielskim i znakow polskich niestety w nim brak. Chcialbym przedstawic realizacje pomyslu, ktorym byl montaz tabletu w mojej megane. Byc moze kogos to zainspiruje do montazu czegos podobnego u siebie. W zwiazku z tym ze mialem fabryczne radio (nie czytajace mp3), chcialem miec mozliwosc odtwarzania roznych formatow plikow (by nie wozic ze soba kilkunastu plyt cd). Tablet ma wbudowany modul GPS, wspolpracujacy z programem Sygic (ktory nigdy mnie nie zawiodl nawet w trasach UK-PL). Dodatkowo oczywiscie odtwarza filmy i ma dostep do internetu. Zalezalo mi rowniez na zachowaniu sterowania (choc czesciowego) z kierownicy. Jednoczesnie by koszt byl jak najmniejszy. W efekcie zdecydowalem sie na kupno tego tabletu- link. Praktycznie najtanszy tablet 7" z wbudowanym modulem GPS, procesorem 1GHz, 8GB pamieci wbudowanej i systemem Android. Posiada rowniez wbudowany transmiter fm. Nie ma bluetooth'a ale mnie jest raczej zbedny, skoro jest wifi. Mimo rezystancyjnego ekranu dotykowego obsluguje sie go bardzo dobrze. Oczywiscie doplacilem za wyslanie kurierem, bo zwykla paczka z Chin moglaby sie zgubic gdzies po drodze... Czas dostawy od zlozenia zamowienia- 5 dni roboczych. Dokupilem kilka innych czesci, kosztorys prezentuje sie nastepujaco: Tablet plus przesylka- £86 Ramka konsoli srodkowej (zeby oryginalnej nie przerabiac)- £10 (na szrocie) Wlacznik, micro switche, zlaczki, kabel usb- w sumie okolo £12 Folia (vinyl) do oklejenia- £18 Plaskownik aluminiowy (do mocowania tabletu), srubki- £5 Przewody, klej epoksydowy i szpachle mialem z poprzednich prac typu "zrob to sam". Calkowity koszt: £131 Porownujac- koszt najtanszego radia z wysuwanym ekranem 7" (oczywiscie z Chin), gdzie systemem operacyjnym jest WinCE i z procesorem 600MHz- okolo £160 plus przesylka (a i mozliwosci duzo mniejsze). Fabryczne radio zostalo schowane za tabletem, w pionie. Nie musialem dodawac wzmacniacza, sterowanie z kierownicy przelacza pomiedzy aux (dzwiek z tabletu), a tunerem fm (z radia), dziala regulacja glosnosci + wyciszenie. Musialem tylko wyprowadzic na zewnatrz wlacznik radia i wlacznik tabletu (dwa micro switche powyzej gornych rogow tabletu). Na klapce zlacza diagnostycznego zamontowalem gniazdko usb i wlacznik ladowarki, ktora jest schowana pod gniazdkiem zapalniczki. Planuje rowniez zakup interfejsu diagnostycznego OBDII/CanBUS komunikujacego sie poprzez wifi (koszt okolo 40 funtow), dzieki niemu i aplikacji diagnostycznej z google play, w czasie rzeczywistym wyswietlane sa na ekranie tabletu informacje nt pracy silnika, mozna ustawic sobie zegary na ekranie tabletu pokazujace predkosc, spalanie, temperature itp. Jest tez mozliwosc odczytywania bledow silnika. Ponizej kilka zdjec z postepu prac: Zdjecia zrobione z lampa blyskowa spowodowaly nienaturalne blyszczenie metalicznych drobinek w folii, ktorej uzylem do oklejania, w swietle dziennym jest prawie identyczna jak wykonczenie po bokach konsoli srodkowej. Pozdrawiam sek
  4. Witam, z własnego doświadczenia mogę tylko stwierdzić, że jeśli nie działa przycisk kompa + start, a z tego co się dowiedziałem w wersjach po lifcie to nie działa, pozostaje clip, diagun x431 czy jak tam zwał. Tutaj mój temat dot anglika w anglii http://megane.com.pl/index.php?/topic/33279-Spalanie-chwilowe,-mile-i-galony,-tryb-testowy
  5. Ja się wypowiem, z doświadczenia nabytego podczas zmian audio w pierwszym aucie-laguna i później w vectrze. Jak chcesz mocy to wzmak i dobre głośniki plus wygłuszenie drzwi. A jeśli zależy Ci na jakości dźwięku to (zależy od fabrycznych głośników) w niektórych przypadkach wystarczy porządne wygłuszenie drzwi porządnymi materiałami i może dystanse by unieruchomić głośniki na blasze drzwi. Ja byłem zszokowany po wygłuszeniu drzwi w vectrze, fabryczne głośniki zostały. Dokupiłem skrzynię 550W ze wzmakiem ale tylko do skrzyni basowej, grało bosko, dźwiek czysty, wyraźny, głęboki, a bass... był perfekcyjny, miękki, głeboki, nie huczenie czy dudnienie, czuło się go w ciele :) . Radio miało regulowane odcięcia częstotliwości na poszczególne głośniki (np 60/80/100/120Hz na skrzynię itd na pozostałe ale nie pamiętam wartości dla średnich i wysokich) i moc poszczególnych sygnałów, gdy było słychać bas, dało się normalnie rozmawiać i słyszeć innych mimo tego, że uderzenia i pompowanie tego basu masowały plecy siedząc nawet na przednim fotelu. Jeśli zmiana głośników- polecam Hertz'e.
  6. Ja w kornwalii mieszkam, w przyszłym tygodniu podjadę do kilku mechaników u mnie w mieście i popytam. Mam tylko nadzieję, że cena będzie rozsądna. Dzięki i pozdrawiam Update Znalazłem serwis u siebie w mieście, mają x431, 15 minut roboty, koszt 25 funtów. Mile zmienione na kilometry, galony zmienione na litry. Pokazuje w końcu spalanie chwilowe. z tego co widziałem na ekranie diaguna, da się ustawić l/ 100km, km/l i mile/galon. Jednostka odległości jest niezależna, trzeba ustawić km a potem przestawić jak ma pokazywać spalanie- galony lub litry. tzn po zmianie mil na kilometry spalanie dalej było w milach na galon, wtedy zmienili mi jednostke spalania na l/100km. Pozdrawiam Dodano: 12 wrz 2011 - 14:16 Update wyżej dla zainteresowanych
  7. Niestety nie da się u mnie zmienić samemu, właśnie po raz kolejny przejrzałem instrukcję i nie ma wzmianki o tym. Wielokrotnie próbowałem top zrobić... Myślę, że ma tu znaczenie, że mam wersję poliftowa. Znalazłem na forum wpisy o tym, że w polifcie nie da się wejść w test mode, stosując procedurę opisaną na forum. Prawdopodobnie dlatego też nie da się zmienić jednostek licznika.
  8. Czekam więc na odpowiedź kogoś, kto zmieniał/włączał opcję spalania chwilowego w serwisie (jeśli komuś się to udało) i mil na km. Na angielskim forum dot. renault przeczytałem coś, co wskazywałoby na zależność wyświetlania spalania chwilowego a jednostek km i litr. Ktoś napisał, że kupił megane poza uk, zmieniał jednostki z km i litrów na mile i galony i po tej operacji zauważył, że spalanie chwilowe przestało być wyświetlane...
  9. Czy za pomocą interfejsu OBDII obsługującego CAN BUS da się zmienić jednostki licznika z mil i galonów na km i litry?
  10. Wydaje mi się, że w mojej angielskiej instrukcji (papierowej) nie ma wzmianki o zmianie mil na km :/ Z tego co się dowiedziałem przy odpalaniu trzeba trzymać przycisk komputera przez ileś tam sekund aż na lcd zacznie mrugać mile i wtedy zmienić na km, ale u mnie nie działa :/ Prędkościomierz mam wyskalowany w milach i kilometrach :) Czy mógłybś mi przybliżyć kolego co to jest x431? Dzięki za odpowiedź
  11. Witam, mam kilka pytań, które kieruję do osób mających jakieś doświadczenia w zmianie parametrów (opcji) poprzez podłączenie komputera, może ktokolwiek z Was korzystał z usług jakiegoś serwisu i mógłby potwierdzić, czy jest to możliwe. Wiem, że było już kilka takich pytań, ale nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi. Mam megane II ph II 1.5dCi, 2007r anglik. Zadzwoniłem dziś rano do serwisu renault w Krakowie zapytać czy jest możliwość zmiany ustawień w komputerze, by pokazywało spalanie chwilowe, bo mnie tego nie pokazuje, serwisant odpowiedział, że w każdym megane II wyświetla spalanie chwilowe, nie spotkał się z megane II, które by nie pokazywało zużycia chwilowego. Specjalnie nie wspominałem, że mam autko z kierownicą z prawej strony :P Żądny informacji pojechałem do angielskiego serwisu renault (mieszkam w uk), nie zastałem niestety nikogo z serwisu. Jednak sprzedawca powiedział, że serwis nie jest w stanie nic zrobić, by spalanie chwilowe pokazało się na wyświetlaczu, skoro tego nie mam to niestety mieć nie będę. Zapytałem również o możliwość przestawienia jednostek z mile/galon na litry/100km, gdyż byłoby to dla mnie bardziej "czytelne", że jestem przyzwyczajony do takiego wskazania... W odpowiedzi usłyszałem, że jeśli mam auto wyprodukowane na rynek angielski, to muszę się pogodzić z tym, że zużycie paliwa i dystans mam w milach i galonach. Podsumowując- niewiele pan sprzedawca wie na ten temat, lub faktycznie nic się zrobić nie da. Jednak nie miałem okazji rozmawiać z kimś z serwisu, więc do tego co usłyszałem podchodzę z dystansem. Na koniec zapytałem, czy wie coś o możliwości włączenia trybu testowego :) w facelift modelu, bo jak to zrobić w egzemplarzach przedliftowych, to doskonale wiem... Pan wytrzeszczył na mnie oczy mówiąc, że on nie ma pojęcia co to.., jak.. itd. Czy ktoś z Was mógłby mi odpowiedzieć- czy jest taka możliwość, by spalanie chwilowe pokazywało się na wyświetlaczu, czy jest możliwość zmiany jednostek na litry i km i czy ktoś już wie jak wejść w tryb testowy? W październiku będę w Polsce na urlopie, więc mógłbym podjechać do jakiegoś serwisu na śląsku lub w małopolsce. Jeśli to możliwe, czy coś takiego dałoby się zrobić tylko w ASO czy inny serwis mógłby to zrobić? Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuję M.
  12. Witam, 2 tyg temu kupiłem Megane II ph II 2007r 1.5dCi kombi, zastanawiają mnie szczeliny pod przednimi lampami. Miejsca styku pozostałych elementów są bez zarzutu, ale przyszło mi do głowy, że może poprzedni właściciel zmieniał żarówki wykręcając lampy, po czym nieprawidłowo je założył. Chodzi mi o te poziome, plastikowe skrzydełka (te większe), czy moglibyście zerknąć jak to wygląda u Was? Powinny być schowane pod linią zderzaka czy mają tak być, od góry? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!