Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

surfmegane

Nowy użytkownik
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    megane III
  • Silnik
    1.6 dci energy
  • Przebieg (tys.km)
    29 kkm

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam forumowiczów Do Mislaw Gość, który to robił powiedział, że zmienił konfigurację oprogramowania ze Scenica na Megane. Do tego serwisu odesłał mnie autoryzowany serwis Renault, bo to było poza ich możliwościami. Zadzwoń i dopytaj, może pomogą: Pracownia Elektroniczna S.C., Gdynia ul. Czernickiego 43. tel. 58 623 87 47 pozdro
  2. Witam ponownie Wyżej opisany problem radia rplug&radio+ i ustawienia godziny - pokonany. Konieczna wizyta w specjalistycznym serwisie, który przekonfigurował radio ze Scenica z nawigacją na Megane bez ;) Kilka minut pracy z laptopem podłączonym do złącza diagnostycznego pod radiem i ustawienia zegara pojawiły się menu. Niestety usługa płatna. pozdrawiam
  3. Witam Forumowiczów Wymieniłem radio (r-plug&radio+) bo zaczął kaprysić odtwarzacz cd. Kupiłem używane, z wyglądu identyczne. Po założeniu i wbiciu kodu ruszyło bez problemu. Wszystko było ok do zmiany czasu z zimowego na letni. W menu nie ma ustawień zegara. Nie mogę zmienić godziny. Specjalistyczny serwis (inne miasto) po przesłaniu fotek radia i wersji oprogramowania stwierdził, że usunie problem. Z rozmowy wynika, że zmieni oprogramowanie radia. Pytanie: Czy muszę korzystać z pomocy serwisu? Może jest możliwość zmiany oprogramowania radia samodzielnie przez port usb? Mechanik w Renault miał wątpliwości, bo radio nie jest z mojego pojazdu i po numerze vin może być to niemożliwe. Dzięki za porady. pozdrawiam
  4. Witam forumowiczów! Forum jest niezastąpione! Dzięki Athlon64X4! Po zmianie pętli oczekiwania na ręczną zniknął komunikat głosowy i wróciły dedykowane funkcje przycisków:) Pozdrawiam
  5. Witam grupowiczów! W meganie III phII mam fabryczne radio R-plug&radio+. Mam telefon samsung galaxy s2 (android). Początkowo miałem androida 2.3 i przyciski radia i manetki sterującej przy kierownicy działały zgodnie z instrukcją radia. Ale radio nie importowało książki kontaktów z S2. Zaktualizowałem androida na 4.1.2 i działa import kontaktów. Czyli wymiana informacji między S2 a R-plug jest pełna. Ale zaczęły się cuda z działaniem przycisków i pokręteł w radiu. Środkowym przyciskiem na manetce pod kierownicą nie mogę odebrać połączenia tylko je odrzucić. Odebrać mogę połączenie tylko naciskając duże pokrętło na panelu radia (nr 4 w instrukcji). Kiedy przychodzi połączenie to dzwoniący do mnie słyszy komunikat: "odbiorca prowadzi obecnie samochód" (kilka sekund ciszy) i "proszę czekać, proszę czekać......". Większość rozłącza się po pierwszej części komunikatu:(. Wcześniej nie było tego komunikatu. W serwisie Renault nie za bardzo potrafią poradzić więc pytam grupę: 1. Czy ktoś poradził sobie w podobnej sytuacji? 2. Czy można zmienić komunikat powitalny (odbiorca obecnie prowadzi samochód....)? 3. Skąd pochodzi ten komunikat- z radia? telefonu-androida? operatora Plus GSM? 4. Jak uzyskać dedykowaną funkcjonalność przycisków manetki R-plug radio? Wyczytałem, że można aktualizować oprogramowanie radia, ale może to zrobić tylko serwis. Dzięki za sprawdzone rozwiązania. Pozdrawiam
  6. Witam ponownie grupowiczów! Najpierw odpowiedź dla "Kataryniarza". Maksymalne zużycie jakie uzyskałem między tankowaniami (zima, duże mrozy, krótkie przebiegi do kilku kilometrów) to ca 8l/100km. Przeważnie to 6-7l/100km. Przy okazji: komputer pokładowy nalicza mi regularnie o 0,5-0,8 l/100km mniej;) niż wychodzi z tankowania. O dziwo, w Clio IV 0,9 Tce małżonki wyliczenia komputera są prawie identyczne z moimi. Odpowiedź dla "Rxe.Megane". Nie uważam aby silnik 2.0 HDI 110KM citroena był takim staruszkiem. To diesel z wtryskiem bezpośrednim commonrail i mógłby być zestawiony z 1,9 dci czyli poprzednikiem 1.6 dci. Na marginesie, uważam 2.0HDI 110KM za bardzo dobry silnik. Pozdrawiam i zachęcam posiadaczy megane 1.6 dci energy do wymiany opinii o nim.
  7. Witam forumowiczów! Jeżdżę meganką III grandtour 1.6 dci dynamic (nową, kupioną u Zdunka;) w czerwcu 2012. Przejechałem prawie 29 tys. km. Jeździłem poprzednio dieslami: R19d, Brava 100TD, Xsara 110HDI. Ten silnik jest: najmocniejszy, najoszczędniejszy o najwyższej kulturze pracy. Zużycia katalogowe paliwa oczywiście "podrasowane". Ale osiągnąłem średnie zużycie (troszkę) poniżej 5l/100km na trasie ca 500km, przy jeździe z prędkością do 120km/h. W poprzednich samochodach, o ile pamiętam, zużycia poniżej 5l/100km były nieosiągalne. Jeżeli jest taka potrzeba, przyciśnięcie gazu wciska w fotel. Jestem zadowolony z tego silnika i go polecam. Oczywiście za krotko jest na rynku aby mówić poważnie o jego trwałości. Ale jest to wspólna konstrukcja nissan-renault i liczę, że dopracowana. Jedyne usterki jakie wystąpiły w ciągu prawie dwóch lat eksploatacji meganki to: odkręcona i grzechocząca nakrętka w tylnej klapie (złapana i dokręcona) oraz zacinający się (w największe mrozy) zaworek pompki spryskiwacza (działał spryskiwacz tylny a przedni nie). Jestem zadowolony z samochodu i tego silnika. Polecam 1.6 dci, zwłaszcza dla robiących większe przebiegi w wersji grandtour.
  8. Witam grupowiczów! W ostatnim Motorze 39/2012 (tu link do okładki) http://motoryzacja.interia.pl/Motor/news/motor-zastrzyk-mocy-silnika-z-pudelka,1845463,6404 przedstawiono porównanie: Chevrolet Cruze Kombi, Hyundai i30 Wagon, Renault Megane Grandtour, Skoda Octavia Combi. W ocenie Megane zajęło ostatnie miejsce. Dziwne to, bo Meganka ma najnowocześniejszy silnik i niezłe wyposażenie. Jakie są Wasze odczucia? pzdr
  9. Witam ponownie! Sprawdziłem dzisiaj. Pierwszy raz uruchomiłem ogranicznik prędkości;) Rzeczywiście jest to deaktywator ogranicznika prędkości w pedale gazu. Ale przy zejściu poniżej prędkości "zadanej" ograniczenie ponownie się uaktywnia. Fajny bajer. Dzięki za odpowiedzi pozdrawiam
  10. Witam grupę! Od niedawna jeżdżę meganą III 1.6 dci. Po wciśnięciu pedał gazu dochodzi do pewnego położenia w którym pojawia się wyraźny opór. Przez pewien czas byłem przekonany, że to już tzw. "podłoga". Okazało się, że nie. Po mocniejszym wciśnięciu pedał idzie dalej. Wydaje mi się, że pojazd przyspiesza wtedy jeszcze bardziej. Czy to tytułowy overboost (czyli chwilowe przeładowanie) czy coś innego? Będę wdzięczny za wyjaśnienie. pozdrawiam
  11. Witam Forumowiczów! Od kilku dni jestem użytkownikiem Megane III po faceliftingu. Silnik 1.6 dci, wersja Dynamique. Radio to wersja podstawowa z bluetooth. Audio w tym modelu nie brzmi nadzwyczajnie. W mojej 10 letniej xsarze fabryczny zestaw gra lepiej. Pytanie: co ogranicza bardziej ten zestaw, radio czy głośniki? Gniazda na głośniki wysokotonowe w desce rozdzielczej są puste ale widoczne są konektory (podobno aktywne). Jak niedrogo uzyskać poprawę? Jeżeli wymieniać głośniki, to jakie polecicie? Chciałbym zachować możliwość sterowania radia manetką pod kierownicą. Przy okazji-czy komuś udało się wyeksportować kontakty z samsunga galaxy SII do tego radia (zestawu głośnomówiącego)? pozdrawiam
  12. Witam ponownie Grupowiczów! Za radą kolegi Robpab zwróciłem się o wyjaśnienie do Renault. Nie było łatwo, ale uzyskałem racjonalną odpowiedź. Oto ona: "Szanowny Panie, W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej informuję, iż na osiągi samochodu w tym przypadku ma także wpływ skrzynia biegów (a konkretnie różnice w przełożeniach). Skrzynie TL4 mają różny indeks i inne przełożenia. Dziękujemy za zainteresowanie marką RENAULT." Z tego wynika, że meganki 1.9 i 1.6 dci mają różne skrzynie biegów (przełożenia). Ponieważ 1.6 dci ma "gorsze" przyspieszenie do 100km/h i niższą prędkość maksymalną wnioskuję, że powinna się lepiej zachowywać (przyspieszać) w zakresie prędkości 100-200km/h. Inaczej mówiąc meganka z silnikiem 1.6 dci powinna być bardziej elastyczna przy wyższych prędkościach. Dziękuję za zainteresowanie. pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!