Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
Rad
Nowy użytkownik-
Postów
8 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0 NeutralnySamochód
-
Silnik
1.6
-
Przebieg (tys.km)
0
-
Megane I phI klima a zawieszenie
Rad opublikował(a) temat w Nadwozie, podwozie, wnętrze - Megane I, Scenic I
Witam, czy ktoś z Was miał podobny problem - przy wyłączonej klimatyzacji moja megi przejeżdża wszystkie nierówności bez większych odgłosów, natomiast po włączeniu klimy i przejechaniu kilkunastu kilometrów - słychać wyraźnie jakieś zgrzytanie i skrzypienie gdy wjeżdża się w najmniejszą dziurę. Mam wrażenie, że ten dźwięk wydobywa się z okolic amortyzatorów.. Dziwne i irytujące. Najprościej byłoby nie włączać klimy, ale wolę jednak inne rozwiązanie :) -
Ostatnio zauważyłem, że auto odpala bez najmniejszego problemu gdy silnik jest zupełnie zimny. Natomiast po dłuższej jeździe i wyłączeniu go na mniej więcej 5-10 minut jest kłopot z ponownym uruchomieniem. Trzeba kilka razy po kilka chwil potrzymać przekręcony kluczyk, aby silnik zechciał się uruchomić :) Macie pomysł co to może być?
-
Obawiam się, że ten typ tak ma - wałkowaliśmy ten temat już na forum w ubiegłym miesiącu. W akcie desperacji wysłałem maila do Renault Polska i ku mojemu zdziwieniu ktoś się tym zainteresował... :) Pracownik ASO w Łodzi skontaktował się ze mną - zaprosił na wizytę i po krótkiej wspólnej przejażdżce wyjaśnił na czym polega ten problem. Chodzi o to, że dźwignia zmiany biegów jest połączona z silnikiem za pomocą sztywnego drążka i gdy silnik porusza się np. przy dodawaniu gazu, to wszystko przenosi się na dźwignię zmiany biegów i stąd te ruchy. W nowszych modelach zamiast sztywnego drążka są linki, które są bardziej elastyczne i dlatego ruchy silnika nie są przenoszone do środka. Niestety trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić a wymiana poduszek na niewiele się zda :-P
-
Czy twardy pedał sprzęgła w Megankach 1 to standard i element w stylu "ten typ tak ma", czy u mnie jest coś nie bardzo? Wcześniej nie jeździłem nigdy megi, więc nie mam porównania, ale chyba jednak w każdym aucie praktycznie bez oporu mozna go docisnąć do podłogi? Auto jakiś czas stało nie jeżdżone, ale to raczej nie powinno mieć wpływu, no chyba że coś w środku zardzewiało i jest większy opór?
-
Miałem to samo w escorcie - dźwięk jak szlifierka do metalu - też mi przykręcali blachy i nic to nie dało - okazało się, że był to katalizator - porcelana się pokruszyła i wpadała w rezonans. wymieniłem katalizator i cisza jak makiem zasiał.
-
Do komputera podpiąłem ją w dniu zakupu i nie wskazał na jakiekolwiek problemy. Świece, cewka też są ok. Znając życie to pewnie jakaś głupota, która wyjdzie przy okazji innej naprawy... Jak w serwisie tego nie poprawią to może wyślę zapytanie bezpośrednio do Renault
-
Jest około 650 obrotów.
-
Kupiłem niedawno megankę. Wszystko ok, oprócz tego, że na wolnych obrotach silnik wpada czasem w wibracje, co powoduje, że przenosi się to na wnętrze i dźwignię zmiany biegów, która drży i mnie drażni Mechanik stwierdził, że powodem jest to, że poprzedni właściciel założył jakiegoś czipa, który powoduje, że auto mniej pali, ale są niższe wolne obroty (choć mieszczą się w dopuszczalnym zakresie). Pewnie będę zmuszony wrócić do standardowego czipa, ale nim to zrobię to pytanie - czy macie może pomysł czy to jedyny powód takiego zachowania silnika, czy może być też inna przyczyna? Dzięki