Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pirat

Nowy użytkownik
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Scenic I phII
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    200000
  1. Mojego Megane Scenica I phII JA04/K4M '99 po lifcie, z klimą, dopadła bolączka koła pasowego. Po krótce, pewnego dnia na postoju z włączoną klimatyzacją, coś zaczęło śmierdzieć, gumą przypaloną. wyłączyłem klimatyzację smród odleciał. myślałem ze to pasek czy coś. Wróciłem do domu, zajrzałem pod maskę niby wszystko ok, ruszam kręcę i widzę że koło pasowe coś na boki lata. Zdjąłem prawe przednie koło z auta, osłonę nadkola i widzę koło pasowe w 2 częściach, tj rozwarstwione. No, trzeba kupić koło i tu problem, co dokładnie, widziałem opinie że super hiper jest Corteco, ale nie na moją kieszeń. Przeglądałem allegro szukając oryginalnej używki, i trafiłem na człowieka sprzedającego części montowane w serwisie ASO, w tym posiada na sprzedaż koło pasowe OEM Renault za 125zł :-O Skąd taka różnica cenowa z tym Corteco??? Prawie 500 zł tańszy jest oryginał :-O A może to jakaś lipa z nimi jest? http://allegro.pl/kolo-pasowe-renault-scenic-i-thalia-1-4-1-6-16v-i4665363567.html Drugie pytanie: Jak poluzować a później naciągnąć pasek klinowy? Którą rolka, bo widzę że są dwie? A może nie rolką? W civicu napinało się np. pompą wspomagania. Trzecie pytanie: Jak odkręcić koło pasowe, przecież nie będę szarpał kluczem żeby zerwać pasek rozrządu. Przewertowałem forum przez minione 2 dni, nie znalazłem konkretnych odpowiedzi, jedynie o zakładaniu paska klinowego za pomocą śrubokręta. Poproszę o pomoc.
  2. Wydaje mi się że taka biała kostka plastykowa tam była, kwadratowa, nawet ślad który po niej pozostał też jest bliżej kwadratu. A drzwi porządnie przewertowałem, z lewej, prawej i nic. EDIT Już kupiłem na szrocie całe 5zł za 2szt. Tylko zapomniałem o śrubkach, zastosuje inne. Dla potomych, wygląda to jak na zdjęciu poniżej:
  3. Rozbierałem oba boczki i niestety nic nie znalazłem :) Sam otwór ma wymiar 10x18mm Dziękuję za link. Z czego pamiętam trochę inaczej w orgyginale to wygląda. Jeszcze jakieś propozycje ktoś by może miał?
  4. Jeździłem jakiś czas bez klamek wewnętrznych z przodu, popękały, w końcu kupiłem nowe, chciałem montować, ale czegoś mi zabrakło. Nie mam takiej kostki czy czegoś w blasze drzwi, w którą wkręca się śrubka trzymająca klamkę, została mi tylko prostokątna dziura. Czy takową kostkę/mocowanie gdzieś kupię, prócz szrotów? jeśli tak to gdzie? nawet nie wiem jak to nazwać. Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem o co chodzi.
  5. Przepraszam, zmęczony jestem Już zrezygnowany, po ciemaku, ze światłem z telefonu, "na pałę" wsadziłem drut :) bo przecież zwiera te piny, żeby napięcie szło dalej :blink: :) Juto po pracy zobaczę czy napięcie tam jest w którymś złączu. Nie ściągałem jak leci. Patrzyłem Megane 1999, Meagne Scenic 1999, no i są one po rosjańskiemu. Fakt w Megane Scenic (X64) NT 8200A już by było chyba to co szukam, tylko imho te rosyjskie są lepiej zrobione jak ten polski Jak mniemam pompa sterowana jest +, a skąd idzie do niej masa -? Czy stąd?:
  6. co to jest lewy słupek A? Mówimy tu o wewnętrznych plastikach lewego słupka wewnątrz auta? Czy pomiędzy ową wtyczką R2 a wtyczką przy pompie, są gdzieś jeszcze po drodze łączenia które mogły zaśniedzieć? Niestety Manuale są po rosyjsku, a ja nie panimaju. Podsyłam jeszcze do sprawdzenia czy dobry przekaźnik sprawdzałem: A i jeszcze smostkowałem piny jak na tysunku (na zapłonie i bez) a pompa i tak nie zagdała.
  7. Witam Mam podobny problem, z tym że u siebie robiłem masę do tylnej prawej lampy (bo kierunek działał jak chciał). Wewnątrz pod lampa znalazłem śrubkę wkręconą w nadwozie, stamtąd podpiąłem masę do układu. Żona pojechała do sklepu, wróciła, chciała później gdzieś pojechać i samochód już nie odpalił... Scenic PhII 1,6 16V, 99r z sekwencyjnym LPG Immo odłączone na stałe. <><><><><><><><><><>><><><><> <><><><><><><><><><>><><><><> Sprawdziłem iskrę- jest Sprawdziłem bezpieczniki pod maską, włacznie z tym od pompy- cały Sprawdziłem bezpiecznieki w kabinie, wszystkie ok. Przekaźnik-cyka Dla pewności zamieniałem przekaźniki miejscami - tak samo się zachowują Czujnik uderzeniowy- wciśnięty Nie słychać pompy po przekręceniu kluczyka. <><><><><><><><><><>><><><><> Dzisiaj dobrałem się do pompy, a dokładnie przewodów i kostki przy pompie (pod fotelami z tyłu). Podłączyłem pompę na chwilę, na krótko do akumulatora - pompuje, czyli działa. Sprawdzam zasilanie na kostce, po przekręceniu kluczyka na zapłon, napięcie skacze na chwilę na 20V i ginie. Przekręciłem rozrusznikiem, odpalił, na chwilę, na tym paliwie co poszło wcześniej "na krótko" i zgasł. <><><><><><><><><><>><><><><> Pomocy <><><><><><><><><><>><><><><> Pomysłów brak :blink: Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76
  8. Łopatologicznie poproszę, czy w Scenicu I PhII (wersja z klimatyzacją) tak samo się dostaje do modułu dmuchawy jak w scenicu PhI? tzn jest za schowkiem pasażera? Tzn. po kolei: ściągnąć osłony głośników na desce, odkręćić śrubki, podważyć w kliku punktach górną część deski i ściągnąć ją, a następnie wymontować kanał idący od dmuchawy do prawego nawiewu w desce, a pod nim chowa się moduł? Czy to będzie za skrzynką bezpieczników w kabinie po lewej stronie?
  9. Forum przewertowałem wzdłuż i wszerz, wszystkie tamaty o siadającym nawiewie i było że albo nie działa wogóle, albo tylko 6 bieg, a nic o przypadku podobnym jak mój. Wtyczki przy panelu oczyszczone, przeczyszczone i poprawione, nic nie dało. :-( także wątpie i we wtyczki przy module (rozumiem że to ten pod deską rozdzielczą od strony pasażera - pod rurą od prawego wywiewu?), dzisiaj go sprawdzę. Zima idzie, a bez nawiewu ciężko będzie.
  10. Witam Akurat mojego przypadku na forum nie znalazłem, ale może jakaś dobra dusza pomoże :) Scenic poliftowy to i dmuchawa poliftowa, tj przekręcamy w lewo i 4 biegi zamkniętego nadmuchu, przekręcamy w prawo i 4 biegi nadmuchu otwartego. W zimę zaczęły się cyrki, na początku nie działały 2 pierwsze biegi, czy to obieg zamknięty czy otwarty, Tzn działały co jakiś czas, ale rzadziej niż częściej, kolejne dwa czyli 3 i 4 działały normalnie. Aktualnie 1 i 2 bieg nie działają w ogóle, 3 i 4 czasami, bardzo czasami. Gdzieś od miesiąca tak jest, co to może być i jak to szukać i naprawiać? Pomocy proszę :)
  11. dla potomnych: odłączenie aku pomogło, lampa od immo nie mruga - w ogóle się nie zapala, pilot działa. jedynie ściemnianie światła w kabinie nie działa.
  12. Samochód był w aso jakis rok przed sprzedaza auta, tam po wielu probach (cos niby zrobili, podzialalo troche ale znow sie psulo i nie mozna bylo auta odpalic), stwierdzali ze wszystko jest dobrze, tylko trzeba dorobic nowe piloty zkluczami, bo to przez nie nie dziala, zotaly dorobione, dzialalo jakis czas, po czym znowu wlasciciel nie mogl auta odpalic, znow auto wyladowalo w aso i tam zadecydowano o odlaczeniu immo... tak jak mowilem, auto odpala, jezdzi, tylko centralny z pilota nie dziala i lampka w srodku sie nie sciemnia, tylko od razu gasnie. I pytanie stad moje takie, czy odlaczajac akumulator na pare minut czy godzin, nie zresetuje sie immo i znow zacznie dzialac, i znow pojawia sie problemy z odpalaniem. I drugi moj pomysl aby podmienic oryginalna centralke, na jakas inna, ale tak by mozna bylo zakodowac oryginalny pilot z kluczem. Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki P_r_z_e_m_o
  13. Kupiłem niedawno scenica z 99r po lifice, silnik 1,6 16V. W trakcie zakupu sprzedający poinformował mnie, że został odłączony immo, ponieważ były z nim problemy, w związku z czym miga na zegarach czerwona dioda. No i przy zgaszonym silniku, dioda mrugała sobie jak by był załączony alarm, przy odpalonym szybko pulsowała, kila razy na sekundę. Pilot o centralnego normalnie działał.. do czasu, po miesiącu od użytkowania, otworzyłem samochód, przejechałem z pkt A do pkt B, wyszedłem z auta i chcąc je zamknąć, nie reagował na pilota. Poradziłem sobie z zamknięciem ręcznym, wróciłem do domu, po drodze zauważając ze po ruszeniu z miejsca, nie zamykają się automatycznie drzwi, jak wcześniej.. Znalazłem w internecie/instrukcji jak programuje się pilot (siedząc w aucie, trzymać wciśnięty przycisk na kluczyku przez 10s, po zgaśnięciu wcisnąć 2 razy) oraz jak uruchamia się zamykanie automatyczne drzwi (przetrzymać przycisk zamykania drzwi przez kilka sekund) no i faktycznie się zaprogramował, działało otwieranie i zamykanie, oraz po ruszeniu drzwi się zamykały. Za to przestała mrugać czerwona dioda, czy to samochód otwarty, czy zamknięty, czy się jedzie.. No i było wszystko dobrze ale tylko przez kilka dni. W takiej samej sytuacji ze otworzył się, przejechałem gdzieś, chciałem zamknąć i nic.. Zaprogramowałem pilota, bo już wiedziałem jak, za to nie musiałem uczyć samochodu żeby zamykał drzwi po ruszeniu, bo to się akurat nie wyłączyło. Dalej dioda przy zegarach nie mruga. No i po paru dniach znów taka sama sytuacja, ale za to już się pilot nie chce zaprogramować... nawet po zmianie baterii w pilocie/kluczyku na nowa. No i tez dioda na zegarach nie mruga. Oraz nie działa wolne ściemnianie się lampek w środku w aucie, po prostu się wyłączają. O co chodzi? Co mam zrobić aby mi centralny z pilota działał, oraz ściemniało się światło w aucie? Immo nie potrzebuje. Myślałem o odłączeniu akumulatora na jakiś czas, ale boje się ze immo się załączy i już w ogóle nie będę mógł auta. Pomocy :(
  14. dzien dobry wieczor, wczesniej tylko obserowalem forum, teraz postanowilem sie zarejestrowac :) Regulamin pkt. 5.6 Witam i fajnie, że się zarejestrowałeś. Polecam jednak przeczytanie REGULAMINU FORUM, którego znajomość potwierdziłeś przy rejestracji :( -Prezes
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!