Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Portman

Nowy użytkownik
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III
  • Silnik
    1,6 16V 110KM BRC
  • Przebieg (tys.km)
    84

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. To może Kolega najpierw sam się dowie a później dopiero będzie wysuwał osobiste przypuszczenia na forum. Sprężarka ma wtyczkę, ale ma wbudowany elektroniczny zawór sterujący, nie ma natomiast znanego ze starych modeli sprzęgła na elektromagnes. Polecam prostą chociażby lekturę: http://www.laser-sinex.pl/auto-klimatyzacja-samochodowa/kompresory-sterowane-zaworem-elektromagnetycznym/ Mam nadzieję, że problem ze sprzęgłem zostanie pomyslnie rozwiązany pozdrawiam Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar
  2. W tej sprężarce nie ma sprzęgła elektromagnetycznego, ciśnieniem steruje elektrozawór. Koło pasowe sprężarki ma sprzęgło zrywne i pewnie ono się zerwało jako zabezpieczenie przed przeciążeniem. U mnie wymieniane było samo koło, demontaż sprężarki jest konieczny. Fachowcy potrafią też zregenerować element sprzęgła zrywnego. Wymiana koła ok 400PLN.
  3. Pojeździj jednym i drugim i wtedy się wypowiadaj. Nie wiem co bezsensownego jest w różnicy kosztów ponoszonych na stacjach benzynowych. Nie porównuję silników tylko koszty - Myślicielu! No tak bo MIII to jeździ na 13 tkach i pusta
  4. Dorzucę 3 grosze do dyskusji... Widze że na forum fanów diesla nikt nie przekona a sami zachowują się jak politycy pewnej partii uważając że cokolwiek inne niż sami uważają to już jest źle. 5 lat jeździłem laguną II FL 2,0 dci. Moc, dynamika, itp. Fakt nie miałem żadnych usterek, parę razy stracił moc na turbinie bez przyczyny, świece żarowe do wymiany i takie tam klocki z wymianą dwumasy. Teraz jeżdże Meganką III 1,6 PB + LPG. Cisza, zrywność i ekonomia. Zrobiłem przegląd i jeżdżę. jak wcześniej laguną. Moim zdaniem wady są po obu stronach zarówno jak zalety i argumenty typu częstsze tankowanie mnie nie przekonują. Pokaż mi kierowcę który jedzie bez przerwy 1200km. Fakt jest taki że 100km zrobionych średnio w roku laguna 2,0 dci kosztowało mnie 36-38 zł zaś teraz meganką 18-20zł. I w ten sposób należy liczyć różnicę. Laguna spalała mi przy umiarkowanej jeździe 6,5 l ON, meganka spala 7 l PB przy jeżdzie na PB, a LPG 8,5 L. I nie piszcie o wartościach spalania rzędu 10-11, bo takie są ale tylko przy jeździe wyłącznie miejskiej. Diesel w takich warunkach spalał mi 9 l. Zimą nawet powyżej 10. Różnica wynosi w moim portfelu jakieś 50% taniej na LPG w stosunku do Laguny ON.
  5. Padło łożysko z prawej strony (od kierowcy). Ale sam musisz trafić czy przód czy tył, moim zdaniem da się to łatwo wysłuchać. Huczenie łożyska zwiększa się przy dociskaniu koła: skręcasz w prawo, siła odśrodkowa dociska auto w lewo, koło lewe się "napina" a prawe odpuszcza. I odwrotnie. Sprawdź jeszcze czy nie ma luzu na przednim łożysku, ale to na podniesionym aucie.
  6. Podpiszę się pod pozytywną opinią na temat oświetlenia przedniego MIII. Przesiadłem się w maju z Laguny II FL z ksenonami właśnie i dopiero teraz widzę ile straciłem zdrowia przez poprzednie auto. Wreszcie coś widzę! Ksenon z Laguny IIFL nie dorasta do pięt tym reflektorom w trudnych warunkach. Deszcz, liście, mgła - jest OK, czego nie powiem o ksenonach, które na mokrej drodze i w deszczu po prostu znikały :D
  7. Tylko wydaje mi się że w przypadku uszkodzenia czujnika ciśnienia startowałby wentylator w chwili włączenia klimy. Po włączeniu AC zaczyna chłodzić, a wentylator załącza się po ok 20 sek. na chwilę. Jestem po dłuższej trasie i wszystko działa za wyjątkiem pracującego stale wentylatora. Dodano: 03 sie 2013 - 15:34 Temat rozwiązany, uszkodzona była opornica I biegu. Wymiana banalnie prosta, wystarczy odkręcić mocowania wentylatora od góry (2 śruby) i jakos da się to wysunąć. Dla zainteresowanych: Opornicę wyciąga się z obudowy wiatraka w kierunku chłodnic, ręka przez łopatki wiatraka wchodzi. pozdrawiam
  8. Też to dziś zrobiłem. Wg mnie konstruktor powinien nobla dostać za dostęp. Pół auta trzeba rozebrać, wyrywać na siłę zatrzaski a potem jeszcze pognieść cały filtr by się zmieścił w nieszczęsną dziurkę, którą zostawili na wymianę. Żenada. Znam auta z lepszym dostępem. Życzę wszystkim wytrwałości przy wymianie!
  9. Szanowni Koledzy, podepnę się pod temat, Otóż mam problem z klimatyzacją w Renault Megane III 1,6 benzyna - climatronic. Raz już zerwałem sprzęgło na kompresorze, wymieniłem presostat i teraz w miarę działa, jednak jest problem tego typu, że po włączeniu klimatyzacji załącza się kompresor, natomiast nie startuje wentylator na chłodnicy. Klima chłodzie, jednak ciśnienie w układzie rośnie do 18 barów i wtedy dopiero załącza się wentylator. Pracuje ok 7 sekund, ciśnienie spada i wiatrak wyłącza się. I tak w kółko. Na postoju przy włączonej klimatyzacji wiatrak nie pracuje, włącza się na maxa na 5-7 sek i wyłącza się na 10 sek. Czy problem jest z biegami wentylatora? Przypuszczam ze nie działa mi pierwszy bieg wentylatora, tylko jak to sprawdzić i gdzie szukać? Czy ma ktoś z was schemat takiej instalacji albo podpowie gdzie są przekaźniki?
  10. Witam. Mam prośbę do Kolegów którzy posiadają program Dialogys. Potrzebuję schematu, a konkretnie wyglądu węża układu chłodzenia idącego ze zbiornika wyrównawczego do instalacji po drugiej stronie silnika, ten grubszy. Silnik 1,6 benzyna, 110KM, Megane III. Będę bardzo zobowiązany jeśli ktoś w Was mógłby mi udostępnić takowy schemat z widokiem na "rure" pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!