Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Atomic

Nowy użytkownik
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Grandtour III ph2 Privilage
  • Silnik
    1.5 dCi 110 KZ1G
  • Przebieg (tys.km)
    103

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Nie. Oprócz wymienionych czynności nic innego nie robiłem. W poniedziałek zadzwonię do ASO się zapytać o co chodzi w tym temacie. Pozdrawiam
  2. Witam, po ostatniej wymianie tylnych tarcz i klocków hamulcowych (elektryczny ręczny) zauważyłem niepokojące zjawisko. Po jeździe temperatura tylnych felg i tarcz jest wyższa niż przodu. Tarcze z przodu są letnie a tył ciepły/gorący. Tak jakby role się odwróciły i przód wspomagał tył a nie na odwrót. Dodam, że po 103kkm klocki z przodu i tarcze są jeszcze fabryczne (9mm grubości klocka) a tył już wymagał wymiany (tarcze poniżej 7mm i klocka zostało 2mm). Sprawdziłem następujące rzeczy: - podczas ruszania postojowy zwalnia się automatycznie bez problemów. - rozebrałem i wyczyściłem tylne prowadnice zacisków, blaszki i jarzma - klocki "chodzą" luźno. - podniosłem auto i sprawdzenie czy hamulce nie trzymają - po zwolnieniu hamulca ręcznego koła kręcą się swobodnie. - rozebrałem i wyczyściłem cały przód analogicznie do tyłu. - przed wymianą tarcz i klocków wymieniłem płyn hamulcowy. Teraz sprawdziłem czy nie ma zapowietrzenia. - sprawdziłem skuteczność hamowania w stacji kontroli pojazdów - diagnosta nie miał uwag. Przód „bierze” równo tył to samo (czy „łapie” wcześniej niż przód to nie da rady stwierdzić). Nie wiem co dalej? kończą mi się pomysły. Zastanawia mnie jedna rzecz. Gdy dzwoniłem do ASO zapytać się ile kosztuje wymiana tarcz i kloców na tyle osoba w serwisie stwierdziła, w cenę wchodzą trzy pozycje: tarcze i klocki, robocizna czyli wymiana oraz adaptacja hamulca postojowego (130pln). Co to takiego jest?? Może ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją? Pozdrawiam
  3. Witam, wczoraj ponownie czyściłem tylne hamulce. W tej kwestii nic się nie zmieniło - jedna wielka rdza, nierówne zużycie klocków pomiędzy lewym a prawym kołem. Myślę, że ten sezon jeszcze objadę, ale kolejnej wiosny czeka mnie wymiana tarcz i klocków. Nie mam CLIP'a więc zamierzam cofnąć klocki za pomocą podpięcia zewnętrznego zasilania z 12V. Czy po cofnięciu tłoczków przez silniczki wystarczy je później tylko lekko wcisnąć palcami? Czytałem, że niektórzy mechanicy odkręcają odpowietrznik z zacisku, aby swobodnie i łatwo wcisnąć tłoczek. Wcześniej zaciskają zacisk na przewodzie elastycznym. Pozdrawiam
  4. Witam, węże OK. W kabinie także mam ciepło z wyłączoną klimą - nastaw 25 stopni z 1/4 siłą nadmuchu. Wszystko wygląda OK. Pozdrawiam
  5. Witam, mam dokładnie ten sam problem w moim dCi. Osiągniecie dwóch pól przy -8 to nie lada wyczyn i często odbywa się po przejechaniu 15km. Na autostradzie przy prędkości 100-110km/h także silnik się wychładza do jednego pola. Gdy wyjadę z miasta (dwa pola) i jadę 90km/h także temperatura spada do jednego pola. "Anomalie" ustępują gdy temperatura na zewnątrz nie jest niższa niż -5. Wychodzi na to, że dCi tak ma. Także zastanawiałem się nad wymianą termostatu na wiosnę ale po przeczytaniu Waszych wpisów widzę, że mija się to z celem Pozdrawiam
  6. Witam, posiadam na tyle system TRW z elektrycznym hamulcem ręcznym. Ponieważ po zimie z tyłu dochodziły dziwne dźwięki podczas hamowania postanowiłem wyczyścić układ hamulcowy. Po pierwszym czyszczeniu (dźwięki ustały ) zauważyłem nie równy rozkład temperatury pomiędzy lewą a prawą stroną (lewa ciepła - prawa zimna). Wyczyściłem układ raz jeszcze (pomijam fakt iż wszystko było zardzewiałe, klocki TRW pozostawiają bardzo dużo do życzenia) z doktorską precyzją. Brak efektu. Wizyta na stacji kontroli pojazdów potwierdziła przypuszczenia. Różnica w sile hamowania pomiędzy lewą a prawą stroną 40% (max to 30%). Hamulec ręczny elektryczny OK różnica 12%. Opory toczenia OK. Lewa hamuje normalnie, prawa słabo. Co może być przyczyną tej sytuacji - zapowietrzony układ po 3,5 roku? Jak odpowietrzyć układ samemu? Ile kupić płynu do tej operacji oraz jakie wymiary powinien mieć wężyk? Pozdrawiam
  7. Witam, odkopię trochę temat. Z tylnym układem hamulcowym w MKIII jest coś nie tak. Wczoraj czyściłem prowadnice zacisków i moje klocki wyglądały prawie tak samo. Jedna wielka rdza. TRW (fabryczne) dało ciała. Po 3 latach użytkowania klocki wyglądają fatalnie, tarcza ma 8mm grubości i wszędzie jest rdza nie wspominając o wiecznie ubrudzonych alu z rdzy. Z przodu oryginale ATE - na tarczy nawet rantu nie ma... Wszytko wygląda tak jak powinno. Na ostatnim przeglądzie w ASO zleciłem kontrolę i czyszczenie układu hamulcowego. Wynik: przód brak zużycia, tył 30% zużycia? Z doświadczenia wiem ze powinno być na odwrót. Pozdrawiam PS Czy ktoś posiada fotoporadę jak cofnąć tłoczek przy el. hamulcu postojowym?
  8. Witam, chciałbym nieco odświeżyć temat. U mnie ten sam problem po zimie ilość soli pod maską także mnie przeraziła. Jakoś to doczyściłem. Rozpoznałem temat uszczelki i fabrycznie była ale dopiero w phIII (inaczej wyprofilowana maska). Także mam zamiar pokombinować z uszczelką sd54. Pytanie czy ta modyfikacja nie wpłynie na chłodzenie silnika zwłaszcza w lecie? czy ktoś zauważył różnicę po zamontowaniu uszczelek? Pozdrawiam
  9. Skrzypiące zapięcia pasów bezpieczeństwa - problem rozwiązany! Jak już wcześniej pisałem skrzypienie zapięcia pasów u pasażera było irytujące (główne podejrzenia - wina pasażera tj. Żony ). Smarowanie pomagało, ale na krótki okres czasu max 3 tygodnie. Do tego bałem się lać smary typu WD40 do zapięcia w dużej ilości. Pomogło odgięcie tego metalowego kształtownika, na którym znajduje się zapięcie pasa od tunelu środkowego w stronę drzwi. Powstała większa szczelina pomiędzy tunelem a zapięciem. Nowy kąt bardziej pochylony w stronę drzwi powoduje lepsze ułożenie klamry pasa w uchwycie i eliminację skrzypienia. Przed odgięciem włożyłem gąbkę do usuwania pary z szyb pomiędzy tunel środkowy a pręt, na którym jest mocowane zapięcie pasa (jest on na tyle elastyczny, że spowodowało to pochylenie zapięcia w stronę drzwi), aby upewnić się czy nowy kąt zda egzamin. Testy wypadły pozytywnie, więc można było działać. Teraz jest cicho nawet na dużych dziurach. Żona się śmieje ze mnie, że zajęło mi to prawie dwa lata Pozdrawiam
  10. Witam, chciałbym uzupełnić opisywaną przez siebie kwestię. zgłosiłem problem na pierwszym przeglądzie. Wgrano nowe oprogramowanie do radia. Teraz wszystko działa jak należy. Serwis twierdzi, iż często w takich przypadkach pomaga zainstalowanie nowszej wersji oprogramowania. Pozdrawiam
  11. Witam, mam podobne objawy. Dzisiaj przy -6 silnik uzyskał temp. pracy (polowa skali) po przejechaniu 12km. Później trzyma cały czas optymalną temperaturę, pod warunkiem że jest obciążony. Gdy zatrzymam się na dłuższą chwilę na światłach (duże skrzyżowanie - trwa to trochę) to nagle temp. spada i zaciemnione mam tylko jedno pole. Po ruszeniu i przejechaniu kilkuset metrów znów silnik osiąga temp. pracy, chyba że zacznę jechać 90km/h na 6 biegu to po dłuższej jeździe także spadnie temp. do pierwszego pola. Dodam że w zimie nie pali mi więcej niż 5.5L/100km, głównie pokonuję trasy. Mam tak od nowości... to normalne w dCi? Pozdrawiam
  12. Witam, mam taką samą sytuację - nawiew na tył jest symboliczny przy niskich obrotach dmuchawy. Ustawienie większej mocy powoduje nadmuchu powoduje zwiększenie siły nadmuchu. Nie ma się co oszukiwać czapki z głowy nie zerwie. Pozdrawiam
  13. Witam, czytałem instrukcję obsługi radia a dokładnie funkcję odbierania połączeń telefonicznych za pomocą joistika przy kierownicy. Zdziwił mnie fakt iż nie mogę odebrać połączenia. Po przyciśnięciu przycisku "zielona słuchawka" połączenie zostaje odrzucone tak jak w przypadku naciśnięcia 'czerwonej słuchawki". Zauważyłem że gdy na wyświetlaczu pojawi się komunikat o przychodzącym połączeniu muszę odczekać 5 sek. i nacisnąć pokrętło na panelu radia. Wtedy nawiązuję połączenie. W międzyczasie osoba dzwoniąca jest informowana iż osoba prowadzi pojazd itp.. Trochę to dziwne. Czy u Was są także takie problemy? Pozdrawiam
  14. Witam, u mnie tak samo tj. skrzypiące uszczelki w drzwiach przednich. O dziwo jak opuszczę o 1cm szyby to problem znika. Walczę także z zapięciami pasów bezpieczeństwa przy przednich fotelach. Smarowałem już łączenia obudowy i na jeden miesiąc wystarczyło. Po tym czasie problem wrócił. Czy mogę zaaplikować silikon do wnętrza uchwytu tj. w miejsce klamry pasa? nie zakłóci to działania czujnika? PS W skodzie octavi kombi bagażnik jest duży, plastiki w nim skrzypią wprost proporcjonalnie do objętości kufra - masakra. Pozdrawiam
  15. Ja także nie narzekam, na jakość oświetlenia. Jak czekałem na odbiór auta to zastanawiałem się czy dobrze zrobiłem rezygnując z ksenonów (prawie 5000zł), ale po pierwszej jeździe wiedziałem, że to była dobra decyzja. W razie, czego tak jak Koledzy napisali zawsze można zainwestować w komplet dobrych żarówek. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!