Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Bravo8

Użytkownik
  • Postów

    72
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II
  • Silnik
    1600
  • Przebieg (tys.km)
    113

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam Renault Scenic II, silnik 1.6 , rocznik 2004 , przebieg 185 tys. Od jakiegoś czasu rozrusznik w mojej Reni jakoś dziwnie pracuje, jakby go przytykało. Myślałem że to wina akumulatora i zakupiłem nowy. Niestety bez zmian. Dwa lata temu był w nim wymieniany bendiks . Odnoszę wrażenie że jest coś nie tak z tym rozrusznikiem . Wprawdzie moja żona robi tym autem średnio 20 km dziennie, więc nie za dużo i przez to nie ma jak się dobrze naładować akumulator . Ładowanie jest ok , 14, 7 V . W ostatnia sobotę podładowałem akumulator na maksa, ale nic to nie zmieniło z tym rozrusznikiem. Nagrałem dźwięk jak on kręci, proszę posłuchać Ewidentnie nie kręci równomiernie tylko jakby na początku się przytykał. Byłem z nim u znajomego mechanika , stwierdził że się czepiam i dopóki nie padnie to mam jeździć. Za kilka tygodni wybieram się na urlop i nie chciałbym z nim jakiś niespodzianek gdzieś tam w trasie. Czy zużyte tulejki mogą powodować takie zachowanie ? Pozdrawiam Głos 001_sd.mp3
  2. Mam jeszcze pytanie, czy ten czujnik [położenia wałka rozrządu to tak jak zaznaczyłem strzałkami na zdjęciach? Oraz jeśli chodzi o wymianę , bo widzę że jest dość trudne podejście, czy da radę go wyciągnąć bez odkręcania kolektora dolotowego ? Może jeszcze wykręcenie cewko zapłonowej ułatwi sprawę.
  3. Co do czujnika położenia wałka rozrządu to wg, testu awaria sporadyczna, ale tu nie ma go co sprawdzać bo i też jak to zdiagnozować tylko po porostu wymienić na nowy. I tak zrobię . A co do świeć to zakupiłem polskie Iskry, 28U SFE65PRS . Oczywiście przy tym kierowałem się chęcią wspierania polskiego przemysłu, przynajmniej tam gdzie się da ? . Jeszcze raz dziękuje za pomoc.
  4. Witam, udało mi się usunąć powyższy defekt . Kupiłem nowy zawór KZFR i od razy po wymianie była znacząca poprawa, ale mimo wszystko było odczuwalne delikatnie rwanie silnikiem. Podłączyłem go pod kompa i wyszło mi parę defektów. Wymieniłem szwankującą cewkę zapłonową i naprawdę zjechane rzekomo irydowe świece zapłonowe m-ki Denso które miały max. 40 tys km przebiegu. Po wymianie ku mojemu zaskoczeniu silnik pracuje płynnie . Na razie udało się uniknąć dość kosztownej wymiany koła KZFR która sugerował mi mój znajomy mechanik. Pozdrawiam
  5. Dzięki za pomoc. No teraz już wiem, dzwoniłem do MaxiEcu i mi potwierdzili ten problem z ELM. Zaproponowali zakup nowego interfejsu IV generacji, który ten temat ma już opanowany. Pozdrawiam
  6. Witam Posiadam Renault Scenic II, 1.6 , silnik k4M 782 , JMOC. Mam pytanie czy tym programem z interfejsem ELM327 udało się komuś skasować błędy w ty aucie ? Bo ja mam z tym problem. Robię to na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie i nic to nie daje. Nawet mam problem z wprowadzeniem nowej inspekcji po wymianie oleju. Nie działa t. Pytanie , czy jest wadliwy ELM czy po prosty w tym aucie za wiele nie mogę nim nic zrobić . Pozdrawiam
  7. Witam kolegów Mam Renault Scenic II, rok 2004, silnik K4M 1.6 , 183 tys. przebiegu. Od roku męczę się z coraz to większym dławieniem się silnika podczas przyśpieszania . W przedziale obrotów między 2 a 3 tyś jest taki charakterystyczny efekt dławienia, duszenia się silnika, coś w stylu problemu z dostarczaniem paliwa , generalnie coś go przytyka. To dławienie nie występuje na całym zakresie obrotów silnika tylko w zasadzie około 2500 obr/min i to na każdym biegu. Nie mam z nim żadnego problemu z odpalaniem i też samoistnym gaszeniem silnika . Oczywiście można jakby ominąć ten defekt podgazowując obroty sinika. Choć może jest to złudne. Jeżeli chodzi o koło zmiennych faz rozrządu to nie było nigdy wymieniane ale absolutnie nie słychać żeby hałasowało . Jednak postanowiłem sprawdzić o najprostszej sprawy tzn. elektrozawór zmiennych faz rozrządu. Po wykręceniu stwierdziłem że podczas potrząsania coś w nim lata. Przemyłem go i rozebrałem od dołu. Rozciągnąłem lekko sprężynę i po złożeniu nic w nim już nie latało. Zawór podłączyłem próbnie do akumulatora i na moje oko dział , przesuwa tłoczek o jakieś około 2 mm. Czy tłoczek powinien przesuwać się więcej tego nie jestem pewien. Sprawdziłem to na Youtubie i one więcej się nie przesuwają . Tak czy siak zrobiłem jazdę próbna i jakoś sugestywnie jakby silnik mniej się dławił, ale i tak to dławienie nadal występuje. Najdroższym elementem z robocizną jest wymiana koła zmiennych faz rozrządu. Z drugiej strony jeśli okaże się że to nie to, to idąc tym torem mogę jeszcze wymienić elektro zawór , kupić nową przepustnicę , wtryskiwacze i tak aż przekroczy to wartość tego auta. Czy może macie jakieś sugestie co może być przyczyną tego dławienia . Pozdrawiam
  8. Moduł jest przykręcony do silniczka śrubką torx , naprawdę prosta sprawa. jakiś czas temu to odkręcałem. Odkręcisz to bez problemu. W necie znalazłem takie zdjęcia.
  9. Dzięki za pomoc, okazało się że w tej ostatnie awarii otwartej szyby powodem były luźne piny we wtyczce do modułu. Szpikulcem lekko je zgniotłem tak aby wchodziła z większym ściskiem. Auto ma już 14 lat więc je trochę wytrzepało. Pomogło, teraz szyba działa poprawnie. Być może te dwie pozostałe szyby też mają podobny problem, ale na sprawdzenie tego nie miałem już czasu.
  10. Witam, jak w temacie jak można sprawdzić moduł elektrycznego podnoszenia szyb? Mam Scenic II rok 2004. Jakiś pół roku temu przestały nagle działać dwie szyby jednocześnie , przednia pasażera i tylna lewa. Zero reakcji włącznikiem góra dół . Dwie po przekątnej czyli kierowcy i prawa tylna opuszczały się bez problemu. Wczoraj mój syn opuścił do połowy prawą tylną szybą i stanęła jak zaklęta , żadnej reakcji góra dół. Jest otwarta do połowy wiec coś muszę z tym zrobić .Patrzyłem na kostkę R2 pod siedzenie i wydaje się w idealnym stanie. Tam nigdy nie było problemy z zalaniem wodą , żadnej widocznej korozji. Pryskałem to płynem kontaktowym, oraz te złączki na słupkach w drzwiach . Nie wydaje mi się aby był to problem w kostce R@ pod siedzeniem. Inna hipoteza że padły nagle dwa moduły i teraz ten trzeci , hmm może tak. Muszę sprawdzić bezpieczniki pod siedzeniem i pod hamulcem ręcznym, bo tego jeszcze nie zrobiłem . Ale chciałbym zapytać czy pod panelem sterowania szybami od kierowcy jest jakaś elektronika czy to tylko zwykłe przełączniki, oraz jak mogę sprawdzić moduł szyby , czyli pod jakie piny podłączyć masę i plus 12 V . Chciałbym je podpiąć na krótko , bezpośrednio z napięcia 12 V . Bo zanim zabiorę się za lutowanie kostki R2 to chcę sprawdzić czy do modułu w drzwiach dochodzi napięcie ( który kabel jest masowy a który plusowy ?) Pozdrawiam
  11. Czy można wymienić drążek kierowniczy z prawej strony plus tulejka przekładni kierowniczej bez wyciągania całej maglownicy? Czyli te głośne stuknięcia na skrajnym położeniu kierownicy są od wyrobionego drążka , a co z tym cichym chrobotaniem które jest cały czas podczas kręcenia kierownicy? Tulejkę znalazłem na Allegro za 90 zł z przesyłką , drążek 82 zł i raczej końcówka 63 zł , razem 235 zł . Cała maglownica, ta jakby TRW to koszt 515 zł. Tak czy siak będę to robił sam , więc odchodzą koszt robocizny. Nie wiem czy opłaca się bawić w regenerację czy kupno nowej.
  12. Co do przebiegu to nie jestem pewien ponieważ jestem 3 właścicielem, więc po drodze mogło być różnie ale maiłem we wgląd historii auta i zakładam że może faktyczny przebieg to 200 tyś. Sprzęgło zaczęło się w nim ślizgać na 140 tyś i było oryginalne . Ato eksploatowane w 80% tylko w dużym mieście wiec sam nie wiem. Co do końcówek drążków kierowniczych to ich nie wymieniałem bo były w bardzo dobrym stanie. Teraz też nie mają luzów. Co do luzów na listwie przekładni kierowniczej to są wyczuwalne, ale nie aż jakieś ogromne. Mnie intryguje natomiast to chrobotanie jakie się słyszy podczas kręcenia kierownica i ten trzask na skrajnych położeniach kierownicy ( to jest na nagraniu) , jak już dobijasz prawie do blokady skrętu. Generalnie tego nie było przed wjazdem w dziurę . Z jednej strony jest to układ kierowniczy i nie chciałbym aby coś się zblokowało podczas skrętu, z drugiej strony może można z tym jeszcze jeździć . Sam nie wiem.
  13. Witam Moje auto to Renault Grand Scenic II, rok 2004, silnik 1.6, przebieg 155 tyś. km. Trzy tygodnie temu zaliczyłem kołem dziurę na poboczu i po krótkim czasie pojawił się dodatkowy hałas którego wcześniej nie było. Jesienią ubiegłego roku robiłem całkowity remont przedniego zawieszenia, więc zaliczenie tej dziury spowodowało moją lekką frustrację. Dwa dni temu robiłem przegląd rejestracyjny i po opisaniu problemu poprosiłem diagnostę o dokładniejsze sprawdzenie zawieszenia. Nie miał żadnych zastrzeżeń . Dzisiaj z kolegą na kanale sprawdziliśmy że hałas ewidentnie dochodzi z przekładni kierowniczej. Jak się kręci kierownica na postoju ( z włączonym silnikiem ) to słychać że coś coś w przekładni lekko strzela , powiedzmy takie tu tu tu tu , a na skrajnych pozycjach ewidentny trzask. Nagrałem , proszę posłuchać: https://drive.google.com/file/d/1-tUgcxWx3VyZ4MO2CiWACvycOivSIjoR/view?usp=sharing Hałas ten dochodzi z prawej strony auta i tego wcześniej nie miałem więc ewidentnie to skojarzyłem z dziurą. Sprawdziliśmy tez teleskopy, sprężyny , ale trzymając ręka przekładnię czuć że ten trzask jest w niej. W czasie jazdy nie czuć aby coś blokowało przekładnie , ale taki dźwięk tu tu tu tu w czasie skręcania jest słyszalny. Moje pytanie jest takie, czy można z tym jeździć , czy oprócz hałasu nie zagraża jakieś niebezpieczeństwo ? Jeśli miałbym wymieniać to nie będę się bawił w regenerację tylko jakiś nowy zamiennik. Na Allegro znalazłem niby TRW za 499 zł http://allegro.pl/maglownica-renault-megane-2-scenic-ii-oryginal-i6948394219.html Dzwoniłem do sklepu i powiedzieli mi że to oryginał TRW dla Renault ale w kartonie OEM , więc sam nie wiem czy to nie jakaś lipa. Jest też za 399 zł Gt-Bergmann http://allegro.pl/maglownica-renault-megane-2-scenic-ii-oryginal-i7178560333.html też piszą w opisie " Ograniczenia producenta : TRW " Proszę o poradę czy wymieniać czy można na razie zostawić, bo z kasą przed wakacjami dość krucho i jeśli wymieniać to co wybrać. Dziękuje za pomoc i pozdrawiam
  14. Po dokładnej analizie nie zdecydowałem się na wymianę uszczelnień w zaciskach. Gumowe osłony były całe, zaciski nie przeciekały. Tłoczki dobrze się wkręcały. Wymieniłem tarcze hamulcowe i cały płyn hamulcowy w układzie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!