Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

elektropomoc

Nowy użytkownik
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic II
  • Silnik
    1.5dci
  • Przebieg (tys.km)
    240

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam Szukam, szukam, ale mojego przypadku nie znalazłem. Ja mam problem dość często z dmuchawą - Scenica mam 7 lat i pare razu dzięki forum już ten element naprawiałem. Posiadam klimatyzacje manualną. Dmuchawa uszkodziła mi się po raz kolejny 2 tygodnie temu. Kupiłem nowy rezystor, wymieniłem, skręciłem, wszystko działało ale coś zaczęło śmierdzieć. Dla pewności zakupiłem kolejny rezystor. Dopatrzyłem się jednak, ze po około minucie pracy z rezystora zaczyna się dymić. Działa na wszystkich biegach, aczkolwiek na 4 jest OK, a na każdym innym przełożeniu rezystor w 2 sekundy zaczyna parzyć. Kostka nie jest stopiona. Sam wentylator wymieniałem na fabrycznie nowy rok temu. Ktoś ma pomysł co może być przyczyną? Pozdrawiam
  2. Witam Czy ktoś zakładał może tarcze wraz z łożyskami firmy HART na tył do Scenic II. Jak się sprawowały? Z góry dzięki za info.
  3. A ile wytrzymała? Czyli w sumie nie wiadomo, czy próbować kupić firmowe, ale nie zawsze dobre akumulatory, czy może mniej znanych producentów, ale nie zawsze złe. Chyba wszystko zależy od szczęścia i konkretnego modelu danej firmy. Ja jak kupiłem używane auto z Niemiec to po 4 latach wymieniałem akumulator (oryginał Renault), który na pewno był już w aucie jakiś czas. Dałem go ojcu do drugiego auta i działa przez kolejne 2 lata jakoś do teraz (od czasu do czasu trzeba go doładować). Kupiłem nowy Hertz i po 2 latach wyzionął ducha, dlatego teraz mam dylemat co kupić.
  4. No właśnie Topla ma jakąś technologie wapienno - wapienną. Chwalą się tym, ale w zasadzie nie wie, czy to plus, czy może minus. Opisy w necie są albo zbyt dokładne, albo zbyt ogólne. Ktoś może coś wiecej wie w tym temacie?
  5. Witam <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><> Po 2 latach skończył mi sie akumulator marki Hertz. Rozglądam się za nowym, czytam fora, opinie. Wybór ograniczyłem już do marek: <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><> Exide Premium 12V 61Ah 600A - 275zł <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><> TOPLA TOP 12V 62Ah 600A - 230zł <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><> Pierwszy to w zasadzie to samo co centra - jest droższy, drugi, jako marka (ze Słowenii) ma raczej same pochlebne opinie. Czy ktoś może pomóc w doborze / wyrazić swoją opinie, doświadczenie o tych akumulatorach. <><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><> Dzięki Regulamin pkt. 5.9 -Prezes
  6. Witam Czy może ktoś zmierzyć / podać czy w ogóle i jaki powinno być napięcie na wyjściu antenowym w radiu Tuner List. Nie wiem, czy mam zepsute radio i nie zasila wzmacniacza anteny na dachu, czy problem leży gdzieś indziej. Sam wzmacniacz jest zakupiony nowy. Z góry dzięki
  7. Witam Męczę się trochę z prawidłowym odbiorem radia w Scenic II - wersja z nawigacją. Kupiłem nową podstawę anteny, wymieniłem bat i dalej brak poprawy. Nawigacja działa bez problemów, natomiast radia ściąga tak samo słabo zarówno z podłączoną podstawą (a więc i wzmacniaczem) anteny jak i bez niego. Czy ktoś się orientuje, czy na kablach anteny powinno być i ewentualnie jakie napięcie. Na kablu od navi jest 5V, na 2 kablach od radia brak jakiegokolwiek napięcia. Napięcie mierzę w prawej części bagażnika, a więc na końcach kabla. Wygląda na to, że po prostu wzmiacniacz radia nie ma zasilania. Dodam, że gdy poruszam samymi kablami z tyłu słychać poprawę w jakości odtwarzania, po podpięciu podstawy anteny nie ma jakiejś specjalnej poprawy Jak może być przyczyna? Dodano: 03 lip 2016 - 14:46 Dodam jeszcze jedną rzecz, którą sprawdziłem. Moje radio to tuner list. Po znalezionych w sieci schematach podłączenia radia okazuje się, że na pinie 5 w radiu (kostce) odpowiadającym za 12V od zasilania anteny napięcie jest prawidłowe. Natoamist 2 kostki wychodzące z radia przechodzą kawałek dalej w jedną większą - tak pin odpowiadający za wzmacniacz antenyjakby nie miał przedłużenia. Kostka nie przedłuża go dalej innym kablem. Być może jest to prawidłowe - nie wiem. Wszystko wygląda fabrycznie. No i pozostaje pytanie, czy w gnieździe antenowym powinno być zasilanie - tam tak jak wspomniałem wcześniej nie ma.
  8. A jakie powinno tam być napięcie (w wersji z navigacją). Kabel ekranowy to jak rozumiem zwykły kabel antenowy poprowadzony od radia do podstawy anteny
  9. Witam Dopiero w weekend udało się znaleźć czas na ponowne rozkręcenie i zrobienie zdjęć Generalnie okazało się, że z wiązki posiadającej 6 kabli 5 zostało podłączonych, jeden czarno-brązowy pozostał pusty Oryginalnej kostki zapewne nie kupię. Pytanie zasadnicze - czy jak podłącze wszystko w ten sam sposób, który jest obecnie wszystko będzie OK, czy też istnieje prawdopodobieństwo, że opornik się spali (obecnie przypominam zamiast opornika jest jakiś drucik). Dodano: 25 maj 2016 - 19:06 Temat co prawda dość archiwalny, ale zamykająć go chciałem dodać, ze ostatecznie skończyło się na wymianie dmuchawy - okazało się, ze one też się psują. Sam rezystor pozostał tak jak go zrobił elektryk....
  10. Z płynem chłodniczym wszystko w porządku wg mnie - dymienie przez pierwsze kilometry występuje od blisko roku. Wielokrotnie sprawdzałem stan i konsystencje, gdyż kilka osób zanim oddałem auto do serwisu obstawiało uszczelkę pod głowicą i nic niepokojącego nie zauważyłem Mechanik od turbiny stwierdził, ze spaliny mają oleisty zapach, do tego oleju było niespecjalnie dużo, blisko minimum. Obstawiał, albo turbinę, albo kapitalny remont silnika. Faktycznie jakoś specjalnie się nie wgłębiał. Dodatkowo zadzwoniłem do firmy specjalizującej się w regeneracji turbosprężarek i tam mnie pan poinformował, że w tych małych wysilonych silnikach (1.5dci) wszystkie turbiny kończą się przy około 200tyś km. Jedna pochodzi dłużej, druga krócej, ale po 200tyś on by wszystkie regenerował. Mój ma 250tyś oryginalnego przebiegu...
  11. Witam Przyszło mi wymienić turbosprężarkę. Moje auto to Scenic II 1.5dci 101KM 2004r, przez pierwsze 2 - 3km dymi na biało. Diagnoza - turbina delikatnie przepuszcza olej (prawdopodobnie) Z racji tego, że auto idzie na sprzedaż nie chce jej regenerować, a zakupić używaną. I teraz moje pytanie, być może ktoś pomoże. Turbina ma oznaczenia zarówno na tabliczce znamionowej oraz na samej obudowie. Na obudowie jest następujący: 54431015079 na tabliczce są 3, ale jeden nic nie znajduje w google, wiec podam 2 292140h220116 54431015079 Czym mam się kierować przy zakupie. Teoretycznie tabliczka znamionowa byłaby ważniejsza, ale znalazłem tanią turbinę (po regeneracji) w której zgadza się tylko PN z obudowy, na tabliczce jest inny Z góry dzięki za pomoc
  12. Witam Mam pewien problem związany ze standardową usterką w scenicu II, a więc brakiem nawiewu. Przez 5 lat posiadania samochodu dmuchawa zepsuła się trzeci raz. Dotychczas jeździłem z problemem do elektryka. Tym razem postanowiłem zakupić na allegro rezystor dmuchawy (klimatyzacja manualna) i wymienić samemu. Dojście do elementu poszło gładko, ale tutaj niespodzianka. Poprzedni fachowiec zamiast samego opornika wstawił jakiś drucik. Do tego na całym przykręcanym elemencie nie ma obecnie podłączonej żadnej kostki, tylko są nawiercone 3 dziury w plastiku i przylutowane 3 kable pochodzące z wiązki powyżej (w której widać jeszcze jakieś zaizolowane obcięte kable). Zakupiony przez internet element ma wyprowadzenie na gniazdo, w którym znajduje się 7 pinów. Czy ktoś ma pomysł i wiedzę, co elektryk wykombinował i jak powrócić do stanu fabrycznego W razie czego mogę jakieś zdjęcia wrzucić Z góry dzięki za pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!