Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Adek1

Nowy użytkownik
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

2 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane III phII
  • Silnik
    1.4 TCE
  • Przebieg (tys.km)
    93

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Potrzebuje pomocy forumowych szpecy od olejów. Mechanik zamiast Elfa 900 sxr 5W40 wlał do mojego 1.4 Tce 5W30. Zorientowałem się dopiero w garażu. Czy ten olej może zaszkodzić silnikowi (norma RN700)? Za bardzo nie znam się na olejach, ale ten będzie pewno rzadszy, czy to nie wpłynie negatywnie na ochronę silnika np. podczas upałów? Z góry dzięki za podpowiedzi.
  2. Ja za wymianę płynu w ASO w Mielcu zapłaciłem 40 zł. Płyn miałem swój (ATE typ 200), weszło ok. 0,7 litra.
  3. Auto mam od 1,5 roku. Samochód prawie wszystkie noce spędza w garażu - nieogrzewany, ale i tak jest w nim zawsze kilka stopni cieplej, niż na zewnątrz, także myślę, że spokojnie mogę zostać przy oryginalnym. Jestem z Tarnobrzega, ale góry zdarza mi się odwiedzać, również w zimie .
  4. Problemów żadnych nie było, ale z jednej strony ta temperatura zamarzania nie jest przekonująca, z drugiej silnik 1.4 TCe jest podobno wrażliwy na przegrzanie więc pomyślałem, że może są jakieś lepsze specyfiki. W sumie może lepiej nie kombinować tylko zalać oryginalnym.
  5. Odkopie temat. Mojej Megance niedługo stuknie 5 lat, a po takim czasie powinno się wymienić płyn chłodniczy. Jakie płyny stosujecie do 1.4 Tce? Czy zostać przy oryginalnym, czy poszukać coś innego, lepszego? Oryginał (Glaceol RX type D) nie ma przypadkiem trochę za wysokiej temperatury zamarzania (-21 stopni C)? Wiadomo, że zdarzają się silniejsze mrozy.
  6. Ostatnio wymieniałem świece w 1.4 Tce. Zakupiłem NGK ILKAR7A7 (zgodnie z sugestią strony www NGK), po wymianie okazało się, że od nowości w aucie założone były świece NGK ILKAR7F7G (niby do 1.2 Tce). Nie wiem jaka jest różnica pomiędzy tymi świecami, te z końcówką F7G są trochę droższe. Po wymianie poprawiła się nieco reakcja na gaz :)
  7. Kilka dni temu jakiś [cenzura] na parkingu pod sklepem zostawił mi wizytówkę w postaci wgniotki na drzwiach (w górnej części, zaokrąglonej, ok. 3 cm od okna). Podjechałem do jednego majstra, który stwierdził, że da się to usunąć, ale jest ostra krawędź (czy coś w tym stylu) i musi wywiercić dziurę w boku drzwi :blink: . Macie jakieś doświadczenia w tym temacie, czy to normalna procedura "bezinwazyjnej" naprawy, czy szukać innego szpeca? Może możecie polecić kogoś z rejonu północnego Podkarpacia? Na forum wysławiamy się cenzuralnie :!: - Prezes
  8. Niedawno mechanik zwrócił mi uwagę, że pasek napędu akcesoriów nie wygląda już za dobrze, niby rolki są w porządku. Czy przy przebiegu 56 kkm (rocznik 2012) wystarczy wymienić sam pasek, czy trzeba wymieniać cały komplet? Kupować oryginał (o którym za dobrze obecny stan nie świadczy, powinien przecież wytrzymać dwa razy wyższy przebieg), czy jakiś zamiennik?
  9. Mi też ta lampa pękła po niezbyt silnym szarpnięciu (wymieniałem żarówkę). Lampę skleiłem, lekko paruje tylko po wizycie na myjni. Rozwiązanie mocowania jest delikatnie mówiąc skopane :)
  10. Nie wiem, ja jeszcze 6 lat nie mam, pewno tak kurczowo nie ma co się tego trzymać, ale z drugiej strony to w sumie elementy gumowe więc z czasem się starzeją... Kontrola po 6 latach nie zaszkodzi, tym bardziej że podobno w niektórych Megankach występowały wadliwe rolki paska akcesoriów.
  11. U siebie w 1.4 Tce mam średnie spalanie z ok. 13 000 km 7,3/100km (wg kompa 6,9/100km). Zdecydowana większość tego przebiegu to trasy. Co do silnika, to mistrzem oszczędności nie jest, ale za ma zadowalającą dynamikę i niezłą kulturę pracy (cichy). Generalnie z silnika jestem zadowolony, nie zamieniłbym go na klekota, co najwyżej na 2.0 Tce :)
  12. Chodzi o pasek napędu osprzętu/akcesoriów, wg ASO co 120 tys. km wymienia się komplet, czyli pasek, rolki i napinacz.
  13. Ja ostatecznie kupiłem dywaniki z FROGUM-u, mam wersję Bose i ten rosyjski pod fotel pasażera by się nie zmieścił, trzeba by pewno uciąć rant. Dywaniki pasażera i tylne bardzo dobrze dopasowane, kierowcy nieźle dopasowany. Nie śmierdzą, nie ślizgają się mimo braku stoperów, ten od kierowcy mógłby trochę bardziej zasłaniać wykładzinę.
  14. Czy w tej aukcji są te "ruskie" dywaniki? Chyba tylko jeden sprzedawca takie ma, na allegro dominują rezawy. Czy to wersja do 5d? Czy ktoś może ma ten model w wersji Bose? Wysokie ranty nie przeszkadzają? Zaczynam się rozglądać, bo jesień coraz bliżej, a oryginały, które mam obecnie to nieporozumienie ;)
  15. Ok, dzięki, spróbuje z tym paskiem, ale jak wcześniej wspominałem, hałas pojawia się dopiero po rozgrzaniu silnika, jak uda mi się go nagrać to tu wstawię.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!