Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Xelux

Nowy użytkownik
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenic III
  • Silnik
    1,5 110 FAP
  • Przebieg (tys.km)
    65

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Zliczanie włączenia i wyłączenia silnika u mnie raczej odpada, większość tras jest na odcinku 25 km, do tego na to 13 tys. km wchodzi jeden dłuższy wyjazd łącznie ponad 2,5 tys km, a do tego to ostatnie zmniejszenie dystansu nastąpiło na odcinku kilkudziesięciu km, gdzie chyba raz silnik był odpalany. Poprzednio nie miałem takich anomalii, minimalnie się różnił przebieg odliczany przez komputer do wymiany oleju od przejechanych km, ale to była korekta kilku procent, a nie jak tu zamiast 30 kkm odliczył 13 kkm. Do tego auto nie jest przesadnie ciężko eksploatowane, raczej lekka trasa obroty 1,8 - 2,5 tys. Spalanie podane przez komputer to 5,4-5,6 l/100 km, rzeczywiste 5,0-5,4 l/100 km, to też potwierdza, że auto nie jest katowane.
  2. Też się zastanawiałem, czy to nie jest jakiś przegląd okresowy, a nie olejowy, ale dlaczego się tak zaczął skracać w trakcie jazdy? SIII ma jakiś większy przegląd zapisany w inspekcji w okolicy 95 tys. km ?
  3. Witam, Wczoraj w trakcie jazdy wyświetlił mi się komunikat "Wykonaj Przegląd". Silnik 1,5 dci 110 KM FAP. Temat o tyle dziwny, że przejechane od wymiany oleju mam ok. 13 tys. km i 6 mies. Komunikaty mam ustawione na 30 000 km/24 mies, przebieg ok. 96 tys. km. W trakcie jazdy najpierw pojawił się komunikat o przeglądzie za 1500 km, następnie na odcinku kilkudziesięciu km w trasie Zwardoń - Zakopane (po górach) zmniejszał się przebieg do przeglądu i w końcu wyświetlił się komunikat "wykonaj przegląd". Dziwne o tyle, że skasowałem inspekcję serwisową i zaczął normalnie odliczać km do przeglądu, przejechałem jeszcze ok. 200 km i na razie odlicza normalnie. Czym mogło być to spowodowane, olej wymienię, ale niepokoi mnie ta sytuacja. Generalnie więcej niż połowę przebiegu wykonane było na autostradzie/drodzeekspresowej z umiarkowaną prędkością 100-120 km/h, auto nie jest ekstremalnie eksploatowane, ten odcinek po górach był wyjątkowy , raczej jeżdżę nim po równym terenie bez forsowania go z umiarkowanymi prędkościami. Czy są w tym silniku jakieś czujniki zużycia oleju, czy tylko na podstawie prędkości i obrotów silnika dobiera wymianę oleju. Pozdrawiam Jacek
  4. Prawdopodobnie dlatego, że jak Ktoś powiedział poradnik dotyczy Megane/Scenic II, trójki widocznie jeszcze nikt nie rozkminił bez Clipa.
  5. Szukam "plusa równoległego do pracy silnika". Czy jest gdzieś jeszcze dostępny bez rozbierania obudowy i modułu USM (tak u mnie pisze na czarnej skrzynce po prawej stronie od akumulatora) Zrobiłem dzienne w reflektorach w miejscu gdzie niektóre mają oryginalne DRL. Wycięcie otworów jest trudne, żarówki led wymagają przedłużenia, ja dałem z aledrogo 11W z diodą cree + 4xcob, nie wiem jak z trwałością, ale jasność jest zadowalająca. Mam jednak problem, kupiłem moduł z firmy Cemtronik. Myślałem, że jest sterowany wzrostem/spadkiem napięcia, ale niestety wymaga podania "+ po stacyjce". Miałem nadzieję, że sprawę rozwiąże podanie napięcia z obwodu wzbudzania alternatora, niestety Scenic 3 ma tutaj ok. 7V i to nie uruchamia modułu, ze śruby alternatora "+ " natomiast nie wyłącza świateł LED po zgaszeniu silnika. Może Ktoś podpowie gdzie w miarę prosto bez rozkręcania modułu USM obok akumulatora, znaleźć "+ po stacyjce", Ewentualnie, gdzie kupić w miarę tanio moduł sterowany napięciem co jest sterowany tylko napięciem. Jakby Ktoś szukał to "sygnał z pozycyjnych" jest na drugim kablu od prawej (niebieski) w oprawce lampy od strony kierowcy, stojąc przodem do maski, patrząc z góry. Pozdrawiam Jacek Dodano: 15 lip 2016 - 15:34 Sprawa się wyjaśniła, do modułu można się łatwo dostać, po zdjęciu pokrywy tej czarnej skrzynki obok akumulatora widzimy czarną skrzynkę, pod nią są bezpieczniki i złącza, aby ją odwrócić trzeba odhaczyć cztery zatrzaski na rogach, kable są dosyć krótkie, ale da się dojść. Za podpowiedzią kolegi Cinas, wszystkie żółte kable to "+ po zapłonie". Światła działają prawidłowo, włączają się po uruchomieniu silnika, a wyłączają po zgaszeniu lub włączeniu świateł pozycyjnych/mijania. Xelux
  6. A Ktoś podpowie jak "odwrócić" ten moduł, u mnie coś trzyma a nie chcę połamać Moduł trzyma się na 4 zatrzaskach w rogach, nie trzeba nic rozbierać jak w Scenic II Xelux
  7. Mam również STIG z lustrzanym wyświetlaczem. Zamontowałem a lewym tylnym słupku, kabel umieściłem pod plastikami, widać w lusterku. Dałem trochę na rogach i czasami niepotrzebnie łapie coś z boku np. w garażu w bramie futryny, ale to jest pojedyncze piknięcie i na wyświetlaczy np. 1,0 m. Cena koło 100 zł, otwory 20 mm, w najtańszych chińskich 22,5. Z drugiej strony mam taki najtańszy chiński w Carismie, jeden czujnik padł mi na początku, wypiąłem i jeżdżę na 3 już ze 4 lata, działa bez zarzutu, jedynie wyświetlacz dałem centralnie z tyłu nad szybą i widać odwrotnie w lusterku, ale da się przyzwyczaić. Jednym i drugim przy widoczności zerowej podjeżdżam na centymetry, gorzej mam przód wyczuć. STIG staranniej wykonany, warto dołożyć te parę złotych. Pozdrawiam Jacek
  8. Podpinam się pod temat, bo dotyczy w zasadzie tego samego zagadnienia. Jak się dostać do tej "puszki" UPC, jak ściągnę wieko obudowy to jest jeszcze jedna czarna skrzynka, która niestety ani drgnie, nie chciałbym coś urwać, a nie wiem jak się tam dostać. Alternatywnie mogę brać + po zapłonie z przewodu wzbudzania alternatora, a + z pozycyjnych z lampy, tylko nie wiem niestety który to przewód w złączce, w środku widzę brązowy, a w kostce na lampie takiego koloru nie ma. Ostatecznie będę szukał omomierzem przejścia. Pozdrawiam Jacek
  9. Zakładam nowy temat, bo nie znalazłem nic na polskich stronach, a myślę, że problem warty jest uwagi. Mianowicie chodzi o skrypt PyRen aplikacja działa na Androidzie z ELM327. Na forach rosyjskich jest trochę na ten temat https://www.google.pl/search?q=elm+Pyren&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=H0lqV_KxLeXR6ASlyqa4DQ. Niestety mój rosyjski nie jest na tyle mocny by temat rozgryźć. Próbowałem z wersją poleconą przez kolegę Sandrero567, ale poza wersję demo nie wyszedłem, tutaj http://meganeed.ru/diag/ jest jakaś wersja light. Podobno można tym zrobić wiele rzeczy dostępnych tylko Clipem, np. zmiana języka itp. Jakby Ktoś był "zdolny" pomóc w tym temacie, to postawionych piw nie zdołała wypić w te wakacje. Pozdrawiam Jacek
  10. Chętnie, już się nawet w temacie deklarowałem, jest Ktoś chętny w okolicy Katowic - Mysłowic ? [email protected] Pozdrawiam Dodano: 07 cze 2016 - 07:35 Zainstalowałem SL4A z biblioteką Renault, terminal odpala. Menu w cyrylicy, jednak nie wszystko rozumiem, gdzie szukać zmiany języka ? Dodano: 08 cze 2016 - 09:03 Aplikacja na androida wysypuje się po wybraniu model tj. 44 MeganeIII/ScenicIII następuje detekcja ecu i po jakimś czasie wywala jakiś błąd w skryptach. Wersji na komputer nie wiem jak odpalić, uruchamia mi się tylko Python,ale już nie wiem jak przejść dalej. Widać, że program ma duże możliwości, ale niestety wsparcie znalazłem tylko w języku rosyjskim.
  11. A jak się w tym poruszać, bo znalazłem wsparcie jedynie na stronach z cyrylicą. Zacznę od prób z wersją na Androida. Jest tam jakaś biblioteka z komendami ? Dzięki i pozdrawiam
  12. Wychodzi na to, że jeśli chodzi o licznik to mam tą biedną wersję, bo menu opcji niestety nie znalazłem. Boję się, że jeśli nie przyjmuje kodu z opisanej wcześniej procedury, to i pewnie Clip nie pomoże, ze względu, że autko jest z 2011 może nie wgrali innych języków? 500 zł za te parę komunikatów to za dużo, przyjdzie uczyć się języka francuskiego.... dobrze, że chociaż ma OBDII jest ;-) Dodano: 02 cze 2016 - 07:54 Odpisali mi z MaxiEcu, że rozważają możliwość jeszcze bardziej modułowej budowy aplikacji i sprzedaży modułów do użytku prywatnego pod konkretne modele, jednak na chwilę obecną ze względów technicznych jest to niemożliwe, a prawdopodobnie w przyszłości pójdą w tym kierunku.
  13. Ja niestety mam wersję z wyświetlaczem alfanumerycznym nie TFT nie mam ustawień osobistych, a tym samym nie mam możliwości zmiany języka. Co można zrobić poza wizytą w ASO w takim przypadku, nie ma jakiejś trzeciej drogi do zmiany języka w Scenicu III ? Dodano: 01 cze 2016 - 14:47 Czyli w Scenicu III tylko Clip ? Może jest tylko inny kod a procedura ta sama, bo poza ostatnią linijką wszystkie przyjmował i odpowiadał "OK" Napisałem do MaxiEcu z propozycją by rozważyli możliwość jeszcze bardziej modułowej budowy aplikacji i sprzedaży modułów do użytku prywatnego na konkretne modele, a nie tylko marki, oczywiście odpowiednio kalkulując cenę do zawartości pakietu. Pozdrawiam Jacek
  14. Czy język zmienił się automatycznie, czy potrzebne były jakieś resety ? Ja bezskutecznie walczę z językiem komputera i pomimo prawidłowej komunikacji ELM i ECU i różnych odpowiedzi w terminalu nic się nie zmienia. Czy w MaxiEcu jest możliwość zmiany języka i czy "gada" on z każdym ELM czy tylko z dedykowany ? Pozdrawiam Jacek Dodano: 31 maj 2016 - 17:02 Próbowałem innym komputerem i programem Termite, wszystkie komendy są prawidłowe tylko ostatnia odpowiedź jest NO DATA i nie chodzi tu na pewno, że za wolno wstukiwane. Czy to możliwe żeby Scenic III 1,5 miał inny kod ? Próbowałem zmienić na angielski i na polski, zawsze NO DATA po ostatniej komendzie. Już nie wiem co robić.
  15. Po wielu próbach mam pewien postęp, po komendzie 1086 mam prawidłową odpowiedź, niestety po ostatniej linijce NO DATA. Dane wprowadzam programem alOBD Terminal, ostatnią linijkę robię tak szybko jak tylko sie da metodą wklej, za każdym jednak razem NO DATA. Komunikacja działa po komendzie AT SP 0 , moduł ELM327 v.2.1 biały z linka z postu wcześniej. Pozdrawiam Jacek - Xelux
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!