Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swiatła padły


sabat32

Rekomendowane odpowiedzi

A1 przeciwmgielne przód ,A2 nic , A3przeciwmgielne tył , A4 klakson , A5 prawy kierunek , A6 przekaż kierunków , A7 lewy kierunek,

B1 pozycyjne , B2 zasilanie pozycyjne , B3 zasilanie mijania , B4 nic lub mijania , B5 mijania , B6 zasilanie długich , B7 długie. Numery są na przełączniku. przewody zasilające są czerwone a bezpiecznik od nich jest w skrzynce obok akumulatora. Wyciąg wtyczkę z przełącznika i sprawdź czy są zasilania .A następnie podłączaj na krótko i zobacz czy działa jak działa na krótko to padł włącznik. Jeżeli nie to w skrzynce bezpieczników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

witam,

mam problem jak kolega na samej górze - nie mam świateł. Zgasły mi obydwa w tym samym momencie.

Na desce się świeci, przy otwartych drzwiach piszczy, przełącznik zespolony rozłożyłem na części pierwsze, przeczyściłem styki i złożyłem. Bezpieczniki wszystkie są w porządku (te od świateł). te pod maską (7,5; 30) raczej też.

Może to będzie podpowiedzią - od pewnego czasu mam problem z wycieraczkami, przy dużych deszczach (rozumuję - jak dużo ich używam) po pewnym czasie mi zwalniały i przestawały chodzić. dzień później lub dwa znowu działały.Tym razem było tak że wycieraczki nie chodziły (manetka była włączona) włączyłem światła i oba zgasły.

z góry dziękuję za pomoc.

 

p.s próbowałem znaleźć i nie ma - czy ma ktoś jakąś rozpiskę od bezpieczników i przekaźników które znajdują się pod maską przy akumulatorze? od czego są itd.

update: żarówki są ok. obie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shame on me... nie wiem jak to się stało że nie ogarnąłem że to... przepalone żarówki.

 

dzięki Przemo___ za podpowiedź że mogły paść obydwie naraz. swoją drogą - ciekaw jestem czemu tak się dzieje, bo to raczej nie jest zbieg okoliczności.

 

żebyście mnie nie ubili poniżej przedstawię krótki opis czynności "dobrania się" do przełącznika zespolonego świateł w megane I phII.

 

cel instrukcji:

w sytuacji w której nie mamy świateł "dziennych" i nie są przepalone światła (którego mogą przepalić się JEDNOCZEŚNIE). rozmontowanie przełącznika zespolonego powinno pomóc w sytuacji w której włączając światła zegary nam gasną i nie mamy sygnału że światła są zapalone.

 

potrzebny nam jest:

śrubokręt gwiazdka, torks (2,3?) albo śrubokręt ~3mm.

 

czynności:

osłona przełącznika zespolonego dzieli się na górną i dolną (to ta za kierownicą).

najpierw odkręcamy dolną część - trzy śruby (torks).

górna jest przykręcona dwoma śrubami (torks) do których dostęp uzyskamy dopiero po odkręceniu dolnej osłony.

jak nie będzie dojścia do którejś ze śrub próbujcie obrócić kierownicą.

po odkręceniu osłon, gwizdką odkręcamy dwie śrubki trzymające przełącznik zespolony w kierownicy.

naginając trochę plastiku wysuwamy przełącznik w stronę drzwi i jak już będzie wisiał na kostce z przewodami odpinamy dużą kostkę, i małą od przeciwmgielnych.

przełącznik jest złączony zatrzaskami po odgięciu których będzie można go otworzyć. uwaga! jak za szybko otworzycie to powylatują części plastikowe i będzie zagwozdka co gdzie ma być :)

czyścimy całą powierzchnię stykową zarówno na elementach ruchomych jak i stałych, rozsmarowujemy znajdujący się tam smar i składamy.

przy składaniu należy pamiętać o włożeniu elementu ruchomego (z kostkami stykowymi) "w kulkę" od przełącznika oraz o umieszczeniu elementu ruchomego z kostką stykową od kierunkowskazów. jak elementy nie będą wpasowane to nie damy rady złożyć albo nie będą działały przełączniki.

 

proste jak barszcz :)

 

powodzenia, pozdrawiam i dzięki.

 

update: nie wiem czy się przyda, ale zrzekam się praw autorskich do powyższego na cześćforum megane.com.pl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem czemu tak się dzieje, bo to raczej nie jest zbieg okoliczności.

Ja też, w Poldolocie straciłem światła przez 8 lat trzykrotnie - padły obie żarówki jednocześnie. W szczeniaku raz, również obie na raz. Wcześniej maiłem starego fiata i tam żarówki padały pojedynczo, w malczaku zresztą też.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Clio mi padły kiedyś dwie żarówki na raz, wymieniłem, za chwilę to samo. Wina była regulatora napięcia w alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!