Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swiatła padły


sabat32

Rekomendowane odpowiedzi

A1 przeciwmgielne przód ,A2 nic , A3przeciwmgielne tył , A4 klakson , A5 prawy kierunek , A6 przekaż kierunków , A7 lewy kierunek,

B1 pozycyjne , B2 zasilanie pozycyjne , B3 zasilanie mijania , B4 nic lub mijania , B5 mijania , B6 zasilanie długich , B7 długie. Numery są na przełączniku. przewody zasilające są czerwone a bezpiecznik od nich jest w skrzynce obok akumulatora. Wyciąg wtyczkę z przełącznika i sprawdź czy są zasilania .A następnie podłączaj na krótko i zobacz czy działa jak działa na krótko to padł włącznik. Jeżeli nie to w skrzynce bezpieczników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...

witam,

mam problem jak kolega na samej górze - nie mam świateł. Zgasły mi obydwa w tym samym momencie.

Na desce się świeci, przy otwartych drzwiach piszczy, przełącznik zespolony rozłożyłem na części pierwsze, przeczyściłem styki i złożyłem. Bezpieczniki wszystkie są w porządku (te od świateł). te pod maską (7,5; 30) raczej też.

Może to będzie podpowiedzią - od pewnego czasu mam problem z wycieraczkami, przy dużych deszczach (rozumuję - jak dużo ich używam) po pewnym czasie mi zwalniały i przestawały chodzić. dzień później lub dwa znowu działały.Tym razem było tak że wycieraczki nie chodziły (manetka była włączona) włączyłem światła i oba zgasły.

z góry dziękuję za pomoc.

 

p.s próbowałem znaleźć i nie ma - czy ma ktoś jakąś rozpiskę od bezpieczników i przekaźników które znajdują się pod maską przy akumulatorze? od czego są itd.

update: żarówki są ok. obie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shame on me... nie wiem jak to się stało że nie ogarnąłem że to... przepalone żarówki.

 

dzięki Przemo___ za podpowiedź że mogły paść obydwie naraz. swoją drogą - ciekaw jestem czemu tak się dzieje, bo to raczej nie jest zbieg okoliczności.

 

żebyście mnie nie ubili poniżej przedstawię krótki opis czynności "dobrania się" do przełącznika zespolonego świateł w megane I phII.

 

cel instrukcji:

w sytuacji w której nie mamy świateł "dziennych" i nie są przepalone światła (którego mogą przepalić się JEDNOCZEŚNIE). rozmontowanie przełącznika zespolonego powinno pomóc w sytuacji w której włączając światła zegary nam gasną i nie mamy sygnału że światła są zapalone.

 

potrzebny nam jest:

śrubokręt gwiazdka, torks (2,3?) albo śrubokręt ~3mm.

 

czynności:

osłona przełącznika zespolonego dzieli się na górną i dolną (to ta za kierownicą).

najpierw odkręcamy dolną część - trzy śruby (torks).

górna jest przykręcona dwoma śrubami (torks) do których dostęp uzyskamy dopiero po odkręceniu dolnej osłony.

jak nie będzie dojścia do którejś ze śrub próbujcie obrócić kierownicą.

po odkręceniu osłon, gwizdką odkręcamy dwie śrubki trzymające przełącznik zespolony w kierownicy.

naginając trochę plastiku wysuwamy przełącznik w stronę drzwi i jak już będzie wisiał na kostce z przewodami odpinamy dużą kostkę, i małą od przeciwmgielnych.

przełącznik jest złączony zatrzaskami po odgięciu których będzie można go otworzyć. uwaga! jak za szybko otworzycie to powylatują części plastikowe i będzie zagwozdka co gdzie ma być :)

czyścimy całą powierzchnię stykową zarówno na elementach ruchomych jak i stałych, rozsmarowujemy znajdujący się tam smar i składamy.

przy składaniu należy pamiętać o włożeniu elementu ruchomego (z kostkami stykowymi) "w kulkę" od przełącznika oraz o umieszczeniu elementu ruchomego z kostką stykową od kierunkowskazów. jak elementy nie będą wpasowane to nie damy rady złożyć albo nie będą działały przełączniki.

 

proste jak barszcz :)

 

powodzenia, pozdrawiam i dzięki.

 

update: nie wiem czy się przyda, ale zrzekam się praw autorskich do powyższego na cześćforum megane.com.pl :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekaw jestem czemu tak się dzieje, bo to raczej nie jest zbieg okoliczności.

Ja też, w Poldolocie straciłem światła przez 8 lat trzykrotnie - padły obie żarówki jednocześnie. W szczeniaku raz, również obie na raz. Wcześniej maiłem starego fiata i tam żarówki padały pojedynczo, w malczaku zresztą też.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Clio mi padły kiedyś dwie żarówki na raz, wymieniłem, za chwilę to samo. Wina była regulatora napięcia w alternatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!