Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów, jest to moja pierwsza wypowiedz na forum, dlatego proszę o wybaczenie mi wszelkich nietaktów.Otóż potrzebuje pomocy z awarią mojej Megane - 96r,1.6 + LPG,90KM- wczoraj prowadzać samochód wpadłem w mały poślizg, w sumie to nic się nie stało jednak po wychamowaniu nie mogłem ruszyć dalej gdyż okazało się,ze coś blokuje tylne koło - lewe, z którego podczas próby dodawania gazu szedł siwy dym, po wyłączeniu silnika jazda okazała się dalej możliwa, jednak po ujechaniu kolejnych paru metrach sytułacja się powtórzyła,ledwo dojechałem do domu. Znajomy powiedział mi,że to wina jakiś cylinderków,co powoduje blokowanie koła.Wobec tego proszę o pomoc i mam kilka pytań:

ad.1 co jest przyczyną tej awarii

ad.2 ile może kosztować tak mniej więcej uszkodzona część

ad.3 ile orientacyjne może wziąć za to mechanik( wolałbym wiedzieć Wasze opinie,zeby mnie za bardzo nie zgolił)

ad.4 i czy może ktoś zna jakiś polecany warsztat na terenie Lublina gdzie można to porządnie naprawić?

Z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swojej Mazdzie padła mi pompa hamulcowa i tam objawiało się tym że po paru wciśnięciach pedału hamulca blokowało się koło ale nie do końca( w moim przypadku przednie)

U ciebie bym stawiał na zerwanie się okładzin szczęk hamulcowych.

Koszt szczęk to około 70zł

zaś w przypadku zakupu cylinderka to koszt części sięgać będzie około 40zł

Myślę ze robocizna nie przekroczy 100zł za ściągnięcie bębnów ale to może być różnie, można się samemu pobawić. Pamiętaj że lepiej szczęki wymieniać zawsze parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 2008-11-24, 12:46 ]

Dziękuje za pomoc, jeżeli chodzi ogólnie o układ hamulcowy, to już miałem problemy - podczas hamowania strasznie "biło"aż kierownica się trzęsła, wymieniłem wtedy tracze i klocki na przodzie, a teraz znowu to wyszło, będe raczej obastawiał ten cylinderek, mam jeszcze jedno pytanie - ile czasu może zając naprawa, jest to jakiś długi czas czy raczej można to załatwić w jeden dzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popraw posta bo coś sie zdublowało. Co do naprawy to warsztat powinien zrobić t ow mniej niż godzine - jeżeli problem leży w szczękach (na co ja również stawiam biorąc pod uwage hamowanie), jeżeli to problem z cylinderkiem należy doliczyć jeszcze ze 2 kwadranse <ok>

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troszkę inny problem mianowicie: Po dłuższym staniu (megane hb 1.4e '97) tj ok 4-5h na ręcznym to przy ruszaniu coś się blokuje mianowicie czuć jakby ręczny był dalej zaciągnięty i auto nie chce ruszyć po 1-2 sek słychać takie BOM z tyłu jakby puściło i można normalnie ruszać. Co to może być? Jest to pierwsza zima tej Megi na dworze. Wcześniejszych 10 stała w garażu. Ręczny działa normalnie, żadnych innych zmian nie odczuwam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to pierwsza zima tej Megi na dworze

Nie nauczyli cię na kursie na prawko, że w zimie ręcznego się nie zaciąga na postoju i z tego powodu autka się nie parkuje na podjazdach.

Temperatura i wilgoć robi swoje <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Juz zrobiłem moją Megi i wiem co było w moim przypadku głównym powodem blokowania koła - okazało się,że nie jest to wina cyliderka, mechanik oglądał go, stwierdził,że nie ma na nim żadnych wycieków, powodem były jednak okładziny - rozsypały się ze starości i podczas jazdy zakleszczyły się i to sprawiło,że samochód stanął w miejscu.

Jednak jakimś cudem opadły na dno bębna i dalsza jazda była możliwa. Jeżeli Ktoś by miał podobny problem podaję ile mnie to kosztowało:

okładziny(założyłem jakiś zamiennik) - 43 pln

komplet sprężynek - 16 pln (jednak bardzo trudno je dostać od ręki, w większości sklepów w jakich byłem są na zamówienie)

robocizna kosztowała mnie - 50 pln

Jescze raz dziękuje wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem jak kolega, który pisał o "BUM" po dłuższym postoju. Tyle, że wg mnie sprawa nie dotyczy hamulca ręcznego. Niestety nie mam pojęcia co z tym zrobić. Opiszę objawy.

1) samochód po dłuższym postoju (kilka dni) bez zaciągniętego hamulca blokuje jedno koło. Potrafi przejechać z pół metra z niekręcącym się kołem, potem BUM i się kręci.

2) Po ruszeniu słuchać "pulsacyjne" szuranie - im szybciej jadę czym częściej słychać szuranie.

3) Po kilkakrotnym mocnym zahamowaniu zjawisko zanika i jedzie się już normalnie

4) Przy małych prędkościach i lekkim hamowaniu słychać piszczenie - ale nie zawsze.

5) Czasem słychać piszczenie przy lekkim przyśpieszaniu przy małych prędkościach. Np podczas jazdy w korku.

6) Koła się nie grzeją, bo sprawdzałem po dłuższej jeździe.

Samochód ma zrobione 30tyś i 7lat na karku.

 

Jakieś pomysły? Przyznam, że zaczyna mnie to poważnie martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej zajrzeć co się tam dzieje?

Miałem podobny przypadek jak Patryk - odklejone i cieniutkie okładziny. Objawy były podobne jak u Ciebie. I pewnego razu w trakcie jazdy zablokowało się tylne koło. Dobrze, że droga pusta i jechałem wolno bo zamerdało bryczką :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli ogólnie polecasz pojechać do mechanika i niech rozkręca wszystkie koła? Bo niestety nie potrafię określić z którym kołem jest problem. Niemniej czytając różne posty, mam wrażenie, że każdy kolejny mechanik wymieni co innego i tak przy 5tym podejściu się może uda trafić :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to było przednie to byś pewnie nie ruszył. Zgadza się? To odpadają dwa koła do sprawdzenia. Poza tym nie muszą nic robić poza zdjęciem koła, rozkręceniem bębna i sprawdzeniem co się tam dzieje.

Poza tym masz jeszcze jeden problem - nie masz zaufanego mechanika :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mechanika niestety masz racje. Jak robiłem rozrząd - mechanik miał opinię niezłego, zostałem poproszony o poczekanie w innym pomieszczeniu. Pewnie, żebym nie widział co gość kombinuje. Co do przednich kół i ruszenia, to nie wiem czy tak do końca bym nie ruszył. Ostatnio samochód nie mógł ruszyć i zgasł. Przy drugiej próbie i znacznie większej ilości gazu, powoli ruszył, koło odpuściło i poszedł dalej.

Pewnie jakbym ruszał na jakimś miękkim (sypkim) podłożu, to wykryłbym które koło zostawiło ślad. Ale jak na razie nie mam możliwości pozostawienia w takim miejscu samochodu na kila dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!