Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kupno silnika 1.5 dci do Renault Scenic


tibana

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Forowicze,

 

Stało się, niestety. Jakiś czas temu pisałem o stukaniu w silniku. Okazało się, że pękł tłok i powyginał zawory okazało się, iż koszt naprawy przewyższy koszt kupna "nowego" używanego silnika, czy ktoś z was zna jakieś sklepy lub firmy sprzedające takowe silniki. Być może ktoś miał podobny problem i może polecić mi jakąś firmę. Pozdrawiam. Znalazłem w internecie firmę BCS TRADING z Sosnowca czy słyszeliście może coś o niej? Strona oraz opisy wyglądają wiarygodnie, ale różnie to bywa. Proszę was o pomoc bo są to naprawdę wielkie pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

chyba takie drogie awarie silnika w meganach to plaga , ja juz znam osobiście 2 sztuki dci, w których rozerwany został blok silnika.

W obu przypadkach ścięty został sworzeń na tłoku.

Wymiana całego silnika ( ze szrotu ) jest tańsza niz naprawa w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba takie drogie awarie silnika w meganach to plaga , ja juz znam osobiście 2 sztuki dci, w których rozerwany został blok silnika.

Kolego Kacper69 nie chce być nie grzeczny, ale bez przesady z wyrażaniem opinii w stylu, że to plaga itp. skoro 2 to plaga to 10 to juz armagedon:) sory nie przesadzaj nawet w nowym aucie silniki padają po 20 tys. km a nawet i mniej. Zawsze coś może nawalic, a jak nie chcesz zeby się zepsuło to po prostu nie jeździj samochodem.

A ja słyszłem już o kilku padniętych silnikach w nowych aurisach i co z tego? dla mnie sie to auto bardzo podoba i może kiedyś sobie coś takiego kupie. Podobne sytuacje zdarzają się z mercedesm, vw itp.

 

Ponadto z tego co ja słyszałem to nie ważne czy to silnik dci, cdti, hdi, cdi, jtd - cały ten majdan jedzie na comon railu i to jest najbardziej czuły element:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniałem silnik w swoim Scenicu, nie jest to proste, przy poszukiwaniach należy zwracać szczególną uwagę ma oznaczenia, jeżeli masz silnik 1,5 dCi to silnik jest K9K...

i teraz w zależności od mocy 106KM to 732, 100KM to 728, 80KM to 724 i 60KM to 704 (jak dobrze pamiętam). Te oznaczenia są ważne, bowiem potem możesz mieć problemy z osprzętem i podłączeniami (inne końcówki).

pomiędzy K9K... a np.724 jest litera jeszcze np. D ale chyba nie ma ona większego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Chciałem wymienić silnik 1.5dci z k9k 728 na k9k 718, 732, 768. Myślałem, że przy starym osprzęcie nie będzie problemu.

Mam Grand Scenic 2004/5 i na oku właśnie te silniki (są nowsze). Dodam, że mam skrzynie 5 biegową nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

 

Bardzo proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Kolego Sawk mam podobną niedogodność z K9KF728 i zastanawiam się nad wymianą na K9K732, bo akurat mam takiego na oku. czy udało Ci się dobrać silnik dla siebie?

Zastanawiam się też na "przeszczepem" (wyciągnięciem korpusu z pompą oleju i miską, no i może głowice bo prawdopodobnie jest ta sama) z K9K734?

Edytowane przez senseir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

odkopię nieco...

miałem K9K F728 101KM

mam K9K G724

przełożony kompletny osprzęt, więc rozumiem, że i moc ta sama? a może nawet większa, bo taki żywszy się zrobił :)

 

Po co Kolega pisze o tym samym w 2 różnych tematach? Jeden raz wystarczy w zupełności. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I cięcie strzelił dodatkowe filtry, olej do paliwa, opiekuńcze podejście. Teraz ja mam stresa... A chcę w Europe jechać. Musisz mi napisać o co poszło w silniku, może jakiś dodatkowy manometr w obiegu oleju albo coś jeszcze. Jak Tobie się wyłożył to ja siedzę już na bombie. Chyba że kupię VW, hehe

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat dodatkowe filtry i olej nie mają z tym nic wspólnego, a uważam że działanie pompy i wtrysków się przedłużyło dzięki temu zabiegowi.

nowym-starym silnikiem pchnąłem od soboty 370 km i jest git. w piątek kolejna wymiana oleju i filtrów i heja w trasę. co miał się zdarzyć, to chyba się już zdarzyło :)

 

już pisałem 50x - nie wiem czy sam sobie gola nie strzeliłem, jak uszkodził mi się czujnik ciśnienia oleju. niestety przejechałem ze 2-3 km przy uciekającym oleju (spadek ciśnienia - brak dostatecznego smarowania). być może to była przyczyna zatarcia panewki. ale to gdybanie.

 

co do szmelcwagenów - wcaaaale się nie psują. wcaaaaale :) to widać po tych "niezależnych" statystykach, w które chyba tylko niemaszki wierzą:

naj psujące:

http://superauto24.se.pl/eksploatacja/najbardziej-psujace-sie-samochody-nowy-raport-usterkowosci-tuv-2015_462594.html

 

naj niepsujące:

http://superauto24.se.pl/moto-news/najmniej-psujace-sie-samochody-raport-usterkowosci-tuv-2015-opublikowany_462310.html

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do szmelcwagenów - wcaaaale się nie psują. wcaaaaale :) to widać po tych "niezależnych" statystykach, w które chyba tylko niemaszki wierzą:

W niezależne opinie nie wierzę ALE jestem aktywny na forum reni,opla i vw,swoje zdanie mam. Aczkolwiek wypada mi pogratulować bezproblemowego przebiegu 370 tys km i to wersją 74 kW, moja robiła mi niespodzianki już przy końcówce twojego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!