Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zamiana kół, tył z przodem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Czy jak mechanik zamienił mi koła tył z przodem a są w nih czujniki, mogło to mieć wpływa na prowadzenie samochodu? Bo po wymianie trochę pływa mi tył, opony podobież są jeszcze w dobrym stanie i nie powinny się tak zachowywać.

O tym ze są zamienione koła dowiedziałme się jak czujnik pokazał, że brak powietrza w tylnym kole, ale dopiero gdy dobiłem powietrza do przedniego koła to czujnik zgasł.

Jak ktoś ma jakiś pomysł, co to moze być będę zobowiązany za informację.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ma wpływ na jazdę. Producent mówi aby kół nie zamieniać. Jeżeli ktos już koniecznie chce to niech zamieni same gumy. Czujnik jest w feldze. Można zamienić czujniki, ale po co. A najlepiej czujniki zlikwidować, bo są zbyteczne i stwarzają dodatkowe problemy. Pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ma wpływ na jazdę.

E tam.

Problem zamiany kół z czujnikami polega tylko na tym, żeby gamoniowaty kierowca

nie jechał na przebitej oponie lewej a system pokaże mu, że opona jest o.k..

System jest tak zaprogramowany, że czyta dany czujnik i wyświetla na ikonce zgodnie z miejscem-kolorem gdzie jest.

Zamieniaj jak ci wygodnie ale pamiętaj, że sygnalizacja będzie fałszować miejsce

powstania usterki koła.

Przecież i we Francy trzeba opony dorżnąć w innym miejscu. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie ma wpływ na jazdę
mozna sie dowiedziec jaki? Jezeli sie wywazy,sprawdzi cisnienie,to co moze byc nie tak?Chyba,ze chodzi o komfort psychiczny w zwiazku z nieprawidlowymi wskazaniami kompa odnosnie umiejscowienia kol(czujnikow).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna sie dowiedziec jaki?

 

Można się dowiedzieć. Zamiana kól z czujnikami powoduje błędne informacje komputera. Mozna sobie wyobrazić sytuację, że po takiej zamianie kół siada za kierownicą "przysłowiowa blondynka" nic nie wiedząca o zamianie i nagle komputer jej powie na temat jednego z kół oczytwiście błednie co do koła (chyba że dasz jej rozpiskę wszystkich które koło gdzie komputer pokazuje). Dalsze scenariusze mogą byc różne. I po co to wszystko. Zupełnie niepotrzebne. A w zyciu zdarzają sie różne sytuacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna sobie wyobrazić sytuację, że po takiej zamianie kół siada za kierownicą "przysłowiowa blondynka" nic nie wiedząca o zamianie
no to się nie wysiliłeś kolego,zapomniałeś napisać jeszcze o dziadku,babci itp. :mrgreen:

Mi chodziło o to jaki ma to wpływ na zachowanie autka jakie opisał kolega w pierwszym poście,nie o zachowanie się komputera i czujników.To,że będą żlewskasywać to przecież jasne dla każdego.

Czy jak mechanik zamienił mi koła tył z przodem a są w nih czujniki, mogło to mieć wpływa na prowadzenie samochodu? Bo po wymianie trochę pływa mi tył, opony podobież są jeszcze w dobrym stanie i nie powinny się tak zachowywać.
chodziło o odpowiedż na te pytanie,nie jestem blondynką :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz czujniki które działaja to nie powinno sie przekładac kół własnie dlatego co pisali koledzy wyżej, że pokazuje błędne informacje

 

a jesli chodzi o to ze tył pływa to jest to spowodowane tym ze jak zakładał ci koła to na os napedu daje sie felgi te które sa lepszy czyli w megance na przód a na tył gorsze dlatego odczuwasz taki efekt

 

widocznie te co masz teraz na tyle to zaliczyły w przeszłosci jakas duża dziure lub krawęznik i sa przez to lekko jajowate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to się nie wysiliłeś kolego,zapomniałeś napisać jeszcze o dziadku,babci

 

Nie zapomniałem o babci i dziadku. Widzę że nie masz za grosz wyobraźni, poczucia humoru a także brakuje ci ogólnej wiedzy na temat oceny zdarzeń. Jeżeli jakieś urządzenie jest projektowane to założenia projektu....zresztą nie będę robił wykładów, bo to nie miejce na takie historie. Jedno jest pewne: bezpieczeństwo jazdy to nie tylko mechanika (tak by w ogóle jechać) ale także inne rzeczy jak: estetyka, psychka itd. Ja czułbym dyskonfort, gdybym musiał pamietać jak i godzie umieszczone są czujki na kołach. Ty pewnie nie czułbyś dyskonfortu. I tym m.inn. różni sie człowiek od człowieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wopa, kończąc ten OT (temat jest całkiem inny) napiszę tylko,że odebrałeś żle mojego posta.Na pewno przeszkadzało by mi to gdyby czujniki były nie na swoim miejscu,czułbym dyskomfort itd.Chodziło mi o to,że czujniki NIE SĄ PRZYCZYNĄ problemu kolegi abialy, .

Ty pewnie nie czułbyś dyskonfortu. I tym m.inn. różni sie człowiek od człowieka.
a takie publiczne podjazdy w kierunku mojej osoby to możesz sobie darować,od tego jest PW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem z prowadzeniem pojazdu może być związany ze stanem ogumienia kół które wcześniej były zamontowane na osi przedniej a więc posiadają prawdopodobnie bardziej zużyty bierznik niż koła które były na osi tylnej.

 

...wbrew logice (na pierwszy rzut oka), największe znaczenie i wpływ na prowadzenie się pojazdu jeśli chodzi o ogumienie mają koła tylne ponieważ opony w złym stanie nie są w stanie utrzymać przyczepności tylnych kół. Dlatego "ktoś" określił zasady montażu opon w zależności od stopnia zużycia tj. ogumienie w lepszej kondycji na oś tylną, natomiast gorsze na przód. W takim wypadku ma sens przełożenie opon tylnych na oś przednią tylko w chwili wymiany jednej pary opon (które powinny być wtedy zamontowane na tyle).

 

Nie zgodzę się z osobami które twierdzą iż system SSPP w Renault jest wadliwy i niepotrzebny, sam jestem na codzień mechanikiem w ASO i mogę śmiało stwierdzić że SSPP w Megane II jest dużo lepszy od I generacji SSPP w pojazdach Lag II / Espace IV / Megane I / VelSatis ze względu na to iż czujnik w megane II oprócz pomiaru ciśnienia kontroluje równierz temperaturę powietrza w ogumieniu (co bierze pod uwagę przy wyświetlaniu komunikatów). Cały problem w systemem SSPP to spadki wartości ciśnienia w ogumieniu które są najczęściej związane z brakiem kontroli przez użytkownika, nieszczelności w okolicy uszczelki czujnika, nieszczelności w miejscu osadzenia opony na rantach felgi (pozostałości ogumienia). Sam w ten sposób uporałem się z tymi faktycznie powtarzającymi się problemami i od ok 3 mieś, nie uzupełniłem ciśnienia a wartości wyświetlane na desce po rozgrzaniu opon są niezmienne.

...jeśli chodzi o sens bycia takiego systemu - wszystko zależy od podejścia danego użytkownika, ja uważam że pojazd jest wyposażony w SSPP i za to zapłaciłem więc czemu nie, poza tym dobrze jest wiedzieć czy dziwne zachowanie się pojazdu nie jest czasem spowodowane właśnie nieodpowiednim ciśnieniem w kołach co mogę szybko i bez wysiadania z pojazdu zweryfikować.

 

Sorki za wykład <ok>

 

[ Dodano: 2009-01-30, 13:22 ]

...a jesli chodzi o to ze tył pływa to jest to spowodowane tym ze jak zakładał ci koła to na os napedu daje sie felgi te które sa lepszy czyli w megance na przód a na tył gorsze dlatego odczuwasz taki efekt...

 

To jest rozwiązanie dla ogumienia zimowego jeśli użytkownik jest w posiadaniu jedynie pary opon, jeśli zaś w pojeździe montujemy 4 opony zimowe wtedy 2 z tych opon które posiadają wyraźnie lepszy bierznik powinny zostać zamontowane na osi tylnej (bez względu na to czy jest to auto FWD / RWD / 4x4).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!