Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana kratki nawiewu w ScenicII


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam rozwaloną kratkę nawiewu od strony pasażera, dodatkowo odłączyła się w środku plastikowa rura doprowadzająca do niej powietrze. Zakupiłem już sprawną kratkę i proszę o info czy ktoś się już z tym bawił <ok> Wydaje mi się że trzeba będzie zdemontować schowek. Nie wiem czy mam się za to zabierać sam czy zlecić jakiemuś magikowi - czego wolał bym uniknąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Jeśli chodzi o rurę dolotową, to musisz zdemontować schowek, ok 30 min. Co do samego nawiewu, to wystarczy delikatnie podważyć czymś płaskim, (wąska szpachelka, szeroki śrubokręt, lub coś podobnego) i delikatnie odciągnąć. Dasz rade sam to zrobić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Tak jak pisał kolega witboy musiałem zdemontowac schowek bo rurka dolotwa spadła i nie dało rady inaczej. Czas wymiany w moim przypadku to ok 1 godz. gdyż działałem na czuja ale teraz poszło by mi pewnie o połowę szybciej.

Widok kabiny po wymontowaniu schowka wygląda trochę strasznie Rys.5 ale w praktyce nie jest tak źle. Warto przy okazji zaopatrzyć się w śrubokręt z końcówką torx.

Dla zainteresowanych zamieszczam krótki opis i parę fotek, mogą okazać się pomocne.

 

1.zdejmujemy boczek, podważamy go - jest na zatrzaski, odpinamy wyłącznik poduszki powietrznej

2.odkręcamy śrubę z prawej strony rys.1

 

3.odkręcamy 3 śruby z górnej części schowka (tam gdzie światełko) rys.2

4.odrkęcamy 2 śrubki w dolnej części schowka - ta z prawej strony znajduje się przy dolnej krawędzi klapki schowka (widoczna przy otwartej klapce oczywiście), ta z lewej jest przysłonięta prostokąrną zaślepką (fotka już po wyjęciu schowka).

 

5.Żeby było trudniej jest jeszcze jedna śrubka uktyta pod środkowym panelem (tam gdzie radio i pokrętła od klimy Rys.4 ). Musimy więc zdemontować osłonę lewarka skrzyni biegów. Jest to na szczęście dosyć proste bo wystarczy podważyć i wyjąć z zatrzasków górną część osłony a dolną po odkręceniu 2 śrub.

 

6.Odkręcamy 2 śruby dolnej osłony biegów Rys.3 - na czerwono. Wcześniej trzeba odłączyć kostkę od świateł awaryjnych bo nie będzie dostępu do śrub.

7.Żółtym kolorem oznaczyłem miejsca gdzie znajdują się 2 śruby mocujące konsolę (po zdjęciu osłony biegów będą widoczne). Po ich odkręceniu demontujemy konsolę dalej trzyma się tylko na zatrzaskach.

 

8.Teraz odkręcamy ostatnią feralną śrubkę Rys.4 i wyciągamy schowek. Reszta to zabawa z rurkami nawiewu. skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

post-5452-1238362951_thumb.jpg

post-1-1238362951_thumb.jpg

post-1-1238362952_thumb.jpg

post-1-1238362953_thumb.jpg

post-1-1238362954_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli ten element jest zaraz za kierownicami na wylotach, to musisz zdjąć cały panel. A ten zdemontujesz podnosząc pokrywę pod lewarkiem biegów, wydłubując radio i odkręcając 2 torxy pod radiem i jeden od tyłu pod lewarkiem, jeśli panel jest dociśnięty podstawą lewarka.. Reszta jest na zatrzaskach.

Samej kratki nie wyjmiesz, bo od tyłu ma porozgrzewane zaczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Dnia 9.12.2008 o 17:02, Marcinescu napisał:

Witam,

mam rozwaloną kratkę nawiewu od strony pasażera, dodatkowo odłączyła się w środku plastikowa rura doprowadzająca do niej powietrze. Zakupiłem już sprawną kratkę i proszę o info czy ktoś się już z tym bawił <ok> Wydaje mi się że trzeba będzie zdemontować schowek. Nie wiem czy mam się za to zabierać sam czy zlecić jakiemuś magikowi - czego wolał bym uniknąć.

Mi tez sie odlaczyla na srodku ta rura od strony pasazera I udalo mi sie ja zalozyc reka. Wcisnalem prawa reke za schowkiem wzdluz plyty grodziowej I udalo mi sie ja zalozyc. Przyznam ze mam dosyc dluga reke I musialem sie troche powyginac weszla prawie cala ale udalo mi sie ja zalozyc. Ta rura po wyczuciu przyznaje ze ma dosc mala zakladke I moze sie zdarzyc sytuacja ze po jezdzie na dziurawych drogach z powtrotem moze spasc

lapka2.gif
Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki
P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!