Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uklad chlodzenia o co chodzi??


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam na imie Pawel, nie dawno kupilem meganke 1.4 no i jak z kazdym autkiem zaczyna sie jazda :mrgreen: Sprawa mianowicie ma sie tak:

Auto wogole sie nie chcialo zagrzac wiec termostat wymienilem na nowy zalalem nowy plyn od razu i wszystko chodzilo jak trza. przyjechalem do domku i zaczely sie dziac cuda na kiju!

Jak otwieram na zimnym zbiorniczek wyrownawczy to powstaje takie podcisnienie ze za chwile robi sie pelen :shock: o co chodzi, musze wtedy odpowietrzniki odkrecic to zejdzie plyn spowrotem do wezy, odpowietrzam 2gi raz i wszystko gra jezdzimy i jest git zostawiam autko na 2 ,3 godziny (w zbiorniczku plyn na min) silnik ostygl i zbiorniczek przy zakreconym korku zrobil sie pelen o co chodzi ????? ma ktos jakis pomysl???? pozdro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plyn czysty i olej czysty. Wczoraj odpowietrzylem przyjechalem do domku wszystko oki za 2 godziny jede po jakis 2 km przestalo grzac wew i tep szla do gory szybko na jakies 110 stopni wylaczylem silnik zbiorniczek wyrownawczy pelen a weze puste, nie dziwota ze sie gzalo. Gdyby to byla uszczela to by sie plyn gotowal chyba a sie nie gotuje tylko wywala go :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne objawy miałem u siebie jak pompa wody się zepsuła. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPOCZO jutro bede walczyl, odpowietrze jak w instrukcji i dam znaka co i jak wyszlo :mrgreen:

 

[ Dodano: 2008-12-14, 13:16 ]

No i dupa odpowietrzylem caly uklad trzymalem silnik na 2500 obr przez 10min 6 razy wentylator sie zalaczyl wszystko bylo ok zrobilem jakies 6km przyjechalem do domku bylo ok dzis rano odpalam stan w zbiorniczku jak trza obiechalem osiedle leciutko zaczelo grzac wewnatrz i za chwile przestalo zatrzymuje sie maska w gore zbiorniczek nabity full plynu weze do nagrzewnicy puste, to co uszczelka pod glowica poszla tak?? jesli tak to cos tu jest pojeb.... bo nawet w duzym fiacie oplu czy w bmw nie ma tak popieprzonego ukladu chlodzenia i jakiegos odpowietrzania, srania sie, ze gdy cos zle zrobisz rozwalisz se silnik w kazdym aucie nalewasz plynu i jedziesz i samo sie wszystko robi, ale reno musialo se wymysles inaczej debile!!! :evil: sorry ale sie wkurw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mialem to samo, rano uruchamiam auto (z lpg) jedzie po przejechaniu nim z 2km, gwałtownie rosnie tempteratura plytu chlodniczego - w zboirniku bulgocze i sie przelewa.

Zatrzymuje od razu, odkrecam korek, czekam troche (auto caly czas wlaczone). Po czym temperatura spada praktycznie od razui moge dalej jezdzic dopoki znow nie mam dluzszego postuju.Mimo ze wszystkie weze cieple, chlodnica goraca wybulilem kolejno za wymiane termostatu, nagrzewnicy, wszystkich wezy, czyszczenia instalacji no i w koncu pompy. Po wymianie praktycznie wszystkiego co sie dalo przyszedl czas na uszczelka glowicy. No i to bylo to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam jestem nowy na forum. <piwko> Megane 1.6 zakupiłem kilka miesięcy temu :P a problem wiąże się z tym że płyn chłodzący w zbiorniczku dźwiga się na ciepłym silniku o jakieś 2-3cm. :-/ Układ był odpowietrzany już setki razy jak go odpowietrzę płyn opada a gdy silnik się zagrzeje znowu wzrasta i znowu go idzie odpowietrzyć. Skąd bierze się to powietrze w układzie chłodzenia?? Podkreślę że płyn nie dźwiga się do pełnego zbiorniczka tylko tak o 2-3cm. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

david1982, z tak enigmatycznego opisu można wywnioskować że Twój problem leży albo w niedrożnym układzie chłodzenia, zabrudzonej chłodnicy lub padającej uszczelce pod głowicą. Sprawdź czy czasem nie masz śladów oleju w zbiorniku wyrównawczym a pod korkiem oleju "smalcu", Zwróć uwagę czy nie ubywa płynu. Objawy te mogą świadczyć o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą.

 

PS

Poczytaj forum uwzględniając uszkodzenie uszczelki pod głowicą.

Popraw też opis auta. nie to żebym się czepiał ale km = kilometry, konie mechaniczne to KM. no i co to za miasto ponan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączę się do dyskusji.Mam megankę z gazem, jak w opisie. Miałem dwie sytuacje, w których odpowietrzałem układ chłodzenia (raz przy skracaniu, a drugi przy wymianie przewodów wodnych do reduktora). W obu przypadkach musiałem odpowietrzać układ zgodnie z instrukcją (gdyby nie instrukcja, to ciężko byłoby mi znaleść korek do odpowietrzenia). Ale odpowietrzałem go trzykrotnie pod rząd, aby zaczął prawidłowo funkcjonować - tzn przewody do chłodnicy na zimnym i gorącym silniku są miękkie (na ciepłym silniku nieznacznie twardsze), a poziom w zbiorniku wyrównawczym waha się w granicach 1-2mm, czyli praktycznie się nie zmienia. Te w/w cechy świadczą o braku pęcherzy gazowych w układzie chłodzenia, a nadciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym praktycznie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!