Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Xenon raz świeci raz nie . . .


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Przeszukałem juz cale forum i nie ma tematu na podobne zdarzenie jak moje.

Nie mialem nigdy problemu ze swiatlami, kupilem megane II phI jakies pol roku temu.

Przedwczoraj umylem autko na myjni ze szczotkami i ku mojemu zdziwieniu jeden z xenonow zaczal mrygac. Wiec wylaczylem. Po chwili wlaczylem i przestal swiecic.

Rano gdy wlaczylem swiecil elegancko.( w nocy był mróz ).

Pojechalem do pracy, po czym wychodzac zapalilem swietla i juz jedna zarowka nie dzialala.

Dzis zdjalem zderzak wyjalem lampy, zarowki są OK.

Niedzialający reflektor przełozylem na strone działającego i niestetty nie daje znaku świecenia.

W niedzialającym reflektorze dziala swiatlo dlugie i pozycja.

Myslalem ze cos z przetwornicą, i dalej tak mysle.

Wracajac od kumpla włączylem swiatla i ów ksenon działał przez chwile (okoo 5minut ) po czym zdechł.

Pomóżcie mi co moglo się stać.

Nie wiem czy to przetwornica poniewaz z drugiego reflektora nie wyjme jej bo jest zalakowana jakis specyfikiem. Pewnie ktos juz cos kombinował w niej.

Pomocy . . .

Moze jest ktos z województwa mazowieckiego do kogo moge podcjechac i na chwile zalozymy jego przetwornice.

 

Czekam na komentarze i pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yataman, na 99 % przetwornica,dobrze kombinujesz :mrgreen:

Nie możesz podjechać do jakiegoś elektryka,żeby Ci pomierzył?Na pewno istnieje jakaś możliwość.Napisz PW do Choiny,on się bawił w ksenony i ma dużą wiedzę na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki stary, mam nawet do niego telefon komorkowy. :)

Juz kiedys z nim gadalem :)

Powiem Ci szczerze ze raz swieci a raz nie, dzis rano swiecila elegancko, podjechalem pod prace , wlaczylem swiatla i wylaczylem i przestala swiecic.

 

I co tu zrobic?:mrgreen:

 

kaszana, nowa przetwornica to 300zł

Kicha

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Miałem identyczny przypadek. Przyjechałem z trasy i auto mi sie zakurzyło. Jechałem z kilometr po wiejskiej drodze i nie tyle co było brudne, co zakurzyła się tylna klapa. Podjechałem na myjkę opłukać go za 2 zł :mrgreen: , nie gasząc nawet silnika. Patrze a tu xenon nie działa prawy. Nie wiem czy to od strumienia wody, czy od wstrząsów po drodze, po prostu nie działał. Myslałem, że to wina nieszczelności reflektora lub przetwornicy. Byłem pewien, że przetwornica się zesrała. Po 3 godzinnej zabawie w zamiane żarówek, cewek, przewodów i przetwornic okazało się, że to wina konektorka w kostce lampy. Nie wiem jakim cudem konektorek mógł sie skrzywić i nie stykać. Przecież instalacji nie wipina się codziennie, pół roku światła świeciły i nagle amba.

 

Na twoim miejscu posprawdzałbym konetorki wizualnie i miernikiem (przy okazji przeczyść i podginaj je). Zwróć uwagę na pin 3 i 4 w kostce do lampy. Pierwszy jest zaślepiony.

114ha7.jpg

Następnie podłącz kostke do reflektora i sprawdź czy przechodzi prąd przez lampe do przetwornicy w tej małej kostce.

17hz9.jpg

Jeśli prąd jest, a żarówka jest ok to spróbuj pozamieniać przetwornice i cewke. Stawiam na te 2 elementy. Cewke też bym przeczyścił, może zaśniedziała albo była nie dokręcona.

Popraw również szczelność całego reflektora i przetwornicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walcze juz z tym tematem kilka dni.

Jeżdże autkiem bez reflektora. :mrgreen:

Przetwornice spsikalem ,,contact"-em, po zym dzis kupilem preparat CLEANSER - izopropylan :)

Czysci wszelkie uklady elektryczne. Oblecialem ala przetwornice pędzelkiem, teraz schnie.

Dzis rano próbowałem ją podłączyć ale bez rezultatu. Włączam światła a ona wydaje dziwny dźwiek przy włączeniu i niestety ksenon nie świeci.

Nie widać żeby w środku była jakas przyjarana wiec powinna być OK.

Nie wiem już co mam robić.

Nie macię może w domu jakieś przetwornicy?;) podjechalbym , podłączylibysmy i sprawdzili :) Swój zderzak zdejmuje już w 4minuty ;)

HELP ME PLEASE!!!!!!

 

[ Dodano: 2008-12-20, 00:03 ]

przetowrnica kupiona, wymieniona, nowka sztuka. Chodzi jak tralala :)

 

[ Dodano: 2008-12-20, 00:03 ]

przetowrnica kupiona, wymieniona, nowka sztuka. Chodzi jak tralala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Podłączę się pod temat.

Kupiłem auto z ksenonami z którymi wcześniej nie miałem doświadczeń.

Wczoraj w nocy zauważyłem że co kilkadziesiąt sec światła mrugają - tzn. jakby na ułamek sec przygasaja i dalej jest ok... Co to może być ?

Edytowane przez Iron.Falcon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Ja mam następujący problem. Po włączeniu świateł xenon nie zapala się. Jest nowa żarówka, zmienione startery wraz z kablami i dalej nic. Nie działa nawet silniczek od poziomowania a chyba powinno się coś ruszyć po podaniu napięcia. Gdzie szukać problemu ewentualnie jak sprawdzić przetwornicę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!