Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i [Scenic I Ph II] OPONY ZIMOWE


Columb

Rekomendowane odpowiedzi

Zima zbliża się wielkimi krokami i już najwyższy czas zaopatrzyć Renatkę w nowe kapciuszki zimowe i tutaj pytanko - Jakie? Myślę że dobrym wyborem byłyby Continentale WinterContact 830, sęk w tym że w żadnym sklepie nie mogę ich dostać :) A może wiecie gdzie są dostępne od ręki? Jeśli nie w/w Conti to jakie byście polecili? Rozmiar 185/65/15, cena do 250 zł za kapeć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam zamiar kupić do mojego scenica 2 opony zimowe na przód

tylko że posiadam obecnie opony

na alufelgach 175/70/14 a chciałem kupić od znajomego 165/65/R14 czy to nie był by problem??

mam jeszce pytanie czy w scenicu jest Rozstaw śrub: 4x100

[na forum jest odpowiedni podział na poszczególne samochody więc skoro masz scenika to pisz posty w tematach od scenika a nie w megane. to drugie upomnienie i ostatnie :) ] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duczek9215, tak rozstaw śrub się zgadza, ale te opony od znajomego będą stanowczo za niskie. Wskazania licznika będą bardzo zafałszowane. Do tego 165 szerokości przy Sceniku całkowicie odpada ze względu na nośność opony, a Scenic jest ciężkim autem, rozmiar 175/70 to minimum w tym przypadku.

Gdybyś założył te opony różnica w wysokości całego koła wynosiłaby 3 cm a wskazania prędkościomierza i licznika kilometrów odbiegałyby od normy o 6%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Zakupiłem dziś Oponki GOODYEAR Ultra Grip 7+ o rozmiarze 185/65R15.

Dotychczas miałem Barum Polaris 2, przejęte wraz z zakupionym dwa lata temu Scenic'iem.

 

Zobaczymy jak się sprawdzą, bo w testach niby dobrze wypadałyu.

pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weźcie pod uwagę również DAYTON-y. Bee jeździł na nich juz 3-cia zimę i jest super.

Dodam, że nie jeżdże tylko po mieście - bo dojeżdzam spory kawałek do pracy i sa to drogi na których drogowców nie widać.

Calkiem dobre oponki w niezłej cenie.

Ja mam Dayton 185/65/R15 - tak wyglądają link lub TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego Scenica kupiłem niedawno i w chwili obecnej stoi na firmowych alu 15" oponki po dokładniejszych oględzinach do wymiany. W chwilo obecnej przymierzam się do kupna stalowych felg, bo mi trochę szkoda tych alu na zimę i do tego oponki Uniroyal MS Plus 185/65 R15 88T - jeździ ktoś na takich? Co do firmy jestem pewien w poprzednim autku jeździłem na Uniroyalach i byłem bardzo zadowolony. Opona tania, ale rewelacyjna w użytkowaniu, może nie jest to znana i poważana firma, ale dla mnie ma znaczenie stosunek cena/jakość.

Czekam więc na opinie użytkowników tych opon oraz ewentualne wskazówki co do innego rozmiaru/profilu opon.

Mam nadzieję, że jak kupię felgi 15" z rozstawem śrub 4x100 i z ET max do 50 to te opony będę dobre (czy może mam jeszcze na coś zwrócić uwagę?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mną pierwsze 400 km na oponkach Continental 830 więc uznałem że czas się podzielić z Wami swoimi spostrzeżeniami na ich temat :)

A więc sprawa wygląda następująco.

Opony są niewątpliwie cichsze ( to nie pomyłka ) od opon letnich na których jeździłem przed założeniem Continentali, były one bardzo zużyte więc to mogło mieć też wpływ na ich głośność. Jakie to były opony napisałem niżej.

Jeździłem wyłącznie po nawierzchniach suchych, asfaltowych podczas gdy temperatura otoczenia wynosiła + - 9 stopni Celsjusza. Niewątpliwie Continentale ce[ciach]ą się większymi oporami toczenia niż stare, letnie kapcie. Samochód wyraźnie krócej się toczy na nich ( zbieżność i ciśnienie w oponach na 100% prawidłowe ). Niestety nie wiem o ile wzrosło spalanie, gdyż nie miałem pełnego zbiornika przed ich założeniem a po tym dystansie jeszcze nie tankowałem pojazdu. Hałas do 120 km na nawierzchni suchej, równej jest bardzo niski i w niczym nie przeszkadza w czasie jazdy. Co innego jeśli jedziemy po tzw tarce, wtedy hałas jest już niestety znacznie odczuwalny, lecz i tak znacznie mniejszy od tego na oponach letnich, po 2 chyba każdy z nas ma w swojej Renatce urządzenie zwane radiem :)

A w lecie jeździłem na następujących oponach:

Przód - DUNLOP SP SPORT 01 ( 185/65/15 T ) Data produkcji 3308

Tył - Michelin Energy E3A ( 185/65/15 T ) Data produkcji 4707

Jeśli ktoś z Was ma jakieś pytania to proszę pytać - postaram się odpowiedzieć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej zbliża się zima i trzeba zmienić opony. Gdy wymieniałem letnie gość w serwisie zachwalał Falkeny. Twierdził, że znów produkowane są w Japonii i ma być jakaś promocja, że przy zakupie 4 szt zimowych ubezpieczenie gratis. Orientuje się ktoś w temacie. Tzn czy to dobre opony i co obejmuje to ubezpieczenie. Czy warto to kupić? A i jeszcze jedno mam obecnie 4 Fuldy Kristall z felgami stalowymi z 2004r 185x65x15. Bieżnik na oko 6-7 mm. Po ile takie opony chodzą? na allegro widziałem różne ceny ale za ile realnie można to sprzedać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!