Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

dziwny klekot - proszę o pomoc !!


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

mam taki oto problem, nie mam pojęcia co to może być. Gdy silnik jest jeszcze zimny wszystko jest ok. Problem pojawia się gdy silnik się nagrzeje. Otóż na niskich obrotach np. 1 bieg (najbardziej) gdy naciskam lekko pedał gazu i wzrastają lekko obroty silnika to mniej więcej spod szyby od strony pasażera zaczyna się wydobywać dziwny klekot, coś jakby jakiś wiatraczek hałasował. Dźwięk może nie jest jakoś bardzo głośny ale jest szalenie irytujący. Gdy zwiększam bardziej obroty silnika zanika. Co to może do licha być? Jeszcze raz wspomnę, że dzieje się tak tylko przy nagrzanym silniku, również siła nadmuchu powietrza nie ma nic do rzeczy.

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.

Jestem tu po raz pierwszy, więc proszę o wyrozumiałość.

Co do klekotu to mam ten sam problem - też w Megane I phII.

Sam jeszcze nie doszedłem, co to może być, ale dźwięk brzmi jak jakiś przekaźnik.

Kiedy silnik jest zimny to cisza a w momencie nabrania temperatury przy obrotach 2000 do około 2300 zaczyna się klekotanie - jak terkotka w szprychach [stare dobre czasy :mrgreen:].

Spróbuję z przekaźnikiem pochłaniacza par paliwa.

Jak mi się uda coś „wywęszyć” to dam znać, chyba że ktoś znajdzie przyczynę wcześniej - wszyscy czekamy na informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce was straszyć :mrgreen: ale takie właśnie terkotanie (

jak terkotka w szprychach
)to mi się pojawiło po "przeglądzie" reklamacyjnym wymienionego rozrządu. z tym że dodatkowo mam buczenie (typu "uuuuuu") na rozgrzanym silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć że owe terkotanie nie ma raczej na pewno nic wspólnego z rozrządem choćby dlatego, że w moim przypadku taki sam dziwny odgłos występował tak przed jego wymianą jak i po. Co do dziwnego buczącego odgłosu "uuuuuuu" to już ma bo w moim aucie występował identyczny problem. Dopiero po reklamacji i kompletnej powtórnej wymianie rozrządu, (innej marki części) buczenie całkowicie zanikło i jest zupełna cisza, nie licząc oczywiście owego charakterystycznego tyr,tyr,tyr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie już wiem.

U mnie na 300% jest to elektrozawór w pochłaniaczu par paliwa.

Zwiększyłem obroty i zaczął dziad jeden cykać jak szalony.

Nie zmienia to faktu, że teraz nie wiem czy tak może być, czy go wymienić.

Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie na elektrozaworze jest "dziura" dolotowa i do niej dochodzi przewód elastyczny, natomiast do wylotowej, która powinna iść do pochłaniacza nie jest podłączona rurka i teraz nie wiem, czy ktoś kiedyś grzebał (poprzedni właściciel) i zapomniał, czy stwierdził, że tak jest lepiej. Niestety to sprawdzę albo jak się zrobi cieplej alb jak w końcu będę miał kiedyś wolny weekend.

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja też mam wspomniane tyr, tyr tylko na obciążonym silniku przy przyspieszaniu, nikt za bardzo w serwisach nie chce się tym zająć, bo twierdzą, że można z tym jeździć, czy silnik 1.6 16V ma koło zmiennej fazy rozrządu, bo to podobno daje takie dokładnie efekty? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, mam nadzieję, że to pewna wiadomość, bo cenowo KZFR nie wygląda różowo. Więc pozostaje albo nieszczelność na wydechu, albo wspomniany elektrozawór par paliwa, albo coś z katalizatorem podobno może być, albo może coś z poduszką silnika (słyszałem kiedyś o takim przypadku pukających blach pod poduszką). Mam nadzieję, że odpadają zawory, panewki lub skrzynia (sprzęgło). Dajcie znać jak zdiagnozujecie przyczyny. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Było już wielu magików przy moim samochodzie, przez jednego z nich straciłem trochę kasy, ale kilku z nich wspomniało coś o panewkach, stwierdzając jednocześnie, że przy braku narastania objawów nie przejmować się i jeździć, co też czynię i jest ok od prawie dwóch lat... Pozdrawiam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Panowie już wiem.

U mnie na 300% jest to elektrozawór w pochłaniaczu par paliwa.

Zwiększyłem obroty i zaczął dziad jeden cykać jak szalony.

Nie zmienia to faktu, że teraz nie wiem czy tak może być, czy go wymienić.

Nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz a mianowicie na elektrozaworze jest "dziura" dolotowa i do niej dochodzi przewód elastyczny, natomiast do wylotowej, która powinna iść do pochłaniacza nie jest podłączona rurka i teraz nie wiem, czy ktoś kiedyś grzebał (poprzedni właściciel) i zapomniał, czy stwierdził, że tak jest lepiej. Niestety to sprawdzę albo jak się zrobi cieplej alb jak w końcu będę miał kiedyś wolny weekend.

Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie

Mam dokładnie takie same objawy i taki sam wygląd "tej czarnej skrzynki", szkoda tylko, że nikt nie wie, czy trzeba się tym martwić, bo mnie to strasznie denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam w silnikach 8-zaworowych elektrozawór jest zamontowany oddzielnie wiec jego wymiana nie stwarza problemu. Natomiast w 16-zaworowych el-zawór jest zabudowany w puszcze pochłaniacza.

Czy się tym przejmować? Nie wiem, ale ktoś miał już z tym problem poszukaj na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się do tematu. Otóż w swojej megi zauważyłam, a właściwie usłyszałam, iż po odpaleniu, na zimnym silniku, słychać takie dziwne "chrobotanie" (trwa ono ok. 3-5 min.), później ustaje. Silnik się rozgrzewa i przy obrotach ok.2000-2200, podczas dodawania gazu daje się usłyszeć dziwne "klekotanie" (ustaje po zdjęciu nogi z gazu i pojawia się po ponownym jego dodawaniu). Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Czy należy się tym przejmować i usunąć ewentualną usterkę czy dać sobie spokój i niech sobie "klekocze"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!