Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odszkodowanie z OC sprawcy Warta


Gora85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wczoraj babka walneła w tyle drzwi na parkingu osiedlowym mam jej oswiadczenie zgłosilem już szkodę drzwi są wgniecone i i uszkodził się plastik na drzwiach Nie wiem czy jechac np do ASO zeby wycenili koszt naprawyalbo do blacharza przed tym jak przyjedzie rzeczoznawca z tej Warty zeby nie zrobic sie w balona. Ja mam oc i ac w PZM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw oczywiście rzeczoznawca.

Potem tylko naprawa w ASO , żadne jakies garaże , gdzie klepią.

Ja robiłem w ASO , dostałem fabrycznie lakierowaną klapę i nowe części.

Wymiane widac tylko na wkrętach, że były ruszane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wątpię że dadzą nowe dzwi bo te wgniecenia nie są bardzo duże no ale zobaczymy co powie ten Gościu z Warty i czy wszystko pokryją :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Element "klepany" nie posiada tej samej wytrzymałości co element oryginalny czyli w tym przypadku nie chroni tak samo dobrze pasażerów. :mrgreen:

 

Zażądaj nowych drzwi. Oddaj do ASO, a tam już wiedzą jak odzyskać pieniądze za wykonaną naprawę.

 

Jak oddasz do ASO to nie ma opcji żebyś ty pokrywał część kosztów. Oni za wszystko muszą zapłacić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sprawa powinna wyglądać tak:

 

1. Poszukaj ASO (niekoniecznie musi być Renault), które bezgotówkowo rozlicza szkody z Wartą. Jak już się zdecydujesz to złóż na nich upoważnienie do rozliczenia bezgotówkowego

 

2. Zadzwoń na infolinię Warty, podaj numer szkody jaki Ci nadali i poinformuj ich, że szkoda będzie rozliczana bezgotówkowo w ASO "takim i takim" i niech tam podjedzie rzeczoznawca. Wybierz taką formę bo jak będziesz miał opis na "podwórku" u siebie to rzeczoznawca może nie wpisać Ci wszystkiego w kosztorys! A pracownik ASO będzie walczył z nimi o wszystko - bo to dla ASO kasa w wypłaty odszkodowania.

 

3. Niestety biorąc pod uwagę fakt, że Twoja Meganka ma powyżej 3 lat ubezpieczyciel zada Ci naprawę na zamiennikach :cry: zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury o częściach alternatywnych stosowanych do napraw powypadkowych, jakbyś chciał konkretnie numer itp. tego rozporządzenia to daj znać to po Świętach w pracy je odnajdę

 

4. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą, żądaj od Warty auta zastępczego na czas naprawy, jeśli nie prowadzisz działalności to niestety możesz dostać auto max na 3 dni.

 

5. Uzbrój się w cierpliwość bo zazwyczaj papierkologia w takich przypadkach trwa około 14 dni, a "czysta" robota 3-5 dni.

 

6. Nie daj się namówić pracownikowi Warty na wypłatę pieniędzy z kosztorysu wstępnego bo zazwyczaj jest to około 30-40% wartości naprawy auta. W przypadku gdy godzisz się na wypłatę wedle wstępnej wyceny dostajesz kasę netto (wypłacają Ci $ bez Vatu), zdejmują Ci amortyzację z części 50% i z lakieru 60%, a dodatkowo tzw. ukrytym kodem zdejmują Ci jeszcze około 12% od ogólnej kwoty do wypłaty :mrgreen:

 

Jeśli będziesz miał pytania to służę pomocą.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz taką formę bo jak będziesz miał opis na "podwórku" u siebie to rzeczoznawca może nie wpisać Ci wszystkiego w kosztorys! A pracownik ASO będzie walczył z nimi o wszystko - bo to dla ASO kasa w wypłaty odszkodowania.

 

Wstępny kosztorys miałem u siebie na podwórku i dla ASO nie było problemu. Wystarczyło zawieźć po odbiorze kosztorysu od ubezpieczyciela do ASO i tak zrobili według tego co oni robią, a nie według tego co wycenił rzeczoznawca. Jeśli są wewnętrze uszkodzenia, których nie było widać czy coś to ASO wzywało ponownie rzeczoznawcę (tak było w moim przypadku)

 

3. Niestety biorąc pod uwagę fakt, że Twoja Meganka ma powyżej 3 lat ubezpieczyciel zada Ci naprawę na zamiennikach

 

Moja Megi ma 10 lat i co z tego? dali oryginalne części.. Auto miało zostać przywrócone do stanu przed stłuczki, a przed stłuczką były części oryginalne więc z jakiej paki mają mi dawać zamienniki?

 

5. Uzbrój się w cierpliwość bo zazwyczaj papierkologia w takich przypadkach trwa około 14 dni, a "czysta" robota 3-5 dni.

 

Najdłużej czekałem na rzeczoznawcę (4 dni) jeśli chodzi o formalności. W piątek był rzeczoznawca w pon auto było już w naprawie. W ASO Renault naprawa trwa 6 dni (ktoś z forum też miał do odbioru autko po 6 dniach) jeśli oczywiście są części do ogarnięcia w miarę szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstępny kosztorys miałem u siebie na podwórku i dla ASO nie było problemu. Wystarczyło zawieźć po odbiorze kosztorysu od ubezpieczyciela do ASO i tak zrobili według tego co oni robią, a nie według tego co wycenił rzeczoznawca. Jeśli są wewnętrze uszkodzenia, których nie było widać czy coś to ASO wzywało ponownie rzeczoznawcę (tak było w moim przypadku)

Jeśli chodzi o oględziny na "podwórku" to owszem jeśli czegoś nie ujmie w kosztorysie to później mogą zrobić dodatkowe oględziny, ale chodzi tu o czas bo do ponownych oględzin znów rzeczoznawca ma do 7 dni na przybycie

Moja Megi ma 10 lat i co z tego? dali oryginalne części.. Auto miało zostać przywrócone do stanu przed stłuczki, a przed stłuczką były części oryginalne więc z jakiej paki mają mi dawać zamienniki?

Jak wcześniej pisałem zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, w 99% przypadków aut powypadkowych przy likwidowaniu szkody z OC sprawcy zadają zamienniki, oryginał przyznają wtedy kiedy nie ma na rynku dostępnego zamiennika danej części.

Najdłużej czekałem na rzeczoznawcę (4 dni) jeśli chodzi o formalności. W piątek był rzeczoznawca w pon auto było już w naprawie. W ASO Renault naprawa trwa 6 dni (ktoś z forum też miał do odbioru autko po 6 dniach) jeśli oczywiście są części do ogarnięcia w miarę szybko.

Wszystko zależy od splotu okoliczności, rzeczoznawca ma DO 14 dni na przyjechanie, co nie oznacza, że ma przyjechać akurat 14-go dnia, mi natomiast chodziło o konkretny przypadek bo kolega wziął oświadczenie od sprawcy i Warta musi uzyskać od sprawcy potwierdzenie o szkodzie tzn. wysyłają poleconym druk do sprawcy, w którym to sprawca potwierdza, że uszkodził czyjś pojazd, a następnie sprawca ma odesłać w/w druk do ubezpieczyciela. Do momentu zwrotu pisma do ubezpieczyciela szkoda ma status niepotwierdzonej i nikt nikomu nie wypłaci pieniędzy!!! ASO, które podejmie naprawę bez potwierdzenia "czystości" sprawy wykazuje się ryzykanctwem, albo lekkomyślością. Mam kilka spraw, które są w sądzie w celu ustalenia sprawcy, a my czekamy na odzyskanie pieniędzy od ubezpieczyciela po kilkanaście miesięcy :evil:

I stąd moje wywody na w/w temat, a koledze Gora85 życzę szybkiego załatwienia sprawy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najdalej od niby firmy zwanej Hestia , zeby dostac odzkodowanie czekalem 3 miesiace, z oc sprawcy , ilosc telefonow do infolini wchodzi w setki, niekompetencja pracownikowm i olewanie klienta , ubezpieczajcie gdzie indziej i wielkim lukiem omijajcie hestie jak nie chcecie miec potem klopotow :mrgreen: :) jak dla mnie daje im :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja dla odmiany ubezpieczam sie w hestii z własnego wyboru . mam cały pakiet oc,ac,nw oc w życiu prywatnym medical asistance ,dom itp.

korzystałem raz z wypałaty z ac - pieniązki dostałem po 11 dniach od zgłoszenia szkody

dwa razy korzystałem z medical assistance - lekarz w obu przypadkach był u mnie po ok. 40 minutach od zgłoszenia takiej potrzeby na infolini.

Także uważam że nie jest źle :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jestes w czebku urodzony ja tez mam tam pelne ubezpieczenie AC OC NW I mieszkania, ale po tym jak musialem walczyc o swoje wlasne pieniadze nic mnie nie przekona do tego ubezpieczenia /hestie/ jak to mowia jak oni niechca twoich pieniedzy wezma je inni , ja na pewno nie ubezpiecze tam auta i zawsze bede przestrzegal przed ta firma i na forum i wsrod znajomych :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Niekompetencja infolinii jest niesamowita. Nie potrafia przeczytać i prawidłowo podać zawartych w nim informacji. Ja likwidują szkodę od lipca. 31.12.2008 udało mi się wydębić informację o uznaniu szkody. Teraz czekam na wycenę. Za 6 miesięcy będzie po sprawie. :mrgreen:

Generalnie omijać szerokim łukiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!