Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

zle odpala na nowym akumulatorze


Rekomendowane odpowiedzi

witam,mam tali problem.posiadam meganke z 98 r z silnikiem 1.4. wymieniłem ostatnio akumulator na nowy i mam taki problem bo jak chce rano odpalic auto to ledwo odpala tak jakby był rozładowany akumulator...a jest nowy przreciez...czego to moze byc wina ze na nowym akumulatorze tak zle rano pali????????? prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12.5 A .. ok 14.6A ..

A - Amper jednostka natężenia prądu, praktycznie nie używana do opisywania parametrów akumulatorów. Najczęściej spotykana jest liczba opisująca Ampero-godziny dla silników benzynowych 50-100 Ah w silnikach diesel'a często i ponad 200.

Proponowane wartości przez kolege dotyczą pewnie jednostki V-volt :mrgreen:

mojapszczola czy akumulator który kupiłeś jest dedykowany do twojego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam problem z moja megi jak jest zimna niechce odpalic trzeba krecic bardzo dlugo rozrusznikiem i czasem moze sie uda odpalic a jak probowalem z kolega na popych to tez trzeba bylo dlugo pchac zeby zapalil.pomozcie co to moze byc.jedna rzecz mnie martwi kabel ktory idzie od modulu do kopulki ma przebicie.sprawdzilem to na odpalonym silniku poprostu dotknolem go i mnie kopnal prad.czy to moze byc problem ciezkiego zapalania i przerywania podczas jazdy czy moze filter paliwa.niewiem czego juz szukac i co z nia zrobic.jezeli ktos ma jakies pomysly to prosze o odpowiedzi na moje gg 3247425.dzieki wielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mojapszczola, wyjmij akumulator i go porządnie naładuj, jak go będziesz ponownie wkładał do auta wyczyść i nasmaruj wazeliną tech. klemy, Przy okazji sprawdź ładowanie rak jak napisał bob1,

PRZEMEK1, twój problem nie leży po stronie akumulatora, wykorzystaj :mrgreen: napisano na ten temat naprawdę dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisalem nie o tym co powinno byc napisane na akumulatorze czyli ile powinien miec Ah a o tym jakie wartosci powinien wskazywac natezenia pradu w stanie spoczynku lub w czasie pracy silnika czyli jakim pradem jest ladowany . Bo problem dotyczyl nie zakupu odpowiedniego akumulatora a problemu rozladowywania sie lub niedoladowywania akumulatora , pozdrawiam :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na pewno też nie masz racji. Bo akumulator nie jest ładowany prądem takim jak:

12.5 A .. ok 14.6A ..

Więc jeżeli chodzi o prąd ładowania dla np. prostownika czyli zewnętrznego źródła to np. dla akumulatora o pojemności 45Ah prąd ładowania powinien wynosić najlepiej 4,5A

coś mi kiedyś się tak obiło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla akumulatora o pojemności 45Ah prąd ładowania powinien wynosić najlepiej 4,5A

coś mi kiedyś się tak obiło

ja też podobnie słyszałem, że prąd ładowania prostownikiem powinien wynosić maksymalnie 10% pojemności aku (jeśli piszemy o kwasowych, a nie żelowych) i podczas ładowania nie można go zwiększać, a z upływem czasu ładowania powinien się sam zmniejszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bob1, takie jedno pytanie; Jak zamierzasz zmierzyć natężenie prądu w stanie spoczynku, czyli jak rozumiem bez obciążenia?

Nadal mylisz jednostki, tu chodzi o V (Volty) a nie A (ampery)

lepper_pl i zdunman zgadza się ale dotyczy to tylko i wyłącznie ładowania przy pomocy prostownika, samochodzie jest inaczej. Teoretycznie można to wyliczyć z mocy alternatora. Powiedzmy, że moc alternatora wynosi 800W, a napięcie 14 V czyli teoretyczny prąd powinien wynosić ~57A. W rzeczywistości bardzo rzadko takie natężenia są osiągane w samochodzie, trzeba by chyba włączyć wszystkie odbiorniki prądu na maksymalną moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie można to wyliczyć z mocy alternatora

nie trzeba, na alternatorze jest napisana jego wydajność prądowa, a koledze bob1 na 100% chodziło o napięcie

zgadza się ale dotyczy to tylko i wyłącznie ładowania przy pomocy prostownika

dokładnie nawet to podkreśliliśmy, w samochodzie akumulator sam sobie weźmie ile mu potrzeba w zależności od stopnia jego niedoładowania :mrgreen:

Udanej zabawy w noc sylwestrowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze sie nie zrozumielismy . Jeszcze raz-- instalacja samochodowa jest 12 V prawda??

jak zmiezysz napiecie (a napiecie mierzymy w voltach) na akumulatorze ktory posiada prawidlowa moc to wskaznik powinien wskazywac napiecie ok 12.5 V natomiast jak zmierzysz to samo napiecie na pracujacym silniku czyli jakie napiecie w tym przypadku wytwarza alternator to powinno to byc ponad 14 Volt . Oczywiscie pomylilem literke V z A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja miałem problem z odpalaniem przez kilka miesięcy - odkąd kupiłem to auto. Palił prawie zawsze za pierwszym razem ale ciężko kręcił, czy to przy zimnym czy ciepłym silniku. Kupiłem więc nowy akumulator na początku zimy ale przy pierwszym większym mrozie padł. Postanowiłem więc sprawdzić czy z rozrusznikiem jest wszystko ok. Specjalizujący się we wszelkiego typu rozrusznikach i alternatorach warsztat chciał mi dokonać jego regeneracji za 400 zł (z pełną gwarancją jak powiedzieli) :roll: . Postanowiłem poszukać coś tańszego i udało się. Prymitywny warsztat elektryki pojazdowej ale chyba super fachowiec, zmierzył pobór prądu przy kręceniu, posłuchał jak pracuje i diagnoza - wszystko w porządku, wystarczy tylko przesmarować rozrusznik - całkowity koszt z wymianą także szczotek - 100 zł. Teraz tylko się śmieję :oops: - nawet w mroźny poranek, nie czekając na podgrzanie świec, rozrusznik daje takiego kopa, że silnik pali w pierwszej sekundzie. Polecam, jeśli ktoś miał taki sam problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!