Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wyciszanie drzwi, kable, montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Poza tym chciałbym zadać Ci jedno pytanie. Czy znasz lepszy sposób wygłuszenia pary drzwi za 100zł niż kominówką?

Oczywiście że znam pod warunkiem że ta suma dotyczy samego materiału.Mając 100zł można kupić 20szt mat APP 50cmX25cm (4,80zł szt. taniej już nie znalazłem) co daje mam 10 szt. na drzwi.Taką ilością można spokojnie i dość konkretnie przygotować drzwi pod głośniki.Warunkiem dobrego rezultatu jest wstawienie poprzeczek w duże otwory techniczne.

jakie dystanse mdf zamontowac ?

Nie robiłem nigdy meganki ale jest szansa że od Clio będą pasowały.Podpytaj kogoś kto robił(może czaku89 coś podpowie).Do clio wyglądają tak:

http://www.powe.com.pl/product_info.php/cP...products_id/279

Ogólnie musisz to tak zrobić żeby głośnik tak był przykręcony:

http://www.audiocar.pl/forum/files/thumbs/...k_oglny_149.jpg

tweetery wiadomo gdzie:

http://www.audiocar.pl/forum/files/thumbs/t_supek_191.jpg

http://www.audiocar.pl/forum/files/thumbs/t_supek_2_182.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to robiłem matami APP i są faktycznie nieco lepsze, ale myślę, że dla całkowitego laika ich montaż może być nieco trudny.

Jeżeli chodzi o dystanse to do Megane Classic wchodziły zwykłe obręcze o szerokości 2,5cm:

http://www.dkxaudio.unl.pl/projekty/renault/r1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polemnik, I tak to się powinno robić :!::mrgreen::mrgreen: BRAWO.

Szkoda tylko, że nie wszyscy to rozumieją i tak potrafią się dogadać :)

Swoją drogą to pochwalcie się potem co i jak i jaki efekt uzyskaliście.

Może jakaś fotorelacja z dokładnym opisem :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie :mrgreen:)

a więc tak: Zestaw helix dark blue 62.1 został zamontowany do meganki z boczkami na korbke gdzie otwór ma średnicę 13 cm :P Dodatkowo wygłuszone drzwi, i wstawione nowe radio. Ze wszystkim się uwinąłem w jeden dzień

 

Po koleji:

Najpierw montaż radia, wstawienie kostki iso z tyłu bo wcześniej był jakiś krzak.

 

Kable 2.5 mm puszczone do zwrotnic, które natomiast gdzieś wcisnąłem pod deske rozdzielczą, owinięte w grubą pianke tak że się nie ruszą i nie mają prawa stukac

 

Tweetery: wyciąłem otwory w maskownicach oryginalnych pod szybą, i tweetery zostały poprostu wepchnięte w dziurki, bardzo fajnie to wyszło (pokaże na zdjęciach).

 

Wyciszenie: No tutaj było troszke problemów bo były 'plastry miodu' w środku drzwi, i było troszke zabawy z wyjęciem ich ale udało się wkońcu. Wyciszenie standard taśmą dekarską srebrną, wszędzie w srodku warstwa pojedyńcza, dobrze jest nagrzewać sobie suszarką taśme już przyklejoną i modelowac, dużo mocniej łapie klej. Na zewnątrz dałem wzmocnienia z płaskowników, i na to pojedyńcze maty.

 

Woofery: No, najgorsze..

Ogolnie to tak: kupiłem dystanse z mdfu o grubości 1 cm. Przykładam, daje głośnik i to jest za mało, ale ok. Gumówką zjechałem wszystko wewnątrz tak żeby głośnik swobodnie wchodził na dystans. Następnie trzeba było ciąć w boczku plastik (wyżynarką - minutka roboty). Okrąg taki jakim była oryginalna maskownica. Potem montaż boczka, zaznaczenie dziur na nowe wkręty, montaż. Maskownica helixa idealnie się przypasowała do boczku, korbka od szyby na początku ocierała, ale wystarczyło mocniej dokrecic głośnik i było ok.

 

Efekt : nieziemski, dla mnie bomba. <ok>

 

Jeżeli chcecie to wstawie na dniach zdjęcie jak to wyszło, dla mnie rewelka, w szczególności żę zrobiłem to swoimi rękami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś pisał, że siatka na głośniku wysokotonowym tłumi część pasma i żeby nie montować go pod orginalną osłoną. Jednak na głośniczku z fotek też jest siatka. Czy to nie wychodzi na to samo? Nie lepiej usunąć tą z głośnika w umieścić go pod osłoną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak na głośniczku z fotek też jest siatka. Nie lepiej usunąć tą z głośnika w umieścić go pod osłoną?

Ta siatka jest oryginalna z głośników, rozbierałem ten głośnik i chyba nie ma możliwości jej zdjęcia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

głośnik przykręcony do tapicerki. Mam rację?

Nie, tapicerka była wycięta dookoła dystansu, a że maskownica jest o większej średnicy niż sam głośnik to idealnie zakrywa nierównosci, i dlatego to tak wygląda <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie ok <ok>

Ja osobiście miałbym zastrzeżenia do montażu samych tweeterów...

Tweetery o dziwo w helixach obracają się w obudowie i można je dowolnie kierunkować, na zdjęciu jeszcze są średnio ukierunkowane, ale potem już ładnie 'strzelają' w kierowce i pasażera, aż momentami za mocno. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu grają na szybę, a nie o to przecież chodzi w tym wszystkim.
A ja natomiast, słyszałem, że takie ustawienie głośników wysokotonowych nie jest wielkim błędem, bo wysokie częstotliwości ładnie odbijają sie od twardej powierzchni, jaką niewątpliwie jest szyba.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie chcę tworzyć nowego wątku bo wiele już ciekawych żeczy zostało tu wyjaśnionych więc tylko podłączę się pod dyskusję.

Mam Scenica 98r i właśnie zakupiłem maty sinuslive ADM i Helixy 62.1 i mam pytanie odnośnie dystansu MDF jaki muszę zastosować tzn jakiej grubości? Kolego polemnik pisał że miał grubości 10mm i że nie dochodził mu do boczku. Czy taka instalacja jest ok czy lepiej jak MDF ma taką grubość że wypełnia szczelnie przerwę pomiędzy boczkiem a blachą i wtedy przez boczek wkręcamy się z głośnikiem się do MDF'u co go dodatkowo usztywni?

 

[ Dodano: 2009-02-13, 10:18 ]

Czy ktoś może mi pomóc? Przecież niedawno to był główny wątek na forum!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!