Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator duży problem!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem,bo czytałem tutaj na forum różne wątki i te z migającymi światłami też....U mnie tez tak było...na desce rozdzielczej migały wyświetlacze,a gdy miernikiem sprawdziłem ładowanie,to było 12,5V czyli nie ładował,a gdy dodałem lekko obrotów,to rosło do 14,3V i znów spadało i tak wkółko,raz ładował,raz nie. Postanowiłem go wyciągnąć i rozebrać...na pierwszy rzut oka to było pełno pyłu,więc wyciągnąłem szczotki wraz z całym regulatorem napięcia i okazało sie że uległy zniszczeniu (były połamane,pokruszone),ucieszyłem się,bo to drobnostka i kupiłem za 6zł takie szczotki Boscha.Przeczysciłem całą gładz tą miedzianą po której chodzą szczotki i....jakże się zdziwiłem gdy z tej gładzi została połowa...reszty poprostu nie ma...są powykruszane place tej miedzi,a więc szczotki nie będą pracowały prawidłowo,gdyz nie mająstyczności.Nie wiem czy ten sam wałek sie wymienia,bo do tego nie doszedłem jeszcze,ale napewno będę musiał rozlutowywać diody,bo obudowa nie chce zejsc.Jak to zrobić??Czy pozostało kupić nowy alternator?Nie wierze,że francuzi odwaliliby taką minę....Dodam że to Megane 1,9 D z 1996 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierze,że francuzi odwaliliby taką minę..

Poczytaj kto zrobił alternator :mrgreen:

Takie rzeczy się zdarzają, to tylko silnik obciążony dość znacznie.

Jak masz wirnik uszkodzony to raczej wymiana. Podjedź do elektryka i na pewno znajdziesz coś na podmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

 

alternator zrobiła firma Valeo...

ja myślę,że tą część uszkodzoną da się wymienić,bo o naprawie nie ma mowy,gdyż powłoka miedziana tego komutatora,wytarła się,a rowki zniszczyły szczotki...

Może ktoś miał taki przypadek i mógłby się podzielić z nim na forum,bo jak narazie stoje w miejscu i nie wiem czy szukac alternatora,czy próbować to wymienić,dorobić.... :-(

 

Radzę jednak zapoznać się z regulaminem forum, z którym niby zapoznałeś się przy rejestracji. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komutator jest częścią wymienna i da się to wymienić. Koszt komutatora 10-20zł

P.s. Fachowo to chyba się nazywa "pierścienie ślizgowe", ale raczej nie każdy sprzedawca w sklepie może wiedzieć o co chodzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komutator jest częścią wymienna i da się to wymienić. Koszt komutatora 10-20zł

Pozdrawiam

 

no,ok,dzieki bardzo...bo myślałem że czeka mnie wymiana alternatora...ale napewno nie bedzie łatwo,gdyż,ten komutator jest zalany jakby ebolitem lub innym kruchym materiałem,który trzeba skruszyć,aby ten komutator zszedł,więc nie wiem jak tam jest,ale podejrzewam,że nowy jeśli bedę musiał nabić,to ten ebolit spełniał funkcję odizolowania od metalu czy zabezpieczenia...tego właśnie nie wiem,ale jutro czeka mnie rozbiórka,więc dowiem sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywica epoksydowa powinna wytrzymać, ewentualnie poxipol - może da radę. Po wymianie pierścieni powinno się je przetoczyć. Jak sam będziesz wszystko robił to jeszcze się opłaca, a jak nie to lepiej zrobić tak ja pisał Prezes lub kupić używany alternator (koszt pewnie od 50zł) z możliwością zerknięcia na wirnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest juz ok,sam nie dałem rady tego zrobić,bo trzeba wyeliminować różnego rodzaju bicia,rozlutowywać diody,a ja nawet nie miałem takiej porządnej lutownicy,więc dałem do elektromechanika,który wymienił szczotki,pierścienie ślizgowe,oraz łożyska i przetoczył te pierścienie,a następnie sprawdził.Całkowity koszt części z robocizną wyniósł 110zł.Teraz wszystko gra i nic nie mruga,ładuje jak trzeba.Dzięki za wszystkie odpowiedzi!Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

mam problem z alternatorem to już drugi alternator który padł w ciągu paru miesięcy potrafiły ulec zużyciu pierścienie wirnika oraz szczotki , ze szczotek zostało taka lepkie błotko koloru szczotek nie wiem czym to jest podyktowane czy ktoś może mi pomóc

witos

<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ba się bez najmniejszego problemu, ale pamiętaj, żeby najpierw odłączyć akumulator. Acha jeszcze jedno ja mam BOSCH'a. Może być jeszcze VALEO, a tam nie wiem jak jest. Myślę, że podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze VALEO, a tam nie wiem jak jest

Ja mam Valeo i tu też bez najmniejszego problemu, ściągałem przewód dodatni (oczywiście odpięty aku), przewód od kontrolki, potem jeszcze 3 śrubki od takiej plastikowej obudowy i regulator był już na wierzchu. Valeo ma inny regulator niż bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!