Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator duży problem!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem,bo czytałem tutaj na forum różne wątki i te z migającymi światłami też....U mnie tez tak było...na desce rozdzielczej migały wyświetlacze,a gdy miernikiem sprawdziłem ładowanie,to było 12,5V czyli nie ładował,a gdy dodałem lekko obrotów,to rosło do 14,3V i znów spadało i tak wkółko,raz ładował,raz nie. Postanowiłem go wyciągnąć i rozebrać...na pierwszy rzut oka to było pełno pyłu,więc wyciągnąłem szczotki wraz z całym regulatorem napięcia i okazało sie że uległy zniszczeniu (były połamane,pokruszone),ucieszyłem się,bo to drobnostka i kupiłem za 6zł takie szczotki Boscha.Przeczysciłem całą gładz tą miedzianą po której chodzą szczotki i....jakże się zdziwiłem gdy z tej gładzi została połowa...reszty poprostu nie ma...są powykruszane place tej miedzi,a więc szczotki nie będą pracowały prawidłowo,gdyz nie mająstyczności.Nie wiem czy ten sam wałek sie wymienia,bo do tego nie doszedłem jeszcze,ale napewno będę musiał rozlutowywać diody,bo obudowa nie chce zejsc.Jak to zrobić??Czy pozostało kupić nowy alternator?Nie wierze,że francuzi odwaliliby taką minę....Dodam że to Megane 1,9 D z 1996 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wierze,że francuzi odwaliliby taką minę..

Poczytaj kto zrobił alternator :mrgreen:

Takie rzeczy się zdarzają, to tylko silnik obciążony dość znacznie.

Jak masz wirnik uszkodzony to raczej wymiana. Podjedź do elektryka i na pewno znajdziesz coś na podmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięcie

 

alternator zrobiła firma Valeo...

ja myślę,że tą część uszkodzoną da się wymienić,bo o naprawie nie ma mowy,gdyż powłoka miedziana tego komutatora,wytarła się,a rowki zniszczyły szczotki...

Może ktoś miał taki przypadek i mógłby się podzielić z nim na forum,bo jak narazie stoje w miejscu i nie wiem czy szukac alternatora,czy próbować to wymienić,dorobić.... :-(

 

Radzę jednak zapoznać się z regulaminem forum, z którym niby zapoznałeś się przy rejestracji. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komutator jest częścią wymienna i da się to wymienić. Koszt komutatora 10-20zł

P.s. Fachowo to chyba się nazywa "pierścienie ślizgowe", ale raczej nie każdy sprzedawca w sklepie może wiedzieć o co chodzi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komutator jest częścią wymienna i da się to wymienić. Koszt komutatora 10-20zł

Pozdrawiam

 

no,ok,dzieki bardzo...bo myślałem że czeka mnie wymiana alternatora...ale napewno nie bedzie łatwo,gdyż,ten komutator jest zalany jakby ebolitem lub innym kruchym materiałem,który trzeba skruszyć,aby ten komutator zszedł,więc nie wiem jak tam jest,ale podejrzewam,że nowy jeśli bedę musiał nabić,to ten ebolit spełniał funkcję odizolowania od metalu czy zabezpieczenia...tego właśnie nie wiem,ale jutro czeka mnie rozbiórka,więc dowiem sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywica epoksydowa powinna wytrzymać, ewentualnie poxipol - może da radę. Po wymianie pierścieni powinno się je przetoczyć. Jak sam będziesz wszystko robił to jeszcze się opłaca, a jak nie to lepiej zrobić tak ja pisał Prezes lub kupić używany alternator (koszt pewnie od 50zł) z możliwością zerknięcia na wirnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest juz ok,sam nie dałem rady tego zrobić,bo trzeba wyeliminować różnego rodzaju bicia,rozlutowywać diody,a ja nawet nie miałem takiej porządnej lutownicy,więc dałem do elektromechanika,który wymienił szczotki,pierścienie ślizgowe,oraz łożyska i przetoczył te pierścienie,a następnie sprawdził.Całkowity koszt części z robocizną wyniósł 110zł.Teraz wszystko gra i nic nie mruga,ładuje jak trzeba.Dzięki za wszystkie odpowiedzi!Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

mam problem z alternatorem to już drugi alternator który padł w ciągu paru miesięcy potrafiły ulec zużyciu pierścienie wirnika oraz szczotki , ze szczotek zostało taka lepkie błotko koloru szczotek nie wiem czym to jest podyktowane czy ktoś może mi pomóc

witos

<ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ba się bez najmniejszego problemu, ale pamiętaj, żeby najpierw odłączyć akumulator. Acha jeszcze jedno ja mam BOSCH'a. Może być jeszcze VALEO, a tam nie wiem jak jest. Myślę, że podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być jeszcze VALEO, a tam nie wiem jak jest

Ja mam Valeo i tu też bez najmniejszego problemu, ściągałem przewód dodatni (oczywiście odpięty aku), przewód od kontrolki, potem jeszcze 3 śrubki od takiej plastikowej obudowy i regulator był już na wierzchu. Valeo ma inny regulator niż bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!