Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzeszczenie przy ostrzejszym ruszaniu


mih00

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, może już byk taki temat, ale jestem tu nowy i na przeglądanie forum nie miałem jeszcze czasu, a problem mnie nagli. Sytuacja wygląda tak, że podczas bardzo delikatnego ruszania wszystko jest ok, jak ruszę troszkę ostrzej to słychać "chrobot" (bardzo podobny do takiego dźwięku jaki wydaje zużyty przegub) Spotkał się może ktoś z takim problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem, poduchę nad skrzynia po lewej stronie bo była oberwana, sprawdziłem poduchę silnika po prawej, która jest nowa, ta pod skrzynia (w kształcie kości tez wydaje się być ok) i moje pytanie jest takie, czy są jeszcze jakieś poduszki do ewentualnego sprawdzenia? Bo po wymianie tej oberwanej jest znaczenie lepiej, ale jeszcze coś trzeszczy

 

[ Dodano: 2009-01-27, 08:37 ]

Panowie, pomocy!!! wymieniłem już wszystkie poduszki, wjechałem na kanał obejrzałem dokładnie cały spód i nie mogę sobie z tym poradzić. Przekopałem forum w poszukiwaniu rozwiązania problemu ale nic nie znalazłem. Zacząłem się bardziej przysłuchiwać i objaw jest taki, że tak jak pisałem wcześniej podczas ostrzejszego ruszania słychać taki dźwięk jakby tłumik uderzał o osłonę, w momencie kiedy jadę sobie np. na drugim biegu i zaczynam ostro przyspieszać to te drgania też słychać. Nie wiem co to może być, półoś?, przegub, skrzynia? nie wiem co mam z tym zrobić... do mechaników nie jeżdżę, raczej wszystko robię sam, wiec nawet nie wiem do kogo kompetentnego miałbym się udać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolego mam dokładnie ten sam problem co ty i też nie mogę sobie z tym poradzić. Moja Meganka 1.6 16V miała niedawno wymienianą lewą i tylną poduszkę na nową, gdyż były zerwane i słyszałem takie trzeszczenie o jakim piszesz, i przez jakiś czas było dobrze. Ale gdzieś od około miesiąca znów słychać ten denerwujący dźwięk, takie dziwne trzeszczenie... stukanie... nawet nie wiem jak to nazwać gdy się czasem ostrzej ruszy. Dzisiaj byłem u znajomego mechanika, żeby mi sprawdził poduszki bo pomyślałem że któraś z nich mogła się znów zerwać, ale powiedział mi że wszystkie są w porządku. Po przejechaniu się samochodem i usłyszeniu tego dziwnego dźwięku wróciliśmy na kanał i dalej szukaliśmy usterki, ale niestety nic nie mogliśmy znaleźć... Więc sam już nie wiem co to może być... jeśli ktoś miał taki sam problem i sobie z nim poradził to proszę o jakąś podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja już się uporałem z problemem;) zobacz czy rura wydechowa zaraz za łącznikiem elastycznym nie jest za blisko belki. u mnie było tak, ze palca nie dalo sie wcisnac miedzy belke a rure. przy ruszaniu tlumik uderzal o belke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedź <ok>

jutro wjadę na kanał i zobaczę jak to u mnie wygląda. Powiedz mi tylko jeszcze jeśli możesz w jaki sposób rozwiązałeś tą usterkę?? Da się to naprawić samemu czy będę musiał podjechać do jakiegoś warsztatu i spawać wydech??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to trochę inna historia, bo miałem pęknięte mocowanie tej poduszki do skrzyni (mowa o tej pod samochodem)i ktoś to krzywo zespawał, obciąłem fleksem i zespawałem jak trzeba i problem zniknął, ale zauważyłem jeszcze jedna rzecz, ze podczas przyspieszania przód silnika podnosi się do góry i to dość znacznie, sprawdź jeszcze stan gum w tej tylnej poduszce która jest pod autem i zobacz, czy Ci nie strzeliła poduszka prawa silnika, zaciągnij ręczny i poszarp na sprzęgle i niech ktoś popatrzy bo to wbrew pozora nie rzuca się w oczy. Jak ja pojechałem do mechanika to on swierdzil ze mam wyrwana poduszkę nad skrzynia, a reszta jest dobra. Jak rozebrałem to się okazało, ze olejowa (prawa) jest rozerwana, a ta pod autem ma powyrywane gumy i do tego jest uchwyt źle przyspawany. Teraz już mam cichutko i nic nie puka. Ne mechaników nie ma co liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam.

 

Przepraszam za archeologię ale mam podobny problem. Megane 96 1.6. Przy ryszaniu jak się lekko przesadzi z obrotami to słychać takie chrobotanie jak opisywane tutaj w tym temacie. Można by to opisać tak jakby katalizator walił o miskę olejową lub coś w tym stylu. Tylko, że tam nie ma żadnego śladu a sam kat siedzi sztywno.

Ok to już wiem co się dzieje. Standardowo podkapuje olej z pompy wspomagania. Leci na tę poduszkę silnika pod nią [w kształcie V] i rozmiękcza ją. Także jest do wymiany.

 

Druga rzecz nie wiem czy z tym związana to coś ewidentnie bije w układzie napędowym jeśli się energicznie przyspiesza. Czuć lekkie bicie jakby z przegubu. Takie cykliczne bicie - coraz szybsze w miarę przyspieszania. Sprawa się pogarsza powoli z tego co widzę. Te stuki są też wyczuwalne mocniej jak przyspieszam na zakrętach - szczególnie w prawo...

Sprawdzałem zawieszenie silnika i wydaje się być sztywne. Ale to jeszcze sprawdzę. Chyba zblokuję auto i będe próbował ruszać - popatrzę czy silnik nie chce wyskoczyć. Swa to może zblokuję sam silnik dodatkową gumą między przegrodą a kolektorem i zobaczę czy to coś zmienia... Ale boję się, że to nie ma nic do tych objawów przy przyspieszaniu.

Tutaj już też doszedłem... Uszkodzone oba przeguby w półośce prawej. Po wymianie sprężyn samochód trochę się podniósł i przeguby nie pracują w swojej naturalnej pozycji. W związku z tym efekt terkotania się nasilił. Akurat trafiła mi się nówka półośka - wymieniam dziś :)

 

Dziękuję za pomoc.

Edytowane przez ruszok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!