Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Końcowe napięcie ładowania na akumulatorze 1


Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że podobne tematy były już wałkowane dziesiątki razy, przeczytałem sporo wątków a jednak nadal mam parę wątpliwości.

Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem a potrzebuję fachowej porady.

 

Chcę kupić prostownik do akumulatora samochodowego ( Renault Scenic 1.9 dCi) - mój akumulator to Banner Uni Bull 69 Ah, 520 A prąd rozruchu, bezobsługowy.

 

Poczytałem tutaj i w autoświecie i jestem w kropce...

 

Na tej stronie jest opisany test prostowników : http://www.auto-swiat.pl/poradnik_artykuly...,Artykul-19565/

 

Według tego artykułu , 12 V akumulator pod koniec ładowania powinien mieć napięcie od 15.9 do 16.2 V ???

 

Zawsze myślałem ,że 12 V akumulator to maxymalnie powinien mieć około 14.5 V (przed odłączeniem prostownika) .

Opisali chyba z 10 prostowników.

Wyszło na to ze nie ma idealnego na rynku.

Bo idealny powinien między innymi ładować akumulator do napiecia 15. 9- 16.2 V.

 

Moim zdaniem nawet jeśli prostownik powyżej 14.5 V będzie ładować akumulator bardzo małym prądem (około 0.01 c) i uzyskamy napięcie około 16 V na akumulatorze - to po odłączeniu prostownika napięcie na tym akumulatorze spadnie do około 14 V.- będziemy mieli wtedy w około 100% naładowany akumulator.

Tylko co z tego skoro po włożeniu go do samochodu i kilku rozruchach akumulator już straci część swojej pojemności i alternator nie będzie tego w stanie doładować , bo nawet jeślibyśmy przy pracującym silniku ograniczyli pobór prądu do minimum (wyłączyli radio, nawiew ,światła itd.) to i tak alternator daje maksymalne napięcie około 14.4 V !

Więc nawet maksymalnie dbając o akumulator jakbyśmy po paru dniach jazdy samochodem zmierzyli na nim znów napięcie ( powiedzmy kilka minut po wyłączeniu silnika ! ) to napięcie na akumulatorze będzie wynosiło nie więcej niż 13 V

(14.4 V było tylko podczas ładowania alternatorem , a po wyłączeniu silnika po chwili spadnie właśnie nieco poniżej 13 V)

 

A więc akumulator o napięciu 13V nie będzie już w pełni naładowany - trzeba by go znowu ładować bardzo małym prądem (0.01 c) prostownikiem do napięcia 16 V.

Więc czy takie ładowanie prostownikiem powyżej 14.4 V (małym prądem do 16 V) ma w ogóle jakikolwiek sens?

Mi się wydaje że to nie ma sensu. Czy dobrze myślę?

 

 

I ostatnia sprawa.

Jak to jest -niektórzy pisza że jak jest całkowicie rozładowany akumulator to można go ładowac do napięcia 16 V , ale jak akumulator jest tylko nieładowany to już można go naładować do napiecia tylko około 14 V Niby dlaczego? Co za różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego artykułu , 12 V akumulator pod koniec ładowania powinien mieć napięcie od 15.9 do 16.2 V

BZDURA!!!

akumulator samochodowy posiada 6 cel po 2,1 V czyli nowy akumulator powinien wykazywać się napięciem rzędu 12,6 V idealne napięcie ładowania powinno być wyższe od znamionowego wspominane 14,4V to już dość wysoka wartość przy pełnym obciążeniu, przy normalnej pracy bez świateł i max włączonej dmuchawie powinno się mieścić w granicy 13,8 V

Dodam tylko że ładujemy akumulator napięciem stałym a prąd ładowania się zmienia, na lepszych prostownikach jest to ładnie zobrazowane.

im bardziej naładowany akumulator tym niższy prąd na początku ładowania.

Dzieje się tak gdyż podczas ładowania wzrasta rezystancja samego akumulatora, stąd po całkowitym naładowaniu zauważamy spadek przepływającego przez elektrolit prądu, co najczęściej przy zbyt długim ładowaniu objawia się nadmiernym wydzielaniem ciepła (gotowanie elektrolitu).

Przy wspomnianych wartościach napięć na koniec ładowania akumulator wytrzymałby góra 2 miesiące, wykończyłby go rozpad płyt ołowianych które by uległy roztopieniu, wewnątrz akumulatora barwiąc elektrolit na kolor brunatno brązowy.

Myślę, że wyjaśniłem koledze te niuanse.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BZDURA!!!

akumulator samochodowy posiada 6 cel po 2,1 V czyli nowy akumulator powinien wykazywać się napięciem rzędu 12,6 V idealne napięcie ładowania powinno być wyższe od znamionowego wspominane 14,4V to już dość wysoka wartość przy pełnym obciążeniu, przy normalnej pracy bez świateł i max włączonej dmuchawie powinno się mieścić w granicy 13,8 V

Dzięki za wyjaśnienie problemu. Sam również jeszcze doczytałem z innych źródeł.

I pomyśleć że fachowa gazeta motoryzacyjna zamieszcze takie nieprawdziwe informacje. Przecież jak niedoświadczony użytkownik przeczyta w Auto-świecie taki artykuł i kupi sobie prostownik , który pod koniec ładowania osiąga napięcie ok 16 V na akumulatorze -to może to grozić nawet wybuchem (gazowanie elektrolitu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachowa gazeta motoryzacyjna
Auto-świecie

AŚ to nie jest fachowa gazeta

jest tam wiele błędów

to może to grozić nawet wybuchem (gazowanie elektrolitu)

widzę że rzeczywiście kolega poczytał

akurat wczoraj w nocy była powtórka na TVN turbo programu toolbox gdzie omawiano budowę i obsługę akumulatora polecam, gość dość flegmatycznie, ale prawie fachowo opowiada o naszych bateriach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że na stronie TVN Turbo nie mozna obejrzeć powtórki tego programu o akumulatorach Toolbox.

Również na youtube nie ma go.

Skoro Auto-Świat nie jest fachowy to poproszę o tytuł jakiegoś czasopisma motoryzacyjnego gdzie mógłbym znaleźć fachowe porady dotyczące użytkowania samochodu. Byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!