Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie szyby i podzespoły deski - kiedy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początku zaznaczę, że Megankę posiadam od 3 dni i czekam z niecierpliwością na tablice.

W międzyczasie dopieszczam ją jak tylko mogę. Zaciąłem się na ogrzewaniu tylnej szyby – wygląda tak jakby nie działało. Na początku wymieniłem żaróweczkę w przycisku, ale się okazało, że to tylko podświetlenie a informacja o włączeniu jest na desce (jeszcze nie rozebrałem, ale tam chyba jest LED, więc wątpię aby się spaliła) sprawdziłem napięcie pomiędzy zaciskiem szyby po stronie kierowcy a masą – a tam 0V. Sprawdziłem bezpieczniki pod kolumną kierownicy (od lusterek i od tylnej szyby) przy okazji pozostałe – wszystko OK.

Gdzieś czytałem o podgrzewanych fotelach (tych nie posiadam ) ż się da włączyć dopiero przy temperaturze poniżej 12 st C i zacząłem się zastanawiać czy z szybą też nie ma takiego myku że działa poniżej jakiejś temperatury albo przy zamkniętych drzwiach czy też klapie. Proszę powiedzcie jak to jest bądź naprowadźcie mnie co mogę jeszcze sprawdzić

Opcji szukaj już użyłem i jak na chwilę obecną niewiele znalazłem.

 

PS Gdzie kupujecie żaróweczki do podświetlania przycisków – te z długimi wąsami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tam chyba jest LED
tam są żaróweczki W2W ale proponuję zakupić na wzór bo często zdarzają się różne oprawki,

po wciśnięciu przycisku powinna się zapalić kontrolka na tablicy rozdzielczej i pojawić się napięcie na stykach szyby jeśli tego nie ma proponuję poszukać w kablach pomiędzy nadwoziem a klapą mogą być przełamane

żaróweczki do podświetlania przycisków – te z długimi wąsami

ja kupuję w sklepie elektronicznym są to neonówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w wątku tym @LEWY napisał

kristov - sadząc po silniku to masz ph2. Tam zadnych żarówek nie znajdziesz. Zegary podświetlane są diodami smd.

Czy mam rozumieć że tylko zegary są led a pozostałe wskaźniki to żarówki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze jedno mnie teraz zaczeło zastanawiać czy ta kontrolka nie jest szeregowo podpięta do grzałki lecz równolegle ?

W takim układzie albo mam pecha i walneła kontrolka wraz z kablami i podświetleniem bądź problem tkwi gdzieś indziej - czy to możliwe że w komputerze coś blokuje ? jakieś błędy ? (podświetlenie już zrobione - choć włacznik już nie wygląda tak ładnie jak kiedyś)

Gdzieś na forum tu wyczytałem że w ph II nie ma już kliknięcia przekaźnika (czyli i przekaźnika pewnie teź nie ma - u mnie nic nie klika) więc czego szukać ?

 

No i co steruje czasem grzania - bo wyczytałem w instrukcji że to się automatycznie wyłącza po jakimś czasie, może jakiś bimetal ? może ta czasówka się rozwaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Gdzie kupujecie żaróweczki do podświetlania przycisków – te z długimi wąsami ?

Ja wymienilem żaróweczki na diody superflux biale, w przyciskach i w przełącznikach do podnoszenia szyb, niestety ale ten przycisk do szyb jest bardzo trudno złożyć do kupy musiałem użyć kropelki i też nie wygląda tka łądnie jak wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum tu wyczytałem że w ph II nie ma już kliknięcia przekaźnika (czyli i przekaźnika pewnie teź nie ma - u mnie nic nie klika) więc czego szukać ?

u mnie pstryka, a mam 2002 rok. Co prawda nie jest to głośne pstryknięcie, ale jak się przysłuchasz to słychać "klik". Ogrzewanie wyłącza się po ok 10 minutach.

 

włacznik już nie wygląda tak ładnie jak kiedyś

bo trzeba najpierw podwadzić od spodu te małe odstające białe strzałeczki albo urwać, a później mocno wcisnąć przycisk na klej.

Sprawdź czy masz napięcie przy wkładach lusterek o ile są ogrzewane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba też kropelką go złożę a jak nadal będzie brzydki to poszukam na szrocie.

Pomysł z diodami praktyczny bo wszędzie można je dostać - od teraz każdą padniętą neonówkę bądź żarówkę będe na diody wymieniał. (z rezystorem 1k o ile dobrze liczę)

Co do lusterek to nie mam pewności czy są ogrzewane, ale mam bezpiecznik od ogrzewania lusterek więc jest sporep prawdopodobieństwo że są ogrzewane.

 

Wszystko sprwdzę w weekend - może też dojdę do tego czasu co steruje czasem grzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam bezpiecznik od ogrzewania lusterek więc jest sporep prawdopodobieństwo że są ogrzewane.

Jesteś pewien. Ogrzewanie lusterek włącza się tym samym przyciskiem co ogrzewanie tylnej szyby, więc nie sądzę aby na to dali osobne zabezpieczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od teraz każdą padniętą neonówkę bądź żarówkę będe na diody wymieniał. (z rezystorem 1k o ile dobrze liczę)

 

Ja zakładałem białe diody i dołożyłem rezystor 680 Omow - 025W ), a że chciałem mieć białe podswietlenie to zrobilem to tak że w tym pomarańczowym plastiku przepaliłem dziurkę i przez nią wyjąłem diodę, tylko uważaj na biegunowość diody żeby jej nie spalić sprawdź sobie gdzie na przycisku jest +

 

ja to zrobiłem tak

 

a857fd0a8566be5am.jpg

 

I jeszcze zmieniłem na diody podświetlenie tablicy po 4 diody zamiast każdej lampki jako ze są o napięciu ~3V można podłączyć 4 szeregowo bez opornika

 

20cb6adb14dcb5a2m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z ogrzewaniem szyby okazał się banalnie prosty. Przez skórę czułem że ogrzewanie od czegoś zależy i na trop mnie naprowadziła wartość bezpiecznika - 30 A

Okazało się że ogrzewanie działa jak działa silnik - silnik musi chodzić - samo przekręcenie stacyjki nic nie daje.

A że miałem w trakcie wymieniany rozrząd płyny świece i takie tam to nie mogłem jej odpalić.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc i mam nadzieję żę post przyda się potomnym.

 

PS Ja w swojem Megi I phII mam kliknięcie przy włączeniu ogrzewania szyby tylnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!