Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Swiatła mijania przez cały rok


janksz

Rekomendowane odpowiedzi

Światła mijania przez cały rok - prezydent podpisał ustawę

Prezydent Lech Kaczyński podpisał nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym, która zobowiązuje kierowców do jazdy z włączonymi światłami mijania przez cały rok, przez całą dobę - poinformowała w komunikacie Kancelaria Prezydenta.

Wprowadzenie takiego obowiązku ma poprawić widoczność samochodów na drodze.

 

Nowelizacja określa również nowe zasady zachowania się w trakcie jazdy w tunelach. W tunelu dłuższym niż 500 metrów kierowca samochodu o wadze do 3,5 tony lub autobusu powinien utrzymywać co najmniej 50-metrowy dystans do poprzedzającego go samochodu. Dla samochodów o wadze powyżej 3,5 tony dystans ten ma wynosić 80 metrów. Instytucja zarządzająca ruchem na drodze będzie mogła zmienić te odstępy w zależności od dozwolonej prędkości w tunelu.

 

Z nowelizacji wynika, że w tunelu podczas zatrzymania wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego, kierowca będzie obowiązany zachować odstęp od poprzedzającego pojazdu nie mniejszy niż 5 metrów.

 

Ustawa wejdzie w życie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popieram jedyna dobra ustawa tego rządu

ja i tak cały czas jeżdżę na światłach przyzwyczajenie z pracy bo moje samochody mają obowiązek jeździć na światłach już od dawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepis jest dobry ale jedynie na trasie. w mieście to głupota. Ale mamy władzę...

Kiedyś mi przyszła do głowy myśl żeby głosować na nich. Na szczęście tak się nie stało bo bym sobie tego nie wybaczył...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jest moje zdanie. Że w mieście porusza się z mniejszymi prędkościami. Najczęściej w korkach i nie bardzo widzę sensu świecenia cały rok. Natomiast poza miastem auta jadą szybciej i są lepiej dostrzegane zarówno od przodu jak i w lusterku.

 

Taki najgorszy przepis jest w kilku krajach UE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja całe życie przejeździłem zawsze na światłach, bo uważam, że tak jest bezpieczniej. Nie w każdej sytuacji widać światła (to prawda), ale jeśli będą one choć raz widoczne wtedy kiedy uda się prze to uniknąć wypadku to uważam, że warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy samochód jadący na światłach zużywa ciut więcej paliwa, dla pojedyńczego auta to nie ma prawie znaczenia ale globalnie daje to olbrzymie ilości zużytego paliwa więcej a co za tym idzie więcej spalin do atmosfery. No ale sprzeda się więcej paliwa, państwo zarobi (większe wpływy z akcyzy), producenci żarówek i serwisy też się cieszą, że będą miały więcej klientów, same plusy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jest moje zdanie. Że w mieście porusza się z mniejszymi prędkościami. Najczęściej w korkach i nie bardzo widzę sensu świecenia cały rok.

 

mozliwe ze lodz jest zbyt mala metropolia bym sobie wyrobil zdanie takie jak Twoje, puki co mam calkowicie odmienne. najwieksza bolaczka polskich kierowcow, to to ze w momencie kiedy swiatla nie sa obowiazkowe, maja duzy problem z zalapaniem ze juz jest wieczor i przydaloby sie wlaczyc swiatla, to samo w dni pochmurne, lub kiedy leje jak z cebra. jedzie potem taki jeden z drugim samochodem widmo, ogolnie nie poprawiajac warunkow na drodze. a w czasie dnia, nie masz tez w calym miescie 'jasno' - sa zawsze kawalki zacienione, sa zawsze kierowcy ktorzy zachowuja sie nie tak jak powinni, a swiatla pozwola ci dojrzec takiego wariata wczesniej.

 

faktycznie, serwisy, producenci zarowek, ze o rafineriach nie wspomne, juz zacieraja rece. przestancie jeczec, ze przez ta ustawe wam sie szybciej zarowki zuzyja. jesli ktos robi rocznie 30k bo codziennie dojezdza hektar do roboty czy jezdzi w trasy, to i tak juz liczy sie z kosztami. a jak sobie wyda extra 30-40zl na 2 zarowki czesciej niz dotychczas to faktycznie bedzie tragedia. gorzej jak za kazda zmiana jezdzi do ASO, wtedy moze byc zdrowo w plecy, ale to najwyzszy czas nauczyc sie wymieniac zarowki samemu.

 

dobrze ze ustawa zostala sformulowana w taki sposob, ktory nie pozostawia miejsca na tworcze myslenie i wiem, ze za 14 dni kazdy kierowca, nie wazne czy miasto czy trasa, czy dzien czy noc, bedzie jezdzil na swiatlach. a jak nie to dostanie bonusa od pana wladzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem, że lepiej dla żarówek jest gdy cały czas świecą bo żarnik lepiej konserwowany jest. Trochę w tym prawdy jest bo w clio jeżdżąc cały czas na światłach przez 3 lata (50kkm) ani razu żarówka mi się nie spaliła, a moja matka jeżdżąc sporadycznie, co roku komplet wymienia. Fakt, że ma inne auto, ale myślę, że to ogólna tendencja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem za tym przepisem. Po wypowiedziach widać że duża część kierujących i tak używa świateł ze względu na bezpieczeństwo własne i innych. Praktycznie każdy rozsądnie myślący używa ich przez większość czasu. Fakt nie zawsze są potrzebne. Ale niestety bez takiego prawa zawsze na drodze trafi się jakiś buc co uważa że w mżawce czy o zmierzchu on nie musi używać świateł bo "on widzi innych" i "jest jeszcze dość jasno". Właśnie przez takich kierowców trzeba wprowadzić obowiązek używania przez cały czas, aby nie mogli się tłumaczyć że "jeszcze jest jasno"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie cus sobie znalazlem na sieci i pomyslalem ze warto zacytowac.

 

Początkowo byłem sceptyczny, ale teraz to się cieszę z tych świateł

przez cały rok. Przekonali mnie debile, którzy od 1 marca, czy deszcz,

czy śnieg, czy zmrok, jeżdżą bez świateł.

 

Tak, jak się gołębiom nie mówi, że mają nie srać na parapet, tylko się

kolce stawia, tak debilom nie ma co tłumaczyć, że to mniej ważne, że im

się żarówki i paliwo zużywają, ale stworzyć proste zasady, które będą

mogli zrozumieć i stosować. I nie zostawiać im pola do samodzielnego

myślenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!