Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrola trakcji, Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Mam nadzieję, że dobrze zaklasyfikowałem pytanko...

 

Czasami, jadąc dość szybko na wprost, zapala mi się kontrolka układu

kontroli trakcji. Nigdy nie zdarza się to na wybojach, z małą prędkością

tylko na równej drodze z dużą prędkością. Miał ktoś coś takiego ?

Scenic'02 (nie "żelazko") motor 1,6.

Ew. gdzie podjechać coby zdiagnozować i aby ze skóry nie obdarli ?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka moze sie zapalac gdy kola traca przyczepnosc przy duzej predkosci 120 lub wiecej i przy mokrej nawierzchni jezdni ,radze jezdzic rozwazniej nawet najlepsze uklady nie zapewniaja 100% bezpieczenstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka moze sie zapalac gdy kola traca przyczepnosc przy duzej predkosci 120 lub wiecej i przy mokrej nawierzchni jezdni ,radze jezdzic rozwazniej nawet najlepsze uklady nie zapewniaja 100% bezpieczenstwa.

 

mam nadzieję, że z tym "jeżdżeniem rozważniej" to taki żart :-?

Nie pisałem o jeżdżeniu z "nadmierną" prędkościa, tylko włączającej

sie kontrolce na stałe przy jeździe na wprost z dozwoloną prędkością

na np. drodze szybkiego ruchu.

Migotanie kontrolki podczas "buksowania" kół na śliskim czy mokrym

to normalny objaw. Tylko że u mnie ten objaw nie jest normalny.

 

Czujnik może być brudny. Jakoś się je czyści, bo może być brud i przestaje się kręcić, lub zwalnia, auto dostaje sygnał że koło się nie kręci jak reszta i system szaleje.

 

A wiesz może gdzie szukać tego zabrudzonego "czujnika" i jak on wygląda. Z tego co wiem,

czujniki są nie tylko przy kołach ale i np. w kierownicy i "przepustnicy"...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam serdecznie

Ja mam ten sam problem tylko, że u mnie prędkość nie gra roli, czasami Esp wyłancza się po ostrzejszym ruszeniu, a niekiedy w trakcie szybszej jazdy na zakręcie, byłem na przeglądzie w serwisie i podłączyli pod komputer, wszystko było ok.

Nie wiem już czy u mnie się wyłącza po pierwszym zadziałaniu tego urządzenia, czy wogóle mogę polegać na Esp.

Moje auto to Renault Scenic 1.9 dci 2002rok

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie z ASR/ESP jest taki patent. Mój tata ma strasznie szerokie buty a miejca między gazem i hamulcem jest mało, i w związku z tym czasami zdarza mu się jadąc (trzymając wciśniety gaz) nacisnąć kantem buta lekko hamulec i wtedy wywala błąd na wyświetlaczu ASR/ESP defected, kontrolka service i lampka ASR. Po wyłączeniu i ponownym włączeniu silnika wszystko znika.

Może u Was jest coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam. Mam problem z ESP. Po odpaleniu silnika i przejechaniu kilkuset metrów zapala się kontrolka ESP. Zazwyczaj dzieje się tak przy lekkim skręcie w lewo i tylko przy małych prędkościach.Czasem pomaga zatrzymanie,zgaszenie silnika i ponowne uruchomienie. Problem ten pojawił się o dziwo dopiero po wymianie świec(wszystkie padnięte).Wcześniej około tygodnia wymieniałem klocki we wszystkich kołach i nie było tego problemu.Może ktoś ma jakiś pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

W moim scenicu z 2001 jest problem z czujnikiem położenia koła kierownicy (ESP).

Zamierzam kupić ten czujnik używany.

Pytanie do tych co widzieli ten czujnik: czy jest to jeden element wraz z taśmą zwijaczem od poduszki (numer fabryczny 7700840099F) czy jest to odrębna część?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

dziś stałem się posiadacze scenica 1.8 16v z 2002 roku i po kupnie i przejechaniu łącznie z jazdą testowa jakichś 30 może 40 kilometrów spotkało mnie to samo.

Znaczy ni stąd ni z owąt zapaliła się kontrolka kontroli trakcji.

Po wygaszeniu motoru wszytko wraca do normy bo zrobiłem kilka prób.

Dzieje się tak jak już opisał kolega szOrstki, bez widocznego powodu podczas jazdy na wprost ale po nagrzaniu silnika.

 

A instrukcja mówi tak

"Nieprawidłowości w działaniu.

W przypadku wystąpienia nieprawidłowości w działaniu, lampki kontrolne 1 (kontolka E.S.P.) i 3 (servis) zapala się.

Skontaktować się z Partnerem Renault.

 

U mnie zapala się tylko ta pierwsza w związku z tym,

wszelkie sensowne sugestie inne od tych z instrukcji mile widziane.

Z góry za nie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zejman, witaj w klubie.

Na 99% to masz walnięty czujnik ESP położenia kierownicy.

Jakby ktoś szukał to znajduje się on na kolumnie kierownicy (nie pod kołem kierownicy, nie jest to też element w przełączniku zespolonym). Dojście wizualne poprzez odkręcenie osłony na wysokości kolan (2 wkręty). Demontaż samego czujnika to już inna bajka. Jeszcze tego nie robiłem i raczej sam nie będę robił. Na moje oko wymaga demontażu samej kolumny. Koszt wymiany może być kolosalny.

Są trzy drogi zakupu:

- używany 200 zł

- w BOSCH-u 387 zł + VAT

- w serwisie Renault 730 zł + VAT

Podaję oznaczenia:

BOSCH 0 265 005 417 (uwaga: Made in Australia)

Renault 77 00 434 097

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki robstro

Ale tak po prawdzie to za bardzo to mnie nie pocieszyłeś te ceny! to jest straszne ale zobaczymy bo wybieram się na dniach do speca od aut francuskich w Osielsku pod Bydgoszczą jeżdżę do niego z moim Clio I, bardzo uczciwa firma, zobaczymy co powie!?

Oczywiście efekt wizyty opiszę mam nadzieję z pozytywnym finałem.

 

Zastanawiające jest tylko to że zrobiło to dopiero jak auto było dobrze rozgrzane, dziś jeździłem ale tylko jakieś 20km i to w ratach, z przerwami na spacery po lesie i nic wszystko OK

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie jak opisał usterkę piko74 kontrolka zapala się chwilę po ruszeniu. Zazwyczaj zapala się rano jak jadę do pracy (latem tylko w deszczowe dni a teraz przy tej aurze prawie codziennie, wilgotność powietrza?). I co dziwne to po przejechaniu około kilometra prosto a potem mam skrzyżowanie i skręt 90 stopni w lewo. W trakcie pokonywania skrętu zapala się kontrolka i nie gaśnie (przycisk włączenia/wyłączenia ESP nie reaguje, po zgaszeniu i uruchomieniu silnika ponownie wszystko jest już OK). Zbieżność sprawdzona, w serwisie jak nie ma błędów to na kompie nic nie wykazuje. W moim przypadku powiedziano, że na 99 % to czujnik (być może serwis przerabiał już tę przypadłość). Na potwierdzenie zjawiska mam przyjechać z zapaloną kontrolką. Niestety serwis mam po drugiej stronie miasta (Poznań) i rano nie bardzo chce mi się w tych korkach do nich jechać. Jak odwiedzę serwis i będę miał 100% diagnozę to dam znać na forum.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!