Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrola trakcji, Scenic


Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętajcie, że po ustawieniu zbieżności trzeba skalibrować układ ESP, może problemy wystepują po źle przeprowadzonej regulacji zbieżności?

 

Prawdę mówiąc też tak myślę bo nawet wydaje mi się że kierownica lekko patrzy w prawo podczas jazdy na wprost.

Tylko teraz pytanie czy tej kalibracji można dokonać poza ASO bo u nich to na pewno będzie słono kosztowało!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odłańczamy aku. najpierw - potem + i po 30 min. podłańczamy najpierw + potem -. Zapalamy auto i kręcimy powoli w prawo do oporu potem w lewo do oporu a nastepnie na środek minimalnie w prawo i naciskamy SS. tak jest w instrukcji do megi II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem taki sam problem w swoim aucie, u mnie pomogła wymiana czujnika świateł stop, co w pedał hamulca jest wkręcony.Pewnego wieczoru zauważyłem po wyjściu z auta na włączonym silniku światła stop palą się ciągle. Wymieniłem czujnik i jak na razie wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

mając Scenica często zapalała mi się kontrolka ESP nie koniecznie gdy złapał poślizg.

Patent wyczytałem z instrukcji są Thalii więc pisało tam tak:

Jak się zapali "bez powodu" ;-) zrobić:

Przekręcić kluczyk na zapłon i od razu kierownicą do oporu w prawo, w lewo do oporu i wrócić kierownicą do jazdy na wprost.

Zgasić kluczyk i ponownie dać na zapłon.

Jak stwierdzili w tej instrukcji jest to zresetowanie czujnika w kierownicy, mnie to pomogło więc może i Wam koledzy się przyda

Pozdrawiam.

 

[ Dodano: 2009-12-30, 10:19 ]

Taka mała dodatkowa informacja, jeżeli samochód nie jest podniesiony aby przednie koła były w powietrzu robimy to zaraz jak tylko odpalimy silnik. Jeżeli autko wisi w powietrzu nie musimy odpalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Mam podobny problem, kontrolki się zapalają i w tym samym czasie chwilowo głupieje wskaźnik szybkości. Po wyłączeniu silnika znika jak ręką odjął, co to może być?

 

Pali się napis brak ASR / ESP oraz napis SERVICE, hamulce jak by miały w tym czasie zmniejszoną skuteczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

U mnie problem się rozwiązał jakiś czas temu.

Stało się to gdy przed wyjazdem w dłuższą trasę sprawdziłem i wyrównałem ciśnienie w kołach.

I to był strzał w dziesiątkę.

Minęło pół roku i jest cacy, kontrolka ESP już się nie zapala.

Pozdrawiam szanownych kolegów i myślę że warto i u was zrobić próbę z wyrównaniem ciśnień w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam,

 

u mnie komputer zgłasza problem z czujnikiem skrętu (pali się kontrolka ESP). Stało się to po regeneracji maglownicy. Po wykasowaniu błędu, po odpaleniu silnika kontrolka gaśnie ale po przejechaniu kilku metrów i skręcaniu znowu się zapala, towarzyszą temu dziwne odgłosy i szarpanie przednim zawieszeniem. Dodatkowo występuje problem z hamowaniem, mianowicie przy prędkości powyżej 70km/h pedał hamulca jest twardy i dopiero po chwili odpuszcza drgając jak przy ABS (płyn hamulcowy jest). Czasami nawet przy bardzo wolnej jeździe i hamowaniu, hamulec zachowuje się jakby działał ABS.

 

Czy te problemy z hamulcem mogą być spowodowane przez uszkodzony czujnik skrętu?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo możliwe, a jak można zrobić kalibrację? Znalazłem na forum instrukcję ale do Scenica II, wie ktoś może jak to zrobić w scenic I ph2?

 

Może ktoś polecić jakiś warsztat we Wrocławiu lub okolicach, który specjalizuje się w takich usterkach?

Edytowane przez evilvirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

odgrzewam kotleta

 

u mnie scenic I phII - wyszedł jedynie błąd tego czujnika podczas skanowania auta kompem, kontrolki abs czy esp się nie świecą - auto przed zakupem miało robioną zbieżność i przypuszczam, że kręcili końcówkami (bo kierownica jest leciutko w lewo) bez późniejszej kalibracji..

 

czy dokładne ustawienie kierownicy oraz kalibracja w serwisie pomoże? jak sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Jestem od kilku dni posiadaczem Scenic-a, po lewej stronie przy przyciskach mam wyłącznik kontroli trakcji jednak wciśnięcie go niczym nie skutkuje (żadna kontrolka się nie zapala). To samo podczas wkładania kluczyka do stacyjki i odpalaniu - kontrolka ESP nie zapala się nawet na chwilę. Pytanie: czy nie powinna się na chwilę zapalić (jak pozostałe kontrolki w chwili odpalania samochodu)? Jeżeli tak, to jak sprawdzić ten system? Czy podpięcie się ELM 327 coś da?

 

EDIT: właśnie sprawdziłem i podczas ruszania koła buksują, więc jeżeli esp ma to nie działa. Czy fizycznie można sprawdzić obecność ESP? (jakiś moduł, itp)?

 

Pozdr.

 

/0cool: scaliłem

Edytowane przez andreas_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!