Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z rozruchem ciepłego silnika - Scen


truvers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

mam wielki problem. Rano silnik odpala bez problemu nawet podczas ostatnich mrozów (-15 stopni). Problem pojawia się wtedy, gdy chcę uruchomić silnik po 2-3 godzinach postoju czyli lekko przestudzony po jeżdzie. Już parę razy rozładowałem przez to akumulator. Objawy są takie, że kręcę rozrusznikiem i silnik chce zaskoczyc ale nie może. Tak kilka nieraz kilkanaście razy kręcę aż wreszcie odpala jakby nigdy nic. Nie odczuwam żadnego spadku mocy podczas jazdy, przyspieszenie w pożądku.

Filtry wszystkie wymienione, rozrząd po wymianie (przed wymianą też był ten problem). Czy może to być problem świec żarowych? POMÓŻCIE.

 

Jeszcze jedno. Co to jest. Do pompy paliwa dochodzi przewód paliwowy oraz odchodzi identyczny zpowrotem do filtra paliwa. ten odchodzący połączony jest z rozgałęźniekim na wtryski. Do tego rozgałęźnika dochodz jakiś przewód jakby zasilający albo sygnałowy... jakie zadanie spełnia ten rozgałęźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to nie są świece DCI nie potrzebuje siwiec do odpalenia mam wrażenie albo masz

coś z ciśnieniem na listwie albo czujnik wału albo wałka musisz podjechać na kompa on wykaże co boli

 

[ Dodano: 2009-02-12, 11:09 ]

Zobacz ten temat

http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=95038#95038

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Ja też mam problemy z rozruchem ciepłego silnika po ok 30 minutowym postoju oraz zimnego silnika po nocnej przerwie (1,9 dti). Gdy silnik zaskoczy, na sekundę wskakuje na wysokie obroty, bez dodawania gazu. Tak jakby zaciął się potencjometr gazu. Diagnostyka komputerowa wykazała uszkodzony czujnik położenia wału. Kupiłem nowy, wymieniłem i bez zmian. Zaineresowałem się bąbelkami powietrza w wężyku paliwowym między filtrem a pompą paliwową i dzisiaj wstawiłem zawrek zwrotny. Wymieniłem także wkład filtra paliwa, uszczelki, oringi i wszystko dokładnie i czysto poskładałem. Odpowietrzyłem układ paliwowy i odpalił od razu, ale silnik był jeszcze ciepły. Zobaczymy jutro rano. Mam pytanie, odkręciłem zawór zwrotny na wylocie pompy wtryskowej. Po potrząsaniu nim, coś w środku terkotało, tak musi być?

 

[ Dodano: 2009-03-01, 19:50 ]

Witam

Dzisiaj raniutko podszedłem do swojego scenica (-2 C ) i odpalił od pierwszego razu. Przed wieczorem tak samo, cieszy mnie to. :oops: Więc problem polegał na schodzącym paliwie. Trzeba to opić. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

witam

mam podobny problem w moim scenicu

silnik 1.6 16V z gazem sekwencyjnym, przebieg 230tys km

problem podobny ale nie taki sam

czy silnik jest zimny czy ciepły to trzeba go 2 razy krecic

lub krecic kilkanascie sekund zeby wystartowal

jak widze że nie startuje to najczescie krece pierwszy raz tak żeby tylko przekrecil sie silnik i za drugim razem juz pali tak jak nalezy

zdarza sie to i rano jak silnik jest zimny i jak jest goracy po 5min postoju

ale nie zakażdym razem

myslalem ze to wina paliwa ale leje juz benzyne na BP lub Shellu i dalej sa takie problemy

czy to tez moze byc wina czujnika wału?

z gory dziekuje za pomoc

pzdr Robert

 

Proszę doczytać w regulaminie forum o zasadach pisowni postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

Czy mogę bez obaw wymienić wtyczkę od czujnika położenia wału? Mam nową wtyczkę z kabelkami o dł. ok. 10 cm i chodzi mi o to, czy można uciąć kabelki przy starej wtyczce i przylutować nową wtyczkę?

 

23.08.2009

Bardzo proszę o wypowiedź kogoś, kto zna się na tych rzeczach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Czy może mi ktoś podpowie czy prawdą jest żeby do paliwa dolewać co jakiś czas olej selektol w celu lepszego smarowania wtryskow słyszałem to już od paru mechanikow nawet w serwisie renault też mi to doradzali .Co prawda zawsze tankuje to paliwo lepsze i na znanych stacjach paliwowych i uważam że to powinno wystarczyć , ale może ktoś jest innego zdania i próbował dolewać lub dolewa olej do zbiornika . Proszę o odpowiedz w tej sprawie

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym słyszałem, ale bardziej o kierowcach ciężarówek.

Ja na co dzień regeneruję wtryski BOSCHA i nie zauważyłem jakiejś różnicy.

W/g mojego doświadczenia może być to zwodnicze na dłuższą metę, ponieważ może dojść do sklejenia elementów ruchomych we wtrysku (sprężynki, tłoczek, zaworek itd) po dłuższym postoju samochodu. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!