Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czy kupić scenica


szawello

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy raz na forum proszę o wyrozumiałość. Chcę kupić scenica 1.9dci 2001-2002 wszyscy mi odradzają bo francuz elektryka wysiada słabe zawieszenie części drogie złe serwisy itp. itp. Bujam się Escortem 1.4 + lpg 1991 251.000 też mi mówiono " ford gówno wort" jezdziłem oprócz wymiany podstawowych elementów (w audi czy vw pewnie też bym to wymienił) jak klocki, tarcze, rozrząd, łaczniki stabilizatora, przegub --siadła tylko pompa wodna .Gdy kupowałem escorta nie była to jeszcze doba internetu pewnie jak by to było dzisiaj (jestem zalogowany w fordclub) też bym miał dylemat z escortem.Pierwsza moja wersja był mondeo 2001-2002 tddi lub tdci ale szczerze forum mnie wyleczyło z mondeo .Dlatego moja następna opcja to scenic czy przekona mnie ktoś do zakupu ? Morze odradzi i zaproponuje coś innego. samochodzik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szawello poszukaj na forum, zdarzają się osoby, które mają podobne dylematy. A to czy się będzie psuł, to zależy od egzemplarza który kupisz to jedno, a drugie to od właściciela, jak będzie traktował autko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części nie są wcale takie drogie. Wystarczy popatrzeć w ITD lub Inter Cars. Klocki w cenie 120zł tarcza 110zł, gumy stabilizatora po 5zł. Inne części nie są dużo droższe o innych aut. Rozrząd do DTI z 99r oraz DCI kosztuje 650zł. Do wersji DTI z 98r kosztuje 350zł. Z tego co czytałem przed zakupem to lepiej kupić DTI. Niestety wiele zależy od poprzedniego właściciela. Jak ktoś katował auto to i Niemiec się rozwali. Ja polecam zakup Scenica. Autko wygodne i oszczędne. Mi w mieście przy spokojnej jeździe (do 80km/h) spalił 6 litrów ON. Poza miastem przy 120km/h mieści się w 4.9l Wszyscy którzy twierdzą, że samochodu typu Fiat, Ford i francuz się nie kupuje są w błędzie. Każde autko jest super jak się nie psuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szawello,

Mnie też odradzali, nie dość że "francuz" to jeszcze w automacie !!! :roll:

Prawie wszyscy dawali mu <ok> A ja kupiłem i jestem strasznie zadowolony :mrgreen: :P :P :P

Jeżdżę prawie 2 lata i muszę przyznać, że mnie nie zawiódł, pali nawet w największe mrozy.

Wymieniłem amorki z tyłu, klocki, termostat (bo się rozszczelnił) i największa sprawa to regeneracji tylnej belki (to pada po jakiś 120 - 150 tys.) - choć chyba to nie była przyczyna stukania ale zabrałem się do napraw od belki zamiast od amorów.

 

Auto jest niesamowicie wygodne i idealne do dalekich podróży - choc niektórzy twierdzą że miękkie fotele się nie nadają - wg. mnie bzdura !

Samochodzik jest obszerny, miłe ładne wnętrze, bezpieczny, fajnie się prowadzi.

I nie chodzi o to że ja go posiadam dlatego zachwalam - bo myśle że następny tez będzie scenic :P

 

Jedynym minusem u mnie jest silnik który lubi paliwko 2.0 - ale za to jest cicho wewnątrz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądrości o jakosci francuskich samochodów w większości rozpowszechniają ci którzy widzieli je tylko z wierzchu. Poza kilkoma mniejszymi czy większymi wpadkami produkcyjnymi (ale jaka firma ich nie miała?) to są normalne samochody. Jak o każdy inny trzeba o taki sprzęt dbać, serwisować, nie zapuszczać. I będzie jeździł wygodnie, spokojnie i bez nerwów.

 

A jezeli chodzi o Scenika to samochód rewelacyjny pod kilkoma względami: wygodny, pojemny i wszechstronny. Na codzień dla mnie to samochód do jeżdżenia do pracy i przemieszczania się z miejsca na miejsce. Ale kilka razy w roku zmienia swoje oblicze i staje się kieszonkową ciężarówką pozwalającą mi na bezstresowe zawiezienie na 1 raz całej ekspozycji na targi czy przywiezienie naprawdę dużych zakupów do firmy czy do domu. Dodatkowo nie wyobrażam sobie jazdy na dłuższą metę samochodami gdzie siedzi się niżej niz w Sceniku. Moim zdaniem warto kupic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!