Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie odnośnie LPG w 1,4 16v


BartoszzG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

 

Jestem nowym uzytkownikiem na forum gdyz tydzien temu zastalem szczesliwym posiadaczem Renault Megane Classic 1,4 16v z 1999 roku.

 

Ale wracajac do tematu. Zastanawiam sie nad zagazaowaniem auta i z tym zwiazane jest moje pytanie.

 

Czy mozecie sie ze mna podzielic wiedza na temat tego jak sprawuje sie w/w model w eksploatacji na LPG oraz jak kształtuje się jego spalanie.

 

Z góry dziekuje za kazda wpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megance mam sekwencję omvl DREAM XXI już blisko 5 lat. Przebieg samochodu 135 tys. na gazie 85tys. W tym czasie były wymieniane tylko filtry gazowe (2x). Spalanie (średnie) benzyna/gaz na 100km - 6.2/7.2 litra.

W corolli mam sekwencję Prinsa, przebieg na gazie podobny. Średnie spalanie na 100km benzyna/ gaz - 6.7/8.0 litrów. W tym czasie poza wymianą filtrów gazowych był czyszczony 2x reduktor (wrażliwy na zanieczyszczenia olejowe gazu - podobno w nowych reduktorach już tego nie ma). Według mnie jest to najbardziej dojrzała technologicznie sekwencyjna instalacja gazowa IV generacji.

Instalacje (oryginalne - bez żadnych zamienników) były zakładane przez starannych gazmajstrów i to jest najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dawno się nie pojawiał, a i zastój w dziale więc odpowiem. Silnik idealny do LPG. Jeśli instalacja założona i wyregulowana "z głową" to zadnych problemów nie będzie. Kilu użytkownikom już poleciłem i są zadowoleni, tak więc po raz kolejny STAG300 lub nowszy STAG4. Do tego wystarczy reduktor Tomasetto Alaska lub lepszy i mocniejszy Zavoli Zeta (ale niekoniecznie). CZasy wtrysków nie są krótkie, więc i listwa wtryskowa szczególa nie musi być. Czerwony Waltek wystarczy, ostatecznie szybszy żółty. Wszystkie części typowe, każdy gazownik ma interfejs. Przy obecnych cenach, koszt do 2000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie baw się w reduktory

nie za bardzo rozumiem :oops: A kolega nie ma reduktora :oops:

dostajesz w tedy pokrowiec na koło zapasowe

w sumie to tak nie do końca, to jest tylko chwyt marketingowy, za który i tak w sumie płacisz.

Ja również polecam butle w miejsce koła zapasowego, możesz sobie zamiast pełnego koła zapasowego kupić np. dojazdówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazacie ze warto szukac oszczednosci na sile?

Weź pod uwagę ile jeszcze chcesz jeździć tym autem i np. skorzystaj z jakiegoś kalkulatora np. http://www.autocentrum.pl/go/147__kalkulator_LPG.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

76stitch ma instalację gazową V generacji (wytysk ciekłego gazu) prawdopodobnie firmy Vialle i dlatego nie ma reduktora (parownika), ale ma pompę ciekłego gazu która podaje gaz poprzez regulator ciśnienia (też reduktor tyle, że typowy) na listwę wtryskiwaczy gazowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!