Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytanie odnośnie LPG w 1,4 16v


BartoszzG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

 

Jestem nowym uzytkownikiem na forum gdyz tydzien temu zastalem szczesliwym posiadaczem Renault Megane Classic 1,4 16v z 1999 roku.

 

Ale wracajac do tematu. Zastanawiam sie nad zagazaowaniem auta i z tym zwiazane jest moje pytanie.

 

Czy mozecie sie ze mna podzielic wiedza na temat tego jak sprawuje sie w/w model w eksploatacji na LPG oraz jak kształtuje się jego spalanie.

 

Z góry dziekuje za kazda wpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megance mam sekwencję omvl DREAM XXI już blisko 5 lat. Przebieg samochodu 135 tys. na gazie 85tys. W tym czasie były wymieniane tylko filtry gazowe (2x). Spalanie (średnie) benzyna/gaz na 100km - 6.2/7.2 litra.

W corolli mam sekwencję Prinsa, przebieg na gazie podobny. Średnie spalanie na 100km benzyna/ gaz - 6.7/8.0 litrów. W tym czasie poza wymianą filtrów gazowych był czyszczony 2x reduktor (wrażliwy na zanieczyszczenia olejowe gazu - podobno w nowych reduktorach już tego nie ma). Według mnie jest to najbardziej dojrzała technologicznie sekwencyjna instalacja gazowa IV generacji.

Instalacje (oryginalne - bez żadnych zamienników) były zakładane przez starannych gazmajstrów i to jest najważniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat dawno się nie pojawiał, a i zastój w dziale więc odpowiem. Silnik idealny do LPG. Jeśli instalacja założona i wyregulowana "z głową" to zadnych problemów nie będzie. Kilu użytkownikom już poleciłem i są zadowoleni, tak więc po raz kolejny STAG300 lub nowszy STAG4. Do tego wystarczy reduktor Tomasetto Alaska lub lepszy i mocniejszy Zavoli Zeta (ale niekoniecznie). CZasy wtrysków nie są krótkie, więc i listwa wtryskowa szczególa nie musi być. Czerwony Waltek wystarczy, ostatecznie szybszy żółty. Wszystkie części typowe, każdy gazownik ma interfejs. Przy obecnych cenach, koszt do 2000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i nie baw się w reduktory

nie za bardzo rozumiem :oops: A kolega nie ma reduktora :oops:

dostajesz w tedy pokrowiec na koło zapasowe

w sumie to tak nie do końca, to jest tylko chwyt marketingowy, za który i tak w sumie płacisz.

Ja również polecam butle w miejsce koła zapasowego, możesz sobie zamiast pełnego koła zapasowego kupić np. dojazdówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwazacie ze warto szukac oszczednosci na sile?

Weź pod uwagę ile jeszcze chcesz jeździć tym autem i np. skorzystaj z jakiegoś kalkulatora np. http://www.autocentrum.pl/go/147__kalkulator_LPG.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

76stitch ma instalację gazową V generacji (wytysk ciekłego gazu) prawdopodobnie firmy Vialle i dlatego nie ma reduktora (parownika), ale ma pompę ciekłego gazu która podaje gaz poprzez regulator ciśnienia (też reduktor tyle, że typowy) na listwę wtryskiwaczy gazowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!